nie dogrzewa silnik apolo 1.4

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
renia1988
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:13

nie dogrzewa silnik apolo 1.4

Post autor: renia1988 »

Witam wszystkich którzy mogą mi pomóc. Mam problem z temperaturą silnika,wymieniony został termostat,olej,płyn,filtry,kable oraz świece i podczas jazdy jak dam na ciepłe powietrze temperatura nie przekracza 70 stopni C. Wystarczy ze zatrzymam się na chwilkę to wskaźnik wychodzi do 90 do momentu aż nie zacznę znowu jechać i wtedy spada. na korku wlewu oleju jest taki nalot-błoto. proszę o jakieś rady
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

temat zdublowany było o tym już million razy,

prawdopodobnie termostat wadliwy bądź króciec termostatu uszkodzony,
wymienić wszystko najlepiej Wahler lub Berh Thomson inne firmy robią kiczowaty sprzęt, który pożyje krótko,
przed wmontowaniem termostatu zmierz, a potem zagotuj go w gorącej wodzie i zrób pomiar czy dobrze się otwiera,
dopiero potem zamontuj wszystko i powinno być gitara.
civic r18a2/407 1,6 HDi
g
gazda1981
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2010, 10:56

Post autor: gazda1981 »

Mam ten sam problem i identyczne objawy jak ty...VW Polo 1.4 60KM, 1997r, 167 000 km. Podczas jazdy ponizej 70 st ºC, w miescie czy przy wolnej jezdzie 90ºC. Przestalem sie wogole tym przejmowac i zwracac na to uwage, jezdze tak juz dobre 8 000 km, spalalanie wcale nie wieksze, okolo 7,5 l na 100 km w cyklu mieszanym, ale tez mam dosyc ciezka noge...dziennie okolo 40 km robie po droodze szybkiego ruchu, srednio 100 - 120 km/h. Nie przejmuj sie tym i zostaw jak jest...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""gazda1981""]Przestalem sie wogole tym przejmowac i zwracac na to uwage, jezdze tak juz dobre 8 000 km[/quote]
[quote=""gazda1981""]Nie przejmuj sie tym i zostaw jak jest...[/quote]
Ty możesz się nie przejmować. Ale nie dawaj takich rad innym! Jeżeli coś w okolicach 140 zł za termostat (Wahler ok.60zł) i kruciec termostatu (nówka w ASO 80zł) to dużo jak na święty spokój z nagrzewaniem się auto i trzymaniem temperatury, no to brak mi słów. Pewnie lepiej potem wydać na remont silnika.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

czaja a najlepiej jest założyć kartonik na chłodnice :jester:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
r
renia1988
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:13

Post autor: renia1988 »

czyli lepiej zainwestować i nie mieć pewności że będzie ok czy odstawić tak jak jest lub może jak napisał madmax założyć kartonik na chłodnice? termostat dobrze otwiera bo ok 80 paru stopni zaczyna dolny wąż być gorący.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Tak jak napisane wyżej - wymień termostat i króciec.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Jesli ktos jest zainteresowany to mam nowy termostat i kruciec do polo 6n za 40zł + przesyłka .Kruciec został mi po polówce a termostat ostatnio kupiłem do swojej bory ale sprzedawca zamiast do ropniaka dał mi od benzyniaka a Że nie wzełem paragonu to i nie mogłem go zwórcic .Jak cos piszcie na pw

madmax kartonik to sie w dużym fiacie lub w polonezie wkładało :) .A jesli chodzi nie dogrzanie w polo wymiana termostatu i krucca powinna pomuc bo tez kiedys sie borykałem z tym problemem.To dosc czesty temat w polo pamietam ten temat był wałkowany sporo w zeszłoroczną zime i spora czesc polówek miał z tym problem.
RUMAK
Awatar użytkownika
cinol
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2010, 20:57
Lokalizacja: Sosnowiec/Cork

Post autor: cinol »

[quote=""lukasz6oo""]Jesli ktos jest zainteresowany to mam nowy termostat i kruciec do polo 6n za 40zł + przesyłka .Kruciec został mi po polówce a termostat ostatnio kupiłem do swojej bory ale sprzedawca zamiast do ropniaka dał mi od benzyniaka a Że nie wzełem paragonu to i nie mogłem go zwórcic .Jak cos piszcie na pw

madmax kartonik to sie w dużym fiacie lub w polonezie wkładało :) .A jesli chodzi nie dogrzanie w polo wymiana termostatu i krucca powinna pomuc bo tez kiedys sie borykałem z tym problemem.To dosc czesty temat w polo pamietam ten temat był wałkowany sporo w zeszłoroczną zime i spora czesc polówek miał z tym problem.[/quote]

Poszedł priv


[quote=""gazda1981""]Mam ten sam problem i identyczne objawy jak ty...VW Polo 1.4 60KM, 1997r, 167 000 km. Podczas jazdy ponizej 70 st ºC, w miescie czy przy wolnej jezdzie 90ºC. Przestalem sie wogole tym przejmowac i zwracac na to uwage, jezdze tak juz dobre 8 000 km, spalalanie wcale nie wieksze, okolo 7,5 l na 100 km w cyklu mieszanym, ale tez mam dosyc ciezka noge...dziennie okolo 40 km robie po droodze szybkiego ruchu, srednio 100 - 120 km/h. Nie przejmuj sie tym i zostaw jak jest...[/quote]


Co do tematu to tak jak czytam ,że koś pisze żeby się nie przejmować bo ja mam zepsute i jeżdżę i jest oki to powodzenia życzę :bow: ,może następnym razem ktoś tak odpowie na twoje pytanie jak będziesz miał problem ....

Tak jak koledzy pisali termostat wadliwy bądź króciec termostatu uszkodzony
Temat poruszany na forum
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Puchacz_87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 27 wrz 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Puchacz_87 »

panowie ostatnio miałem ten sam problem z termostatem.
W tamtym roku w lutym wymieniałem termostat na WAHLERA i było wszystko w porządku do momentu kiedy dwa tyg temu przyszły chłodniejsze dni i zauważyłem że silniki sie strasznie długo grzeje.
postanowiłem wymienić termostat.
W piątek przyszedł termostat no i mój mechanik miał czas w sobotę żeby wymienić.
Wymieniłem w tą sobotę też na WAHLERA i już na drugi dzień coś się popierniczyło.
Temperatura dochodziła tylko do 80^C i za cholerę więcej.
Kręciłem silnik do 4000 żeby go dogrzać i nic z tego.
We wtorek po wszystkich świętych poszedłem po jeszcze jeden termostat (też WAHLERA) bo tak przypuszczałem z mechanikiem że znów termostat się znów popsuł.
Znajomy w sklepie dał mi jeszcze króciec że może pękł przy zakładaniu i dlatego tak jest.
No ale gdyby króciec był uszkodzony to termostat by się nie miał od czego odepchnąć i by się wogóle nie otwierał i gotował by a nie odwrotnie.
No i po rozkręceniu okazało się że termostat WAHLERA właśnie po 2 DNIACH się spierniczył i się wogóle nie zamylał tylko cały czas na chłodnice dawał.
Gdyby ktoś kto się nie zna pomyślał by że skoro założył nowy to tak ma być.
No więc wniosek z tego taki że nawet po 2 dniach termostat może sie spierniczyć.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Ostatnio o tym na pw pisałem cinol-owi .Też rok temu wsadziłem orginał WAHLERA ale żywot jego był krótki szkoda tylko że w tym wypadku tak zachwalana jakosc nie szła w parze z cena :banghead: .A miałem identyczny przypadek jak u Puchacz_87 po nie długim czasie identyczner obiawy max 80stopni aaaa no i w lato przy ponad 20 w plusie łapał ledwo co 90stopni .
RUMAK
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czasem trafiają się buble lub też podróby w idento opakowaniu, jesteśmy zalewani towarem MADE IN CHINA lub CHRL jak kto woli, azjaci opanowali do perfekcji sztukę kopiowania (szkoda że używają lipnych materiałów) ja sobie tak to tłumacze, a żeby miec pewnośc to przed montażem wrzucamy termostat do gotującej się wody i sprawdzamy czy działa, tak nawet napisał pan inżynier z książki Sam Naprawiam a to już wystarczający autorytet żeby wziąc sobie to od serca :buba:
mi się nawet kiedyś zdarzyła świeca nówka funkiel NGK wadliwa i tyle także czasem to złośliwośc rzeczy martwych wokół nas.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Panowie troche głupie pytanie, ale gdzie znajdę termostat w swoim samochodzie :oops: ?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""webak""]Panowie troche głupie pytanie, ale gdzie znajdę termostat w swoim samochodzie :oops: ?[/quote]
Na końcu górnego węża od chłodnicy od strony silnika.
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

a moze sprobowac wymienic sam czujnik , ktory odpowiedzialny jest za podawana temp.
koszt z febi to ok 30pln
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”