Strona 1 z 2
[6n2] komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 12:52
autor: zadzior89
Witam serdecznie sprawa jest niezwykle prosta dla znawców tematu:
Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo
Autko będzie stało na 16"
Budżet ~1000zł w przybliżeniu
Mowa oczywiście o gwincie
Widziałem firmy FK, Ta Technikx, MTS Technik
Radźcie mi moi mędrcy
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 12:55
autor: paffcio
w tej kasie to jedynie ta technix lub praktycznie to samo z inna naklejka MTS
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 13:11
autor: Borek
[quote="zadzior89"]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote] jaśniej może napisz, za nisko czy za wysoko?
Jak za nisko to po co gwint w takim razie, jakiś kit 40/40 lepiej sie tutaj sprawdzi. Gwint ustawiony na takie małe obniżenie jest beton, kolega post wyżej sam się przekonał niedawno

Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 13:41
autor: zadzior89
[quote="Borek"][quote="zadzior89"]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote] jaśniej może napisz, za nisko czy za wysoko?
Jak za nisko to po co gwint w takim razie, jakiś kit 40/40 lepiej sie tutaj sprawdzi. Gwint ustawiony na takie małe obniżenie jest beton, kolega post wyżej sam się przekonał niedawno

[/quote]
[quote="zadzior89"]Jakie zawieszenie wmontować - i jakie zestawienie wysokości 60/40 to już dla mnie za dużo[/quote]
za dużo to nie odpowiedni zwrot?
za dużo = za duża gleba - nie chce aż tak nisko
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 13:47
autor: Borek
[quote="zadzior89"]za dużo to nie odpowiedni zwrot?
za dużo = za duża gleba - nie chce aż tak nisko[/quote]
no w normalnym kontekście byłoby to jasne, ale wzmianka o gwincie troche mnie zwiodła. Reszta z mojej strony j.w.
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 14:02
autor: zadzior89
Czyli mówisz że nie ma sensu gwintu zakładać? ja bym chciał cos ~30/30 40/40 właśnie
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 14:37
autor: czaja
chłopaki dobrze mówią. Jak nie chcesz za dużo jej obniżać, tak jak ja, wrzuć jakiś kit. Na -40/40 6n2 już fajnie wygląda.
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 14:41
autor: Borek
Gwint w najwyższym punkcie będzie miał jakieś 40/40 przy czym takie podniesienie powoduje ściskanie sprężyny(przynajmniej w tych gwintach za ~1000zł) i pieruńskie utwardzenie. Gwint warto założyć jak się planuje conajmniej 8cm obniżenia. U Ciebie najlepiej sprawdzi się kit(komplet obniżanych sprężyn i dedykowanych amorów) a od biedy nawet i same sprężyny 30-40mm na seryjnych amorach. Kity MTS'a czy Technixa mozna kupić za 600-700zł, sporo ludzi jeździ i raczej chwali. Jak masz 1000zł możesz pokusić się o bardziej markowe sprężyny np.H&R Eibach czy Vogtland i same amorki MTS'a czy Technixa(bo w sprawie amorków własciwie nie ma nic sensownego do wyboru w rozsądnej cenie, za chociażby komplet Bilsteinów B8 trzeba położyć już z 1600zł...)
Wiem że Paffcio i Turzol śmigali swego czasu na H&R cup kit 60/40 ponoć niewiarygodnie komfortowe jak na 6/4, koszt takiego zestawu to ok 1500zł, jak możesz sobie pozwolić to czemu nie

czaja, właśnie tym 6n2 jest torche gorzej, 6n na 40/40 fajnie wygląda bo ma niski smukły ryjek, w kwadratowym 6n2 40/40 już tak dobrze nie wygląda imo
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 14:51
autor: czaja
[quote="Borek"]czaja, właśnie tym 6n2 jest torche gorzej, 6n na 40/40 fajnie wygląda bo ma niski smukły ryjek, w kwadratowym 6n2 40/40 już tak dobrze nie wygląda imo[/quote]
No to że 6n1 lepiej wygląda na 40/40 od 6n2 bo porównywaliśmy na spocie z TONY'm. Mamy ten sam kit Supersporta. W 6n2, moim zdaniem, najlepiej wyglądałby klin 60/40. Oczywiście jeżeli mowa o małym obniżeniu.
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 14:54
autor: zadzior89
okej dzieki chlopaki czyli czekac do wyplaty i zaopatrywac sie w kita
A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd.
Przypominam ze beda tam 16" fele.
Moj kumpel corole ma 16" i 6/4 i po 3 latach mowi ze juz go to drazni
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 15:09
autor: Borek
[quote="zadzior89"]Przypominam ze beda tam 16" fele.[/quote]
to jedyny rozmiar opony, który będzie odpowiadał rozmiarowi fabrycznemu i pozwoli zejść tyle ile chcesz to 195/40/16(nie piszę o ekstremalnych gumach typu 165/40/16 bo chyba nie o to Ci chodzi). 195/45/16 ociera u Tofika w 6n2 przy 50/30
[quote="zadzior89"]A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd. [/quote]
między 60 z przodu a 40 jest duża róznica w komforcie, wiem bo mam za sobą taką zmianę
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 15:22
autor: zadzior89
[quote="Borek"]
to jedyny rozmiar opony, który będzie odpowiadał rozmiarowi fabrycznemu i pozwoli zejść tyle ile chcesz to 195/40/16(nie piszę o ekstremalnych gumach typu 165/40/16 bo chyba nie o to Ci chodzi). 195/45/16 ociera u Tofika w 6n2 przy 50/30
[quote="zadzior89"]A btw jeśli 6/4 wyglada lepiej, jak sie to ma do komfortu jazdy, progi dziury itd. [/quote]
między 60 z przodu a 40 jest duża róznica w komforcie, wiem bo mam za sobą taką zmianę[/quote]
To jednak postawie na konfort, czyli rozumiem że do 40/40 tarcia nie powinno być.
A co do gum to jest jakaś alternatywa jeszcze do 195?
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 16:54
autor: gallus
zadzior89
Ja mam 15" ET 35 7j Sprężymy Eibach Federn -30/-30
Tył obciera
Przy dużych prędkościach jak wjadę w "fale dunaju" (nie mylić z dziurami) to trze
Jak załaduje do tyłu jedną lub tym bardziej dwie osoby to trze 3 osoby to już prawie nie da się jechać.
i mówię cały czas o pustym bagażniku.
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 18:04
autor: Borek
No a gallus z tego co przeczytałem ma 195/50/15 czyli nawet o 5mm koło mniejsze na całej średnicy niż 195/45/16 a jednak solidnie przyciera
Re: komisja ds. glebienia pomóżcie coś wybrać
: 22 paź 2010, 22:02
autor: gallus
gdyby moje fele były 6j to może było by lepiej ale według mnie pchanie się w 16 calowe fele to naprawdę mega spadek komfortu.
A i zastanów się kolego jeszcze nad jednym jakie masz drogi w rejonie po których się poruszasz
bo nawet jeśli zmieścisz 16 nawet jeśli jakimś cudem nie będą obcierać to na pewno będzie trzeba jakieś twardsze zawieszenie i profil 40
Twarde zawieszenie + profil 40 + nasze polskie serowe drogi = Prostowanie felg co miesiąc.
I jeszcze jedno od czasu do czasu trzeba będzie wziąść 4-5 osób do Poli i wtedy możesz nawet nie ruszyć.