Wymiana amortyzatorów tylnich

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sholler
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:30

Wymiana amortyzatorów tylnich

Post autor: sholler »

Witam, chce wymienić tylnie amortyzatory, z tego co znalazłem podobno można wymienić tylnie bez ściągaczy do sprężyn:
viewtopic.php?p=123299
Mam chyba jeszcze orginalne więc nie wiem jak jest z wielkością sprężyny czy nie wystrzelą, robił ktoś to? żeczywiście jest tak prosto jak w tej "instrukcji"? Czy te amorki są dobre do mojej polówki (97 rok, AEX, 5 drzwi "heczbek") i czy te Bilnstainy są jakościowo dobre za tą cenę?
http://moto.allegro.pl/amortyzator-tyl- ... 32456.html
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

bile to dobre amorki
wymiana jest prosta wystarczy odkręcić górę i dół
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

Jak juz pisałem mam VW POLO z 95r. auto niby jest 5 osobowe lecz gdy siada 2 "chłopów" na tylnia kanape auto przy jakis podjazdach czy krawężnikach cały czas zachacz chlapaczami tylnimi. Nie wiem czy to spręzyny do wymiany czy amortyzatory.



Prosze o pomoc. :)
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote="Cinal"]Jak juz pisałem mam VW POLO z 95r. auto niby jest 5 osobowe lecz gdy siada 2 "chłopów" na tylnia kanape auto przy jakis podjazdach czy krawężnikach cały czas zachacz chlapaczami tylnimi. Nie wiem czy to spręzyny do wymiany czy amortyzatory.



Prosze o pomoc. :)[/quote]

prędzej chyba sprężyny. Ale najlepiej podjedź na stację diagnostyczną i tam ci sprawdzą 12zł amorki od osi.
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

sprezyny
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

Dzieki wielkie. Za pomoc :) Mam jeszcze jedno pytanie czy do VW POLO da sie włożyć silnik z Seata Ibizy??
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

[quote="Cinal"]Jak juz pisałem mam VW POLO z 95r. auto niby jest 5 osobowe lecz gdy siada 2 "chłopów" na tylnia kanape auto przy jakis podjazdach czy krawężnikach cały czas zachacz chlapaczami tylnimi. Nie wiem czy to spręzyny do wymiany czy amortyzatory.

Prosze o pomoc. :)[/quote]

Mam to samo. Siądzie 2 (czasami nawet 3) chłopa i auto siada, że chlapaczami haczę, a kto wie czy na dziurach nawet nie haczy koło. Dodatkowo a mam wrażenie, że pupcia nie jest dociskana i czuć to na zakrętach, więc podejrzewam sprężyny. Jak je sprawdzić samemu? Coś słyszałem, że trzeba potrząsnąć autem i patrzeć ile razy odbija. Jak jest 1,5 raza to jest sprawne (tylko tak się sprawdza chyba amory, a nie sprężyny :( ). Napiszcie proszę jak sprawdzić sprężyny i jaką firmę polecacie.
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ściągnij te chlapacze, są zupełnie nie potrzebne :)
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

w zimie raczej chlapacze są potrzebne bo sie bedzie duzo sniegu osdzac tam.
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

[quote="ANDPISK"]Ściągnij te chlapacze, są zupełnie nie potrzebne :)[/quote]

Zawsze chronią trochę nadkola :) Zostają, bo przy wąskim zderzaku autko mi się bardziej podoba z chlapaczami. Myślicie, że to sprężyny do wymiany? Autko trochę za bardzo siada - tak mi się wydaje, dodatkowo po potrząśnięciu tylem, auto giba się 2-3 razy zamiast 1,5 (tak niby powinno być, gdy zawieszenie jest ok).
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
cinol
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2010, 20:57
Lokalizacja: Sosnowiec/Cork

Post autor: cinol »

Ja bym stawiał na sprężyny,a w razie wątpliwości zawsze możesz podjechać sprawdzić amortyzatory na stacji diagnostycznej żeby mieć pewność i w koszty się nie wpychać niepotrzebne.Roboty nie ma z tym dużo .
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

mi się wydaje że skonczyly wam sie odboje na amorkach i dlatego tak bardzo siada auto jak załadujecie troche kilo
to nie jest drogie ok 30 plnów za komplet na tył

a co do kołysania to napewno amorki sie już wytrzepały ale napewno jeździcie co roku na przegląd i wiecie w jakim macie je stanie :)
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

czy pod sprężyną z tyłu na miseczce amora powinna być jakaś podkładka gumowa lub coś?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

nie u mnie nie ma zadnej podkladki sprezyna opiera sie na tej miseczce amora. Na gorze jest jakis gumowy odbojnik.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

odświeżę trochę temat u mnie jest tak ze jak wsiada 3 osoby to auto siada prawie do opon opony mam 14 prześwit to jakieś 5 cm. czy tak powinno być? np. jak otworze drzwi kierowcy i wejdę na próg to auto odrazy siada na ta strunę... szwagier mi oglądał te amortyzatory mówił ze mam oryginalne i ze nie cieknie z nich. czyli to jest normalne w polowach > 6n 1.4 AEX <
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”