Polo 1.9 dziwnny rozruch

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Polo 1.9 dziwnny rozruch

Post autor: ghul177 »

Witam.Jestem po pół roku od wymiany pierscieni tłokowych...(brał olej przedmuchy i te sprawy) z początku bylo ok ale teraz znów problem zaczął sie pojawiać ... teraz wymieniłem końcówki wtrysków tamte już troche lały.. robiłem mi je specjalista który sie na tym zna.Wymieniłem głownie dlatego iż po przejechaniu 20km silnik miał 90stopni gdy odstawie autko np dosłownie na 5min(pójde do sklepu) i jak przyjde odrazu przekręce kluczykiem to ciężko mu jest odpalić...akumulator mam ok mocny i dobry rozruch rozrusznik też dobrze kręci co innego jest gdy przekręce kluczykiem poczekam jak zgasnie kontrolka swiec to zapali bez problemu (ale musze czekać z 15sekund) wydaje mi sie że czasem nawet pali lepiej na lekko ciepłym niż na całkiem ciepłym słyszałem że te pompy lucasa że coś z nimi nie tak...Dodam tylko że kontrolka od swiec zawsze sie tak samo swieci nie ma różnicy czy ciepły czy zimny...może jakiś czujnik jest nie tak? Dziś miałem małe zaskoczenie mianowicie mam stary akumlator(od tego polo tylko jest na wykonczeniu) naładowałęm go przez noc wkładam w południe świece sie podgrzały lecz wałem wogóle nie ruszyło zrobiłem tak 2razy(akumlator całkiem padł wogołe nie przekręci wałem)wiec włożyłem ten nowy co mam całkowicie sprawny przekręcam kluczykiem i patrze i odrazu zgasła kontrolka od świec.....dziwne...silnik był zimny tyle tylko co w maske słońce świeciło :) troche sie rozpisałem ale pomózcie bo już nie wiem gdzie szukać problemu
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

hmmm ja jeśli poczekam np. te 5 min to musze świece podgrzać. Jeśli np. by zgasł (np szrpnięcie czy cos) to odrazu zapalia le jeśli chwile zaczekam to jednak grzeje bo musiałbym krecić i krecic. Diesel to diesel :)

Mam w domu Escorta 1.8D i tam też raczej chwilke czekam i kręce. :)
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

wszystko było by ok gdyby nie to że kolega też ma diesla golfa II z 1991r i jak ciepły to mu od strzała pali i to mnie wkurza wkońcu to 5 lat róznicy wiec mój chyba lepiej dopracowany itd.... czekam na dalsze odpowiedzi
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

a weź i odepnij kabel od czujnika temperatury
pompa lucasa jak ustawiona, to lepsza niż bosh

Jakbyś nie wiedział - czujnik temperatury jest w miejscu, gdzie wychodzą węże układu chłodniczego z silnika. Wtyczkę trzeba scisnąć. Na przedniej ścianie silnika z prawej strony (patrząc od przodu czyli od zderzaka).
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ona chyba taka cztero pinowa jest o ile dobrze pamietam sprawdze jutro rano i napisze o rezultacie a czego mam sie spodziewać..? jaki rezultat tego? robić to na ciepłym czy zimnym?
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""ghul177""]ona chyba taka cztero pinowa[/quote]
tak jest

Jak na zimnym ładnie Ci pali a na ciepłym (gorącym wręcz) masz problem to rób to na gorącym. Możesz też zmierzyć opór na czujniku (na forum ostatnio był schemat jak to zrobić i wykresy wskazań. o tu: viewtopic.php?f=20&t=2013&p=14441&hilit=czujnik+temperatury#p14441 ). Jeśli to czujnik temperatury alno nastawnik (regulator-hmm w AEFie to chyba za duże słowo) to problem się rozwiąże.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ale co moze mieć taki czujnik/nastawnik/regulator do odpalania? żle wskazuje temperature i silnik waryjuje przy rozruchu? Na desce rozdzielczej wskażnik temparatury działa ok po 3-4 km pokazuje ok 70stopni a po około 8-10km 90 stopni. No ale zobacze jutro dzieki wogóle za jakie kolwiek rady bo już zielony w tym jestem...i brak sił
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Świece żarowe działają poniżej 70 stopni i przez pierwsze 3 minuty pracy silnika (obydwa warunki muszą być spełnione). Poza tym jest pewna regulacja dawki na pompie. Więc jeśli czujnik ma zły opór czyli wskazuje złą temperaturę to cholera wie, co się dzieje. Czujnik sprawdza się najszybciej, najłatwiej i dużo nam mówi. Dla tego zacząć od czujnika.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

dzięki wielki o coś takiego własnie mo chodziło :-) wszystko jasne i na temat jutro sprawdze przejade sie autkiem pogrzeje go do 90stopni i sprawdze czujnik
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

W tdikach jak sie odepnie ta wtyczke od czujnika temp to silnik pali od strzala a jak jest wpieta to na ciepluym trzeb akrecic troszke. Czujnik daje info o temp silnika zeby nastawnik odpowiednio dawkowal ilosc paliwa. Niby wydaje sie po co zmniejszac dawke rozruchowa( startowa) ale chodzi tu wlasnie o oszczedzanie dwumasy.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

tylko kurde moje polo to nie TDI-k a szkoda no odpiąłem wtyczke na zimnym i tak samo pali jak z nią sprawdze jeszcze jak będzie ciepły to może wtedy sie dowiem coś wiecej
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""ghul177""]no odpiąłem wtyczke na zimnym i tak samo pali jak z nią[/quote]
Bo jak odepniesz wtyczkę to sterownik traktuje to jakby silnik był bardzo zimny. A jak już wcześniej pisałeś - na zimno nie masz problemów, cyrki zaczynają się jak silnik gorący.
Więc sprawdzanie na zimno mija się z celem.
p
piotreku6n
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:53

Post autor: piotreku6n »

ja mam to samo rozgrzej silnik zgaś i polej pompe zimną woda jak zapali od strzała to wina pompy ja wymieniałem pompke zasilajacą w pompie i pomogło ale niestety mam teraz problemy z odpaleniem na zimnym :( dlatego bede zmieniał na pompe bosha
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

polanie wodą z kranu pompy nic nie pomogło odpianieni czujnika też nie pomogło za każdym razem musze podgrzać swiece ze 3-4sekundy to tak w miare ładnie odpali powiedział bym że bez czujnika to chyba nawet gorzej jest...dłuże musze kręcić.. a miałem dziś taka sytuacje że autko ciepłe ok 90stopni zajechałem na parking zgasiłem no i za pół minuty chce odpalić zaświeciły sie kontroli poczekałem przekrecam na rozruch i zgasło wszyko(klema spadła z akumulatora bo jeżdze na innym akumulatorze przez pewien czas czekam na nowy i czasem klema od masy nie łączy.No to maska w góre docisłem kleme wchodze do auta przekrecam i patrze że kontrolka od swiec sie nie zaswieciła no to odpalam autko odrazu bez czekania i ładnie od strzała odpaliło ciekawe.....może coś przekażnik nie tak jest? kurde meczy mnie ten problem.Zna ktoś sie może na alarmie cobry? bo mam taki włąsnie w polo i dziś nie reagował na sygnał z kluczyka (chyba sie rozprogramował bo na kluczyku cos miga jak naciskam) dopiero musiałem wyciągnać cały głosnik odpinając od wtyczki z kablami żeby móc swobodnie w ciszy jechać... odpiąłem kleme nawet i potem po założeniu odrazu wył na nowo
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Kolego, jak Ty chcesz diesla palić ze strzału to powodzenia życzę. Zwłaszcza rozrusznikowi. Świece muszą chwilkę pogrzać, spiralka zgaśnie i można kręcić. Właśnie te 2-3 sekundy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”