Strona 1 z 1

Classic "Green Dragon" 86C2F///Krzych86

: 10 paź 2010, 19:56
autor: Krzych86
Chciałbym przedstawić mojego pożeracza szos. Polówkę kupiłem końcem stycznia 2010 roku i jest to mój pierwszy, całkowicie własny wóz  <!-- s:cool2: -->:cool2:<!-- s:cool2: -->  <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->

Gdy je zakupiłem było w dobrym stanie, lecz wydawało się dość zmęczone życiem (troszkę korozji, otarcia, wgniecenia, wnętrze takie sobie).  Miała 301 tys. przebiegu. Kupiłem ją od kumpla. Sprzedał mi ją za zaledwie 2000zł, bo pilnie potrzebował gotówki na okazyjnego Opla Astrę II.  Niedługo przed sprzedażą wymienił w swojej Poli: akumulator, wahacze przednie, sprzęgło w całości, pasek rozrządu, olej + filtry, tłumik, no i dodał gratis komplet opon letnich jednorocznych, więc długo się nie zastanawiałem i kupiłem tę Polę.  <!-- s8-) -->8-)<!-- s8-) -->

Obecnie ma jakieś 306 tysięcy przebiegu, który stale rośnie  <!-- s:butcher: -->:butcher:<!-- s:butcher: --> , ale (odpukać) Pola się bardzo dobrze trzyma.  Jedynie silnik, mimo że ma pełnię mocy i spalanie w normie,to  już powoli dogorywa - klepie jak diesel (zarówno na zimno, jak i na ciepło), zajmę się tym na wiosnę.

Od momentu kupna Poli :

wymieniłem:
- czujnik niebieski
- aparat zapłonowy i całe okablowanie
- lusterka
- wycieraczki
- radioodtwarzacz
- pokrowce na siedzenia
- dekielki do kół
- niektóre żarówki

zrobiłem/naprawiłem(wespół z ojcem  <!-- s:grin: -->:grin:<!-- s:grin: -->  ):
- malutkie zaprawki, podmalunki i "regeneracja" lakieru różnymi preparatami 
- wyczyszczona przepustnica i wszystkie czujniki
- ustawiony zapłon
- wymienione świece
- zamontowana tylnia wycieraczka
- naprawione fotele
- linka i pedał od sprzęgła 
- dorobienie zapalniczki
- malowanie felg
- mocowanie pompki do paliwa


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Plany:
- "regeneracja/podratowanie/naprawa" silnika
- podmiana na radioodtwarzacza i przednich głośników
- dywaniki
- zamontowanie wskaźnika ciśnienia oleju (pomoże mi w diagnostyce tego klekotania  <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> )
- wymiana pierwszego filtra paliwa, tego co jest koło pompki
- może zamontuję przeciwmgielne z przodu

... a dalej to czas i zasobność portfela pokaże  <!-- s:grin: -->:grin:<!-- s:grin: -->  .

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady lub jakieś ciekawe pomysły !!!  <!-- s;) -->;)<!-- s;) -->

Re: Classic "Green Dragon" 86C2F///Krzych86

: 12 paź 2010, 21:18
autor: adr0444
widac dosc zadbane :) klepaniem sie nie przejmuj :) ja na klepaniu zrobilem ponad 100tys :) moga to byc szklanki zaworowe lub zawory trzeba by wymienic ze sprezynkami :)

Re: Classic "Green Dragon" 86C2F///Krzych86

: 06 sie 2011, 14:31
autor: Krzych86
Lato w pełni, a także więcej wolnego czasu i przypływ kasy po powrocie z pracy na saksach, a więc przyszedł czas odświeżyć i odmłodzić moją Polę :cool:

Nie skończyło się tylko na myciu, woskowaniu i polerce. Otóż kupiłem okazyjnie alufelgi z oponami w kapitalnym stanie, całość za 500zł. Jedyny problem to, że rozstaw piasty w Poli okazał się za duży jak na felgi i musiałem kilka godzin je piłować i szlifować, aby weszły :doh: , ale tak to jest jak się człowiek nazbyt podnieci ceną :D Poza tym pojawiły się nowe tarcze hamulcowe i klocki.

Obecnie mój Green Dragon wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W planach:
- wymiana przednich kierunków na białe
- wymiana przedniego logo VW na nowe
- zmiana głośników
- zainstalowanie tunelu pod deską rozdzielczą
- być może wymiana silnika na troszkę nowszy, ale też AAU (ale to się zobaczy, bo mój obecny silnik poza irytującym czasem odgłosem diesla, ma pełną moc (130km/h / 140km/h jedzie bez zająknięcia - oczywiście do "setki" w 20sekund jak to 1,0 AAU :grin: ), kompresję i temperaturę w normie, nie bierze oleju, a spalanie w lecie oscyluje od 5 do 5,8L na trasie (około 6,5L przy długotrwałej jeździe ponad 120km/h na autostradzie+2 osoby) oraz 6,5 do 7 litrów po mieście, czyli luz.