[6n2] Prawie gasnący silnik AUD

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6n2] Prawie gasnący silnik AUD

Post autor: twister »

Gdy zapalam silnik i chodzi na wolnych obrotach pojawia się jeden lub dwa momenty (dosłownie pół sekundy) w których dławi się i mam wrażenie, że zaraz zgaśnie, ale po chwili wraca do normalnej pracy. Jak można się zabrać do tego tematu, żeby zdiagnozować czym jest spowodowane takie zachowanie, bo mnie to strasznie irytuje...
Obrazek
g
grze
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: grze »

Podpinam sie do tematu, mam ten sam silnik. Od jakiegos czasu rano gdy zalaczam silnik wchodzi na 1000 obr i zaraz spada do 500 i gasnie. Moze to jest ten sam problem co u kolegi :niewiem:
Awatar użytkownika
argo
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: argo »

Też ostatnio miałem podobną sytuację. Odpaliłem raz, wszedł na wyższe niż zazwyczaj obroty - około 1500- po czym obroty spadły i zgasł. Odpaliłem drugi raz i podobna sytuacja. Po trzecim odpaleniu dodałem gazu żeby chwilę pochodził na wyższych obrotach, gdy zdjąłem nogę z gazu zszedł do około 800-900 obrotów czyli poziomu, na którym normalnie zawsze chodził i problem już się nie powtórzył. Dzień wcześniej trochę przy nim grzebałem więc pewnie to trochę inny problem niż u was. To było tydzień temu i od tego czasu pali i chodzi bez problemu.
Daleko mi do mechanika ale może przy chłodniejszych dniach przepustnica zaczęła ciężej chodzić i przydało by się przeczyścić?
Było Polo 6N2
Teraz jest CEE\'D SW
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Nie zaszkodzi przeczyścić przepustnicę. Nie ma z tym dużo roboty a jest szansa że pomoże, ewentualnie przegonić auto na wyższych obrotach gdzieś w trasie. AUD jak są zimne i się je trochę przydusi lub za słabo zakręci na starcie rozrusznikiem to ciężko im doprowadzić się do równowagi;)
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

Miałem podobny przypadek że obroty spadały do 500 i gasł tak było 3 razy i chodził normalnie mechanik kazał mi przed odpaleniem zdjąć i założyć taką kostkę wciskaną czujnika temperatury ( nie jestem pewien czy tak to się poprawnie nazywa) po zabiegu pierwszego dnia zgasł a później bez problemu do teraz obroty nie skaczą i nie gaśnie chodzi jak marzenie
Awatar użytkownika
argo
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: argo »

Możesz coś więcej powiedzieć o tej kostce? Chodzi o czujnik cieczy chłodzącej (po prawej koło aparatu zapłonowego) czy czujnik temp. zasysanego powietrza (po lewej) ?
Było Polo 6N2
Teraz jest CEE\'D SW
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

Czujnik cieczy chłodzącej koło aparatu zapłonowego
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zmień od razu czujnik temperatury tak jak kolega sugeruje koszt 20-30 zł i spokój o ile to jest to.
Na vagu obadasz spokojnie czy czujnik działa czy się zwiesił i do wymiany.
Lektura obowiązkowa:
viewtopic.php?f=20&t=13676&start=0&hilit=czujnik+temperatury+cieczy
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Sprawdzę ten czujnik na vag-u. Ale w jaki sposób mógłby on powodować niemal zgaszenie silnika?
Obrazek
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Zbyt uboga mieszanka. W starych autach było ssanie, tutaj też trzeba to jakoś rozwiązać i po to ten czujnik.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Ale w jaki sposób mógłby on powodować niemal zgaszenie silnika?
proste odpalasz silnik z rana jest on zimniutki, potrzebuje on trochę więcej paliwa niż normalnie jak już rozgrzany, w przypadku uwalonego czujnika sterownik wtrysku dostaje błędne informacje od czujnika np.70 stopni (a silnik zimny) komp skraca czas wtrysku dla silnika rozgrzanego i przez to silnik gaśnie lub przygasa dostając zbyt zubożoną dawkę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Ok, kupiłem oryginalny czujnik 059 919 501. Mam nadzieję, że dobry (może ktoś sprawdzić?). Ile jest roboty z wymianą takiego czujnika. Z tego co wiem trzeba pamiętać o podstawieniu naczynia na płyn, żeby się nie zmarnował.
Wcześniej jednak chciałem zrobić diagnostykę czujnika Vag-iem. Jaką procedurę można wymyślić, żeby stwierdzić winę czujnika oprócz kontroli wskazań na zegarach i na kompie - biorąc pod uwagę to jednostkowe dławienie się silnika? Poza momentami po odpaleniu nie zauważyłem innym problemów z obrotami silnika...
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Wczoraj zabrałem w trasę komputer. Od początku jazdy przez 200 km monitorowałem temperaturę wskazywaną przez VAGa. Ogólnie po starcie (18 st. C) rośnie szybko, ale dochodzi maksymalnie do 83 st. C. W trakcie drogi średnia temperatura była troche niższa - 81, a widziałem na monitorze nawet 79 stopni. Pytanie czy warto walczyć z takimi różnicami? Spalanie jest chyba dobre, bo w takiej trasie pali 5,8l/100km. Tylko to dławienie czasem po odpaleniu...
Obrazek
j
jagadal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 25 sie 2009, 8:22
Lokalizacja: SZY

Post autor: jagadal »

A czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie gdzie znajduje się ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”