Strona 1 z 1

[9n2] wymiana sprężyn

: 24 wrz 2010, 17:26
autor: at1004
Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem polo clasic 2004 1.4 TDI. Auto przyjechało z Niemiec i jak się okazało chyba było obniżane bo ma sprężyny w zawieszeniu nie oryginalne ale koloru niebieskiego. Wiem że to ruch raczej w odwrotną stronę ale zdecydowałem się na wymianę sprężyn. Auto na tych sprężynach na nierównościach i wybojach jest bardzo miękkie , zdarza się że potrafi dobić do końca , strach jeździć szybciej po naszych drogach. Amortyzatory są dobre sprawdzałem.Moje pytanie i prośba:
-Jakiej firmy sprężyny montuje się oryginalnie i ile kosztują mniej więcej?
-Jakiej firmy sprężyny polecacie i ile kosztują mniej więcej?
-Czy obejdzie się bez wymiany amorków?
Zależałoby mi aby auto było trochę twardsze i w miarę możliwości wyższe.
Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Polo clasic 9n wymiana sprężyn

: 24 wrz 2010, 22:25
autor: Wolga85
A ile masz teraz od nadkola do ziemi. Ja wymieniłem sprężyny (czerwone) twarde i niskie na serie.
Bo nie dało się po Krakowie jeździć (rozwaliłem doszczętnie osłonę silnika. Ale jak chcesz mieć twardo i wysoko to tylko zostają podkładki gumowe pod twarde spręzyny ewentualnie dopasowanie sprężyn z czegoś wiekszego np passata.

Re: Polo clasic 9n wymiana sprężyn

: 28 wrz 2010, 5:30
autor: at1004
Od ziemi do progu 17 cm a do nadkola (koło przód) 60 cm. To nie to że jestem fanem twardo i wysoko ale ale mam te same odczucia nie da się tak jeździć! Nie potrafię przejechać przez ,,sierżanta" bo walę o niego osłoną.Wymiana na serie wystarczy.Wolga85 jakie serie założyłeś i za ile, i o ile podniosło ci to samochód? Twoja odpowiedź byłaby dla mnie bardzo interesująca.

Re: Polo clasic 9n wymiana sprężyn

: 29 wrz 2010, 7:12
autor: Wolga85
A wiec z przodu było 59 do nadkola po zmianie 63 -64. Sprężyny kupiłem na alledrogo (seria od fabii też 1.4 TDi dałem za komplet przód tył używany 150 PLN). Jest bardziej miękko trochę kładzie się na zakrętach ,przez to trochę pewność prowadzenia spadła ale za to nie ryje spodem na dziurach i koleinach.