Strona 1 z 2
					
				Stacyjka
				: 22 wrz 2010, 3:17
				autor: Pietras_Rk
				Witam
Gdzies, kiedys obilo mi sie o oczy;p ze ktos robil odpalanie silnika na przycisku.. podobno to jest kwestia jednego kabelka ze stacyjki.. wie ktos cos moze o tym??? bardzo bylbym wdzieczny za informacje co i jak a nawet malym manualem nie pogardze 

 pozdraVWiam
 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 22 wrz 2010, 13:29
				autor: BzyQ
				mam zamiar coś takiego zrobić, więc przy okazji może zrobię tutorial 

 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 22 wrz 2010, 15:33
				autor: Pietras_Rk
				A jest ktos kto to juz robil??? Albo orientuje sie jak zrobic??
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 22 wrz 2010, 21:06
				autor: BzyQ
				wyjmij wtyczkę od stacyjki i zwieraj kable aż zaświecą się kontrolki, następnie szukasz dla zapłonu i je podpinasz do monostabilnego stycznika, tak w skrócie  

 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 2:14
				autor: Pietras_Rk
				Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem ale chyba nie myslimy o tym samym.. Mi chodzi o to zeby zaplon byl caly czas na kluczyku a samo odpalenie bylo na przycisku;p apropo Twojego opisu to moglbys troszeczke jasniej a konkretnie dwa slowa "zwieraj" i "monostabilnego";p
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 9:48
				autor: lukas2305
				[quote="BzyQ"]zwieraj kable aż zaświecą się kontrolki[/quote]
nie polecam, bo może się skończyć upaleniem wiązki :glare: 
Bistabilny - 2 stany stabilne (np. jak do światła w pokoju), monostabilny - 1 stan stabilny (np. dzwonkowy)
Przelacznik monostabilny przewodzi wtedy,gdy jest wciśnięty, a przełącznik bistabilny przewodzi od momentu pierwszego przełączenia do momentu drugiego włączenia. Potrzebujesz ten monostabilny. 
jak podłączyć? W kostce stacyjki jest gruby czerwono-czarny przewód o przekroju 4mm^2 (pin 50 wtyczki). Przecinasz go, ściągasz izolacje(z przewodu NIE od strony wtyczki), lutujesz do włącznika, bierzesz +12V z przewodu czerwonego (tylko go nie przecinaj, bo wogule zapłon stracisz; pin 30 wtyczki; jest tam cały czas 12V), lutujesz do włącznika i montujesz  gdzie Ci pasuje.
I jak to będzie wtedy działać? Kluczykiem normalnie załączasz zapłon, a włącznikiem tylko rozrusznik.
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 11:07
				autor: BzyQ
				to miałem na myśli ale miałem problem z przekazem  :agree:, jak podpinałem 12V do dmuchawy to pociągnąłem ze stacyjki sygnałowy przekręcenia kluczyka, robiłem na "macaca" czyli zwierałem grubym przewodem piny we wtyczce i jakoś nie upaliłem wiązki  :piwo:
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 12:33
				autor: jaro
				Musisz pamiętać o jednej rzeczy - konstrukcja stacyjki jest taka, że nie pozwala po odpaleniu silnika przekręcić kluczyka na ostatnią pozycję czyli kręcenie rozrusznikiem. Takim przyciskiem możesz przypadkowo zajechać rozrusznik.
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 12:57
				autor: BzyQ
				to można dać dwa monostabilne w układzie koniunkcji (1 + 1 = zapłon), wtedy ryzyko przypadkowego naciśnięcia dwóch naraz jest prawie niemożliwe  

 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 15:30
				autor: Pietras_Rk
				lukas2305 czyli z tego co zrozumialem mam wypiac kostke ze stacyjki przeciac czerwono-czarny kabel i sciagnac izolacje NIE od strony kostki i przylutowac do przelacznika a potem z czerwonego sciagnac kawalek izolazji zeby sie wlutowac i tez do przycisku i tyle tak 

 oczywiscie na koncu wpiac kostke;p dobrze wszystko rozumiem ??
 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 17:01
				autor: lukas2305
				Pietras_Rk, dokładnie. A z tym "NIE od strony kostki" chodzi o to, że jak przetniesz kabel to będziesz miał dwie części: jedną która łączy się z kostką, a drugą z "wolnym" kablem, który idzie dalej do instalacji. I właśnie o tę drugą mi chodzi 

 nie wiedziałem jak to zgrabnie napisać...w razie czego zostaw przy kostce ze 4 cm, żeby w razie czego móc wrócić do serii...
aaa no i jeszcze muszę dodać, że jaro ma rację. Przy połączeniu tak jak Ci opisałem nawet na wyłączonym zapłonie będziesz mógł kręcić rozrusznikiem! Pisze, żebyś był świadom, że jeśli jakieś zwarcie by się pod wpływem wilgoci czy temperatury w przełączniku zrobiło to rozrusznik się zajedzie. Tak samo jak silnik pracuje-również rozrusznik zadziała jeśli wciśniesz przycisk!
 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 19:28
				autor: Pietras_Rk
				troszke ryzykowne z tego co mowisz ale sprobowac warto 

 zawsze mozna wrocic do oryginalu..jutro postaram sie cos zrobic to napisze jak wyszlo.. pozdraVWiam
 
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 20:34
				autor: jaro
				Bez sensu ten pomysł musisz  i tak wkładać kluczyk i przekręcać więc chyba lepiej odpalać tylko kluczem, a nie utrudniać sobie życie.
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 23 wrz 2010, 21:23
				autor: lubusik
				
			 
			
					
				Re: Stacyjka
				: 24 wrz 2010, 1:02
				autor: Pietras_Rk
				jaro tu chodzi o bajer zrobiony wlasnymi rekami;p a co do tego rajdowego panelu to w przyszlosci nawet bym pomyslal ale narazie nie mam kasy i biore sie za rzeczy ktore nie wymagaja wydatku..