hmm... na co zwrócić uwagę, po pierwsze to jak będziesz jeździł po komisach, to omijaj te w których handlują turki i inni ciemno skurzy przyjaciele (oczywiście nic do nich nie mam, ale kilku kumpli się już nacielo na nich), po drugie to pamietaj że niemcy dobrych aut tanio nie sprzedają. Teraz tak zależy jaką polówkę szukasz załużmy że cos z DISLA 9N np. 1.9 lub 1.4 cena tych aut będzie wahać się w okolicach 4000 tys euro na plus, nie ma co liczyć na mniej, a dobrze o tym wiem bo niedawno sam kupowałem taka polówke. Jak już namieżysz coś co z wygladu bardzo Ci się podoba, to najpierw otwierasz maskę i oglądasz czy śruby nie sa ruszone, czy np z jednej strony nadkole jest pociągnięte masą czy nie. w sumie w przypadku disla możesz sprawdzić jeśli silnik jest czyściutki, to po rozgrzaniu auta odkręcasz korek oleju i sprawdzasz czy np, silnik nie pluje olejem, ale teraz sa takie metody że wlewasz jakieś magiczne plyny do auta i 1000km jest spokoj. Dalej oglądaj szyby czy wszystkie są z tego samego roku i czy mają orginalne logo producenta. (ta ostatnia cyferka z kropką np "3.") to znaczy że auto jest z 2003 roku. Tak na oko możesz sprawdzić szpary między maską a leflektorami z obydwu stron czy są takie same, w sumie to wszystkie szpary. Środek oczywiście zależy od przebiegu, ale patrz jak sa materialy powycierane czy auto wygląda na pewno na taki przebieg. Patrz uważnie czy przy przekręconym zaplonie palą się najważniejsze kontrolki, taki jak poduszki, akumulator i tak dalej. Co jeszcze, zawieszenie przejechac się po placu czy cos stuka póka i tak dalej. No i to tak mniej więcej, miłego szukania auta i nie zniechęcaj sie. Aha no i nie kupuj na chama, jak nic nie znajdziesz to pojedziesz innym razem, szkoda kasy.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 13:23 przez gall_anonim_3, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tymi szybami to totalna bzdura!!! bardzo rzadko w samochodach są szyby tego samego producenta, a już nigdy nie ma oznaczenia roku. Nigdy, ale to nigdy to o niczym nie świadczy!!! TYM BARDZIEJ, ŻE PRODUCENT SAMOCHODU ZAWSZE BEZ WZGLĘDU NA PRODUCENT, ZAWSZE WSTAWIA SWOJE LOGO!!!. Obecnie w niemieckich i włoskich samochodach montowane są szyby Saint- Gobain, lub rzadziej Pilklington. Przy czym nie ma tutaj żadnej reguły!!! jedyna to znaczek producenta.
[quote=""dziobak""]bardzo rzadko w samochodach są szyby tego samego producenta[/quote]
Owszem ale szyby symetryczne raczej tego samego tj . Przedni drzwi ten sam, tylna szyba ten sam, przednia ten sam. Może to być inny producent ale symetryczne na 99% ten sam producent wiec nie wprowadzaj w błąd! To że Ty może masz auto powypadkowe i chcesz tym samym się trochę podnieść na duchu nie znaczy że inni muszą na tym stracić. Oznaczenia roku są.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
[quote=""dziobak""]Z tymi szybami to totalna bzdura!!! bardzo rzadko w samochodach są szyby tego samego producenta, a już nigdy nie ma oznaczenia roku. Nigdy, ale to nigdy to o niczym nie świadczy!!! [/quote]
No z tego co ja wiem to każde auto ma oznaczenie roku produkcji samochodu na szybie, mam w domu 4 samochody i każdy z nich ma oznaczenie roku i logo producenta przynajmniej w vw-ejach w skodzie jest PILGINKTON w seacie też, nawet 11 letnia Carisma brata ma oznaczenia, więc sory jeśli sie myle, ale tak raczej jest.
PEACE :oki:
Witam również przymierzam się do zakupu polo 9n jak kolega. Powiedźcie jaki wybrać najlepiej silnik do tego modelu i czemu omijać 1.2 z początku produkcji? pozdrawiam
1.2 to za słaby silnik do tego auta, który nie grzeszy ekonomią i kulturą pracy.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
Jak dla mnie to drugi link odpada silnik 1.2, kiepski wybór, ja w domu mam z tym silnikiem skode fabię, co prawda do miasta super aytko, żwawe, sprawne i tak dalej, ale nic po za tym, problem z cewkami zapłonowymi, z czujnikiem temperatury itd.
Pierwszy i ostatni link, to jak dla mnie super baza pod modyfikacje właściciela, dobry stan przynajmniej na zdjeciach, oczwiście trzeba sie przyjrzeć tym polówką. Tak więc ja bym wybieral między pierwszym i trzecim linkiem.