Strona 1 z 1
					
				sprezyny sportowe a amorki?
				: 12 wrz 2010, 17:39
				autor: knapior
				Witam mam pytanko czy springi 60/40 oe zalozc na serjne amorki w polo 6n? wiem temat glupi tymardziej ze jezdzilem juz inymi autami na podobnych zestawach i gwintach a zadaje pytanie jak typowy laik wiec jak to jest bo raczej amorki wyleja
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 12 wrz 2010, 19:38
				autor: rat4
				jest taka możliwość ale nie jest to profesjonalne, krótko mówiąc skok ori amora jest dostosowany do ori sprężyny, przy zmianach tego typu powinno się ze względów bezpieczeństwa stosować ori sprężyny + amory lub sportowe amory i sportowe sprężyny, w przypadku gdy wykombinujesz jedno sportowe a drugie ori to pogarszasz właściwości jezdne auta.
Osobiście ci odradzam aby zakładać niższe springi na seryjne amorki.
Niech jeszcze kilka innych osób to potwierdzi.
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 12 wrz 2010, 19:45
				autor: vwkas18
				knapior przód jest mega ważny więc odradzam zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory (dbajmy o własne bezpieczeństwo)
ale znam wiele osób co jeżdzą na -70 z przodu i amortyzatora już nie ma bo się wybił czego nie pochwalam
tył co prawda też ważny ale jeżeli jest to obniżenie -40 to można założyć na seryjne amorki (oczywiście szybciej się wybiją)
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 26 mar 2011, 18:47
				autor: zdziebel
				Ja w JETTCE miałem sportowe sprężyny i oryginalne amorki i tak śmigałem prawe 2 lata i zrobiłem ok. 25 tyś km i na jednym z przeglądów poprosiłem o sprawdzenie amorków to miały po prawie 75%
dlatego tak zrobiłem ponieważ nie chciałem mieć kamyka tylko troszkę zglebować.
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 28 mar 2011, 16:05
				autor: Cinal
				To teraz ja mam pytanko 

 chodź mi o to że zauważyłem że auto coraz bardziej siada . Jak siadają 3 os. Z tylu 

 no i właśnie przyszła wiosną i trzeba zainstalować alusy . Problem w tym że są to 15 195/55 i boję się że auto będzie zaduzo siadać jak będą alusy i będe nimi wadził o nad kole 

 i oto moje pytanie czy wymieniać sprężyny na twardsze czy całe zawieszenie. Proszę o szybko odp. Bo trzeba kapcie wymienić.
 
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 28 mar 2011, 18:54
				autor: zdziebel
				Trzeba zobaczyć dlaczego autko siadło, u mnie kiedyś jetta siadła i okazało się że sprężyna pękła, lepiej podjedz na stacje diagnostyczno niech ci przetrzepią zawieche.
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 29 mar 2011, 13:11
				autor: Cinal
				Tu nie chodzi o to auto jest siadniete tylko o to że jak siadają 3 osoby do tylu to on napewno bardziej jest obniżona niż inne polówki.
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 29 mar 2011, 19:49
				autor: mario
				195/55 w piętnastce przy każdym zawieszeniu i 3 osobach będzie ocierać  

 
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 30 mar 2011, 14:37
				autor: sycha
				[quote="mario"]195/55 w piętnastce przy każdym zawieszeniu i 3 osobach będzie ocierać  

[/quote]
195/50/15 ori zawiecha wszystko ladnie cacy ; )
 
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 30 mar 2011, 18:59
				autor: zdziebel
				kompel w swojej polówce miał z przodu 175/55 R15 a z tyłu 195/45 R15 i gleba 80/60 i było cacy
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 30 mar 2011, 19:02
				autor: vwkas18
				polecam wam kalkulator opon sobie sprawdzić i nie będziecie mieli problemów
a tak pozatym czy komuś obciera czy też nie to duża sprawa ET felgi
jak czytacie takie mądre TUV zawieszenia to tam jest napisane jaka felga i jaka opona powinna być aby bez problemu się jeździło
			 
			
					
				Re: sprezyny sportowe a amorki?
				: 31 mar 2011, 18:46
				autor: norekuk
				ja będę zakładał obniżane sprężyny 60/40 na ori smorki - tzn nie ori ale nowe  

  na murzyńskich drogach (czyt uk) powinno być ok 
 