Strona 1 z 1
Czy tak działa gwint?
: 08 wrz 2010, 23:08
autor: lysy_polo
Witam, założyłem gwint na samochód i skręciłem do połowy w górę i dalej już nie mogłem. Tak to wygląda:
Moim zdaniem coś tu jest nie tak. Pomóżcie mi bo nie wiem co mam z tym zrobić, czy reklamować czy co. Sprzedawca powiedział miprzez telefon że tak powinno być ale ja w to wątpie. Dodam jeszcze że auto jest sztywne jak beton. Wiadomo że gwint jest sztywny ale żeby aż tak?
Re: Czy tak działa gwint?
: 08 wrz 2010, 23:13
autor: Parówa
a po co skręcasz go w górę? w dół daj to będzie bardziej miękko

hmmm gwinty maja to do siebie że są twarde

Re: Czy tak działa gwint?
: 08 wrz 2010, 23:22
autor: lysy_polo
No tak tylko że jak go dam w dół to się obniży za bardzo. Chodzi mi o to czy tak powinna być ściśnięta sprężyna na dole. Nie wydaje mi się bo na przykładowym zdjęciu
jest podniesiony do połowy a sprężyny sie sa ściśnięte (tyle amortyzatory). Niech wypowiedzą się Ci, którzy mają do czynienia z takim zawieszeniem, bo nie wydaje mi się że tak to powinno wyglądać. A nie mogę wyzej podkręcić bo już nie chce iść dalej, za ciężko się kręci. Moim zdaniem coś jest zepsute.
Re: Czy tak działa gwint?
: 08 wrz 2010, 23:27
autor: vwkas18
bo są dwie sprężyny
głowna górna
pomocnicza dolna
pomocniczą ściska się ile się da wtedy jest dużo niżej, można ją wywalić ale wtedy będzie niki beton

Re: Czy tak działa gwint?
: 08 wrz 2010, 23:29
autor: lysy_polo
Chyba na odwrót? jak ta na dole czyli pomocnicza jest bardziej ściśnięta tym auto idzie wyżej.
Re: Czy tak działa gwint?
: 09 wrz 2010, 9:56
autor: lysy_polo
Panowie, połowa forum śmiga na gwintach a jeszcze nikt mi nie odpowiedział na pytanie. Zadam je jeszcze raz: Czy jak podnoszę auto wyżej to sprężyna dolna powinna się ścisnąć(jak na 1 zdjeciu)? Co za tym idzie, czym wyzej auto stoi, tym jest sztywniejsze. Czy tak powinno byc? Prosze o odpowiedz bo nie wiem czy nie powiniennem reklamowac tego zawieszenia.
Re: Czy tak działa gwint?
: 09 wrz 2010, 10:01
autor: mari88
To logiczne ,ze im bardziej skrecasz gwint tym auto idzie wyżej i jest bardziej twardo, a wiec ta dolna sprężyna sie ściska, jak wolisz miec auto wysoko i chcesz zeby Ci skakało jak piłeczka to podkrecaj gwint, momi zdaniem lepiej dac troche nizej i jest bardziej miękko.
Re: Czy tak działa gwint?
: 09 wrz 2010, 10:07
autor: lysy_polo
Ok dzieki. W koncu jakas odpowiedz na temat

Czyli rozumiem juz ze wszystko jest tak jak byc powinno. Poprostu zmylily mnie inne zdjecia gwintow, ktore byly skrecone do polowy a sprezyna nie byla tak scisnieta. Jesli jestem w bledzie niech ktos mnie poprawi.
Re: Czy tak działa gwint?
: 09 wrz 2010, 12:32
autor: Toto
z tego co mi się wydaje, wysokość regulujesz tą środkową nakrętką między tymi dwoma sprężynami, a tej dolnej sprężynki pomocniczej nie musisz tak ściskać, wyregulujesz tą dużą sprężynę jak chcesz, w zależności od obniżenia jakie chcesz uzyskać i twardości, a przy tej małej sprężynie wystarczy, że tymi dwoma nakrętkami skontrujesz odpowiednio i odkręcać się nie będzie

tak mi się przynajmniej wydaje

Re: Czy tak działa gwint?
: 09 wrz 2010, 15:56
autor: lysy_polo
Jest inaczej niż mówisz, to co jest pomiędzy sprężynami to nie jest nakrętka i nie można nią nic regulować. Łączy tylko te dwie sprężyny. A u was też jest tak, że im dacie auto wyżej tym jest bardziej sztywno?
Re: Czy tak działa gwint?
: 10 wrz 2010, 23:21
autor: Szakal
ja bym wypie . . . . . . tą pomocniczą,na tej jednej bedzie twardziejszy zawias i bedzie nisko,no chyba ze kolega nisko nie chce.