w moim aucie 1.4 aex na wolnych obrotach napięcie na zaciskach akumulatora przy wyłączonych odbiornikach wynosi 13,9V. mierzyłem miernikiem. po włączeniu świateł mijania, przeciwmgłowych i kabiny, nawiewu, radia, ogrzewania tylnej szyby czyli wszystkiego co się da napięcie spadło do 12,9V. w książce "sam naprawiam" jest napisane, że nie powinno być zmiany większej niż 0,4V. przy normalnym obciążeniu jest około 13,5V. w sumie mi to nie przeszkadza ale pamiętam, że w polonezie miałem powyżej 14V. czy mam jakąś usterkę? dodam, że raz na trzy miesiące muszę ładować akumulator.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2010, 7:20 przez dalmashin, łącznie zmieniany 1 raz.
[quote=""dalmashin""]na wolnych obrotach napięcie na zaciskach akumulatora przy wyłączonych odbiornikach wynosi 13,9V.[/quote]
u mnie to samo
[quote=""dalmashin""]przy normalnym obciążeniu jest około 13,5V[/quote]
norma jak u mnie
[quote=""dalmashin""]czy mam jakąś usterkę?[/quote]
ten typ tak ma
[quote=""dalmashin""]dodam, że raz na trzy miesiące muszę ładować akumulator.[/quote]
stary ten akumulator ? prad nie ucieka ?
dzięki za odpowiedź. skoro to nie jest odosobniony przypadek to zostawię napięcia w spokoju. co najwyżej kupie nowy aku. wcześniejszy właściciel zamontował 74 Ah, co wydaje mi się za dużo. w jakimś katalogu było, że odpowiednia pojemność do 1.4 aex to 35 Ah ale to znowu chyba bardzo malutko. jaką pojemność zatem wybrać?