[6N] Dławi się, nie odpala w czasie deszczu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lucass
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2009, 8:29

[6N] Dławi się, nie odpala w czasie deszczu

Post autor: lucass »

Witam
Wiem, że problem już był poruszany i korzystałem z tych wątków, ale niezbyt pomogło.


Pacjent:

VW polo III 999 cm3, '97

Objawy:
- sucho - chodzi idealnie
- po deszczu, zimny silnik - chodzi OK
- po deszczu, rozgrzany silnik - chodzi OK
- po deszczu, w czasie rozgrzewania - gaśnie.

W czasie rozgrzewania silnika, gdy wskazówka zaczyna się podnosić, silnik zaczyna pracować nierówno. Na biegu jałowym gaśnie i nie można go odpalić. Po kliku próbach odpalenia, chodzi dobrze ale na akumulatorze. Po dodaniu gazu dławi się i znowu gaśnie. Po klikunastu minutach i kilku próbach, gdy silnik się rozgrzeje można już jechać bez problemów.


Co zostało zrobione:
- wymienione świece
- wymienione przewody
- wymieniona kopułka i palec
- wymieniona cewka

Co jeszcze może być przyczyną takiego stanu polówki?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Zbadaj czujnik temperatury.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
l
lucass
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2009, 8:29

Post autor: lucass »

Trzeba było ustawić kąty wyprzedzenia zapłonu.
Niestety teraz obroty falują, w zakresie pomiędzy 500 - 1000 na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Podobno to znana przypadłość, bo przekopałem cały internet. Jednak nie poradziłem sobie z tym do tej pory.

Wymieniłem już na nowe:

- świece
- przewody zapłonowe
- kopułkę z palcem
- czujnik halla
- termostat
- czujnik temperatury
- filtr powietrza i benzyny
- całą przepustnice
- sonde lambda
- cewkę

nadal obroty szaleją na biegu jałowym, może ktoś ma pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Błędów na komputerze nie ma żadnych.
z
zipmacieq
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2009, 11:48

Post autor: zipmacieq »

Weź zaznacz pozycje aparatu zapłonowego, po czym odkręć go delikatnie tak byś mógł palcami go regulować i próbuj delikatnie nim przesuwać do póki nie przestaną obroty falować, no na 99% coś jest nie tak z ustawianiem zapłonu. Po tej stercie rzeczy, które wymieniłeś jedynie jeszcze jakaś nieszczelność w dolocie mogła by go boleć.
s
siwusek
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: siwusek »

krokowy odpowiada za obroty na biegu jałowym
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

krokowy krokowym ale to sie dzieje na ciepłym, przewody W/N sprawdzone ? moze są gdzies przetarte i dlatego w czasie deszczu nie odpala dostaja wilgoci i idzie przebicie
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
Awatar użytkownika
wojtaz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2012, 8:05

Post autor: wojtaz »

mam 6n z tym samym silnikiem 999ccm raz na jakis czas potrafi przygasna szarpnac i zgasnac na skrzyzowaniu lub przy wyhamowywaniu przed skrzyzowaniem, wydaje mi sie ze to wina przepustnicy robiles adaptacje?
1.0 turbo zołwik
Awatar użytkownika
Admirer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 10 wrz 2010, 10:07
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Admirer »

podpinałeś pod vag-a? może jakieś błędy pokazuje?
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”