[6N] 1.9D Wymiana napinacza paska alternatora

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

[6N] 1.9D Wymiana napinacza paska alternatora

Post autor: bialy0666 »

Witam
Manual powstał ponieważ otwór pod dzwignie napinacza (łączące napinacz z rolką, a mieszczący się w obudowie pompy wodnej) zrobił sie jajowaty, rolka napinacza paska wieloklinowego przesuneła sie - pasek spadał (niezbyt często). metaliczne odgłosy zaczęly narastać łożysko napinacza nie ma luzów a ciegno tak to napinacz do wymiany niestety nie tylko obudowa pompy wody też,wiec postanowiłem rozwiercić otwór i tulejować. Może lepiej było kupić nową obudowe.
UWAGA!!!! Za szkody powstałe z powodu prac opartych na tym manualu nie ponosze żadnej odpowiedzialności.

Nazwa czynności: wymiana napinacza paska wieloklinowego dzwigni i tulejki
Model samochodu: POLO 6N AEF 1,9 D
Rocznik: 98

Potrzebne materiały:
-napinacz nr OE 028 903 315 P 220PLN
-dzwignia nr OE 028 903 308 F łączące napinacz z rolką 150PLN
-tulejka toczona na wymiar nie orginał i nie stal
-książka autor H.R.Etzol Sam naprawiam samochód VW POLO od 09 1994 do10 2001
-komplet kluczy wielo częścio
-wiertarka
-wiertło 19-tka
-rozwiertak najlepiej nastawny 14-tka
-tokarka lub tokarz

Przewidywany koszt: 400PLN

Czas wykonania:16 g

Sposób wykonania:

wszystkie czynności patrz książka "Sam naprawiam samochód VW POLO". ponieważ starsze pojazdy mogą mieć pozamieniane części przez poprzedniego właścićiela

dokładny opis w książce - rozdział nadwozie

podnieś przód. zabezpieczyć w taki sposób aby samochód nie opadł. Zdemontować koła:
Obrazek

zdemontować kierunkowskazy:
Obrazek

odłączyć przewody kierunków:
Obrazek

rama
ObrazekObrazek

spojler
ObrazekObrazek

pas przód
ObrazekObrazek

zderzak
ObrazekObrazekObrazek

zamek pokrywy silnika
ObrazekObrazek

zbiornik pompy wspomagania kierownicy - 3 wkręty
Obrazek

wypiąć przewody reflektorów
Obrazek

Zdemontować przewody gumowe chłodnicy. UWAGA!! - płyn jest szkodliwy (patrz książka wymiana płynu "Sam naprawiam VW Polo").
przesunąć opaski z przewodów gumowych:
Obrazek

odłączyć przewody od chłodnicy
Obrazek

UWAGA!! wszystkie przewody elektryczne w kierunku prawego reflektora muszą być lużne.
szkielet przodu nadwozia, pomoc drugiej osoby:
Obrazek

zdejmując szkielet patrz na przewody łączące szkielet, mogą być jeszcze połączone
Obrazek

szkielet powoli opuścić i podeprzeć
Obrazek

połączenie giętkie filtra powietrza. zdemontować 2 opaski:
ObrazekObrazek

odkręcić w lewo (tzw. lewy gwint) śrube mocującą rolkę napinacza, dokładny opis ksiązka wymiana i regulacja naciągu pasków klinowych:
Obrazek

Napinacz paska wieloklinowego. odkręcić srube imbus w środku wypustu napinacza. odkrecic dwie sruby, imbusy, mocujące napinacz. I tak wymiana z głowy. gdyby nie luz na cięgnie napinacza ,tulejka orginalna jest w moim przypadku za lużna ,wiec trzeba wytoczyć odpowiednią i
Obrazek

zdmontować filtr powietrza
Obrazek

podeprzeć silnik, zdemontować podpore zwieszaka silnika
ObrazekObrazek

jeszcze raz podnieść i zabezpieczyć samochód z prawej strony (lewa oczwiście podniesiona, zabezpieczona w tej samej pozycji zostaje) tak aby mżna było wyjąć cięgno napinacza sprawdzić czy jest gdzieś uszkodzone (wytarte) wymienić na nowe. Po wyjęciu cięgna jajowaty i powiększony otwór rozwiercić. Tu możecie mieć problem z rozwierceniem otworu i wytoczeniem tulejki
Obrazek

tak wtgląda nowa tulejka osadzona na miejscu:
Obrazek

teraz zostało zamontować wszystko w odwrotnej kolejności.

jeśli się pomyliłem lub coś żle napisałem przepraszam za jakość zdjęć również. Z tulejką miałem łatwo tokarnia pod reką.
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”