Strona 1 z 1

Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 19 sie 2010, 15:26
autor: Dj.MaX
Witam kolegów,

Mam kolejny problem otóż w Polo znajomego przestały działać kierunkowskazy i awaryjne. Usterka objawiła sie w ten sposób, że pierw na stałe zaczęły sie świecić wszystkie kierunki, nastopnego dnia przestały w ogóle reagować, natomiast kontrolka od kierunków delikatnie sie żarzy. po włączeniu kierunków świeci mocniejszym światłem.

Wymieniliśmy przekaźnik z nr 21, niestety to nie pomogło, gdzie jeszcze szukać usterki?

Pozdrawiam

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 19 sie 2010, 19:31
autor: Maciej
przerywacz moze?

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 19 sie 2010, 22:30
autor: Dj.MaX
Gdzie w tym modelu jest przerywacz? Nie jest on przypadkiem razem z przekaźnikiem? w 86c miałem we włączniku awaryjnych a w 2f jest jakos inaczej to rozwiązane.

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 23 sie 2010, 12:38
autor: Dj.MaX
nikt nie pomoze?

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 23 sie 2010, 13:06
autor: lukas2305
przerywacz jest zabudowany w przekaźniku. szukaj usterki w instalacji elektrycznej (zwarcia, przetarcia, kostki, styki, żarówki) albo w przełączniku zespolonym. tu masz schemat instalacji:
Obrazek
więcej pomóc via forum się nie da. dlatego niewiele podpowiedzi. trzeba szukać tej usterki...

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 24 sie 2010, 13:16
autor: Dj.MaX
po odpięciu wtyczki z manetki ręcznie mostkowałem piny, wtedy kierunki działały bez problemu. Wymieniłem przekaźnik nic sie nie zmieniło... wiec zostaje jeszcze tylko podmiana manetki?

Swoją droga wie ktoś jak sprawdzić czy przekaźnik/przerywacz działa prawidłowo?

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 24 sie 2010, 13:42
autor: lukas2305
[quote=""Dj.MaX""]po odpięciu wtyczki z manetki ręcznie mostkowałem piny[/quote]
a przypadkiem nie zrobiłeś gdzieś przypadkowo zwarcia :glare: ? jeśli mówisz że przy mostkowaniu działało to zostaje podmiana manetki.
Przekaźnik można sprawdzić podając mu na piny (zgodnie ze schematem z poprzedniego mojego posta) 31 i 49 napięcie 12V (31-masa; 49-plus zasilania) i zmierzeniu napięcia między pinem 31 i 49a. Jeśli to przekaźnik to pojawi się napięcie takie jak na zasilaniu i słychać będzie pojedyńcze cyknięcie; jeśli przerywacz to cyklicznie co mniej więcej sekundę będzie napięcie zasilania i będzie słychać cykanie.

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 24 sie 2010, 15:40
autor: Dj.MaX
[quote=""lukas2305""]a przypadkiem nie zrobiłeś gdzieś przypadkowo zwarcia :glare: ? [/quote]

robiłem to ze schematem, wiec raczej nic nie uszkodziłem bo usterka dalej jest taka sama, sprawdzę jeszcze same gniazdo przekaźnika moze tam sie coś wytopiło

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 24 sie 2010, 18:42
autor: lukas2305
[quote=""Dj.MaX""]robiłem to ze schematem[/quote]
no to jak tak robiłeś to luzzz. czyli jak działa tak jak powinno na zwieraniu to napewno manetki do wymiany. Tak dla pewności dobrze by było wziąć sprawną menetke na podmianke i zobaczyć czy wtedy będzie wszystko grało..

Re: Brak kierunkowskazów i awaryjnych

: 26 sie 2010, 13:10
autor: Dj.MaX
no tylko właśnie nie mam skąd jej wyrwać, żeby to przetestować