[9n] naprawa po wystrzeleniu poduszek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

[9n] naprawa po wystrzeleniu poduszek

Post autor: dywan102 »

Chcialbym prosic o pomoc w sprawie naprawy mojej Polowki. Wbilem sie kolesiowi w tylek i wystrzelily mi obie poduszki i napinacze pasow. Zostaly wymienione. Kontrolka poduszek pali sie dalej. Czytalem ze trzeba zrestetowac sterownik, wywalic "crash data" i podobno wymienic czujnik zderzenia ktory jest gdzies w silniku.
Jestem przerazony po przeczytaniu wszystkich trzech czesci tego artykulu: http://tylik.motogrono.pl/sprawdz-airbag-cz-i/ - poniekad nawet po naprawie sterownika nie wiadomo czy zadzialaja poduchy...

Nie chce jednak odwalac kichy poniewaz nie uszkodzilem auta z zewnatrz (zderzak jest jedynie obtarty a z tego co sie dowiedzialem poduszki wywalily poniewaz auto zanurkowalo dosyc mocno i zadzialal czujnik). Auta nie sprzedam przez dluzszy czas i chcialbym nim jezdzic w nadzieji na jego sprawnosc.

Moze ktos z Was wie gdzie w Warszawie moge profesjonalnie (a nie kitem handlarzy) zreperowac to co pozostalo do zreperowania?
P
Pelus222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 29 lip 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pelus222 »

Kolego sterownik poduszek jest pod konsola za lewarkiem, przykręcony 3 nakrętkami. Najlepiej wyjmij go i znajdź u jakiegoś handlarza częściami (podjedź) taki sam z anglika czy innego auta np rozbitego tyłem ze sprawnymi poduchami. Złóż na odpiętym akumulatorze - błąd powinien sam się skasować. Tam w sterowniku jest czujnik uderzeniowy. Nie oddawaj go do żadnej naprawy regeneracji itd, większość fachowców nie ma o tym pojęcia, biorą 100-150 zł i wkładają opornik/diodę do środka żeby układ udawał sprawność,. Poduszki nie zadziałają na milion procent.
Ja kupiłem oryginał podkreślam nie kombinowany oryginał i nie ma żadnego problemu. Z ciekawości podpiałem kompa i sprawdziłem układ teoretycznie ok - gwarancji nikt ci nie da że będzie na 100% sprawny
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

A ile zapłaciłeś za ten oryginał - z ciekawości pytam.
U mnie kontrolka zaświeciła się po wjechaniu w kałużę - i też mam zagwozdkę.
Odpinać i szukać - czy może podjechać gdzieś i skasować "Crash date".
Właściwie w obu przypadkach prawdopodobieństwo niedziałania jest podobne ... :(
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

[quote="Pelus222"]Kolego sterownik poduszek jest pod konsola za lewarkiem, przykręcony 3 nakrętkami. [/quote]

Mam pytanie - poszedłem Twoją radą i niestety po zdjęciu konsoli za lewarkiem nie było nic.
Tzn. był kawałek jakby "gumowej" ścianki, a za nią nieco wyżej coś jakby plastikowe zanitowane pudełko.
Czy sterownik jest własnie tam? Jeśli tak to jak się do niego dostać? Bo wychodzi na to, że muszę rozmontować pół konsoli, żeby go zobaczyć.
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

SZUKAJ SZUKAJ I JESZCZE RAZ SZUKAJ !!!!!!!!!!!

Sterowniki w VW wyjmuję sie dopiero wtedy gdy są uszkodzone !!!!! CRASH DATA usuwa się za pomocą kabla bez wyjmowania sterownika !!!!!
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

McGrady przeczytałem chyba wszystkie posty dot. sterowników tu na forum i nigdzie nie było dokładnej instrukcji jak go odnaleźć.
Ta powyższa to nie informacja bo po rozmontowaniu tunelu moim oczom nie ukazał się sterownik. Równie dobrze ktoś mógł napisać rozbierz pół konsoli a znajdziesz.
Również nikt jednoznacznie nie napisał co się bardziej opłaca czy zakup "używanego" sterownika - czy kasowanie błędu Crash Date.
(Jak wiemy - albo inaczej, jak mówi forum - obie operacje są nie do końca "pewne" jeśli chodzi o dalszą sprawność sterownika i poduszek).

Nie chcę demontować swojego sensora. Żeby znaleźć używany sensor to muszę znać jego numer. ETKA podpowiada mi, że nr mojego sensora jest taki sam jak w Lupo (a on nawet wygląda inaczej niż te wszystkie od Polo) dlatego nie ufam ślepo Etce tylko chcę nr sprawdzić sam, ale żeby to zrobić chciałem się do niego dostać.

Stąd moje pytania.
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

ja swoja droga zapytam o jedna rzecz. samochod podlaczony pod komputer wykazuje bledy dotyczace airbagow i napinaczy(o ile dobrze pamietam w kazdym punkcie ze obwod nieciagly, niestaly...) - owe bledy da sie skasowac ale po chwili znowu sa generowane. oczywiscie jest jeden nie kasowalny "crash data"
jednakze podczas wykonywania testu sprawnosci systemu poduszek i napinaczy pisze "OK"
jak mam to rozumiec?
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

Ja bym to rozumiał tak, że uszkodził Ci się sterownik. Podobnie jak u mnie - nie miałem stłuczki, wszystkie poduchy na miejscu, układ OK ale pojawił się Crash Date i wg "przyjętych norm" sterownik jest niesprawny.
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

czyli albo usuniecie crash data albo nowy sterownik za kupe szmalu
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

albo kupienie używanego sterownika za mniejszą kasę...
tyle, że to generuje kolejną masę problemów tj:
- Brak pewności, że taki sterownik nie ma skasowanej Crash Date
- Brak pewności (mimo tego samego nr), że używany sterownik będzie pasował. Bo np. jest przystosowany do większej ilości urządzeń niż masz w samochodzie. Np. masz 4 poduchy 2 napinacze ale nie masz gniazda wyłączania poduszki w schowku. Kupisz sterownik taki sam ale ze "wspomnianym gniazdem" czyli innym programem i dupa - kontrolka ciągle będzie się świecić.

Jestem w dokładnie tym samym miejscu co Ty i mam te same dylematy.
Zdecyduję się chyba na skasowanie Crash Date.
Ale gdzie mogę to zrobić w miarę fachowo i bez amatorki? Tego niestety nie wiem. Jakbyś miał jakiś namiar to chętnie przytulę :) Zwłaszcza w okolicach Wawy.
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
k
krzych67
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:40

Post autor: krzych67 »

Witam czujnik znajduje się pod dywanikiem na tunelu trzeba go na ślepo namacać i wymontować na allegro jest o logingu airbeg serwis lub coś w tym stylu z Poznania kasuje sterownik za 100zł w napinacze walisz oporniki 2,2ohma podłanczasz pod kompa usówasz błędy łącznie ze wspomaganiem i jest OK tak zrobiłem u siebie
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

i twoje poduszki NAPEWNO juz NIGDY nie wybuchna...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sterownik do polo ?
myślę że w granicach 150-250zł da się zdobyć :)
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

[quote="wrotek_poz"]sterownik do polo ?
myślę że w granicach 150-250zł da się zdobyć :)[/quote]

Zdobyć się da i to nawet taniej - a czy będzie pasował? A czy wiadomo czy już nie jest regenerowany?


... no własnie :|
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
Awatar użytkownika
snakebite
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 wrz 2009, 6:16
Kontakt:

Post autor: snakebite »

Czy zna ktoś może tą firmę?

http://www.auto-met.net/airbag/
Koszulki dla Moto Maniaków
http://www.koszulkimotomania.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”