Polo classic temperatura

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

3
3vil
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2010, 0:58

Polo classic temperatura

Post autor: 3vil »

Witam od kilki dni a dokladnie od rozkrecania kierownicy i czyszczenia stykow od wycieraczek pojawil się dziwny problem wskazowka temperatury staje mniej wiecej na około 85 stopni , wczesniej była idelanie na 90 i teraz pytanie zbieg okoliczności? czy mogłem cos uwalic? Dodam ze wiatrak prawie cały czas chodzi . Samochod to polo classic 1.4 z 96 roku. I jeszcze pytanko do spalania czy przejechanie na 11 litrach okolo 130 km jest na tym silniku normalne? czy powiniem sie martwic? Dodam że staram sie jezdzic ekonomicznie hamuje do swiatel silnikiem nie mam ciezkiej nogi.

uzywalem szukajki ale zaden przypadek nie pasował do mojego:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wygląda na walnięty czujnik temperatury jeśli wiatrak cały czas działa.
Co do spalania to podwyższone spalanie przez złą mieszankę, winny jest czujnik temperatury bądź sam termostat już przepuszcza i trzeba go wymienić, podepnij pod VAG i sprawdź pierwsze kilka kanałów na zimnym i na rozgrzanym silniku,
jeśli nie masz takiej opcji to kup od razu czujnik (około 20 zł) albo termostat (35-50 zł wahler)
civic r18a2/407 1,6 HDi
3
3vil
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2010, 0:58

Post autor: 3vil »

Z tego co czytalem sa 2 czujniki jeden podaje temp do komputera a 2 na blat, skoro mi zle pokazuje na blacie to powinienem wymienic oba? skoro spalanie jest podwyzszone? i czy jest jakis manual do wymiany tych czujnikow? bo nie wiem jak sie za to zabrac. i czy jest mozliwosc sprawdzenia czy termostat jest dobry? bez wyjmowania go? gdzies czytalem cos o rurach ze jedna ciepla 2 zimna ? ktore to rury i jak to zrobic?

Z gory dzieki za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

źle doczytałeś, czujnik temperatury jest jeden ale ma 2 funkcje
poczytaj to sobie:
viewtopic.php?f=25&t=10278&p=133197&hilit=manualne+ssanie#p133197
co do termostatu to z rana jak sprawdzasz górny i dolny wąż chłodnicy normalnie ma być jeden zimny dopiero jak się silnik rozgrzeje do 90 stopni to drugi wąż ma się robić letni i gorący już potem jak otworzy układ na duży obieg.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”