Strona 1 z 1

[6n2] VAG: 17559, 16786, 17978

: 09 sie 2010, 23:08
autor: pawlik2k
Witam!

VW Polo 2001 - 6N2 1,4 16V (AUA)

W sumie to od samego początku silnik falował na wolnych obrotach. Przy kupowaniu jakoś tego nie zauważyłem.
Po przeczytaniu tematów i odwiedzeniu mechanika została wyczyszona przepustnica.
Gdy odbierałem samochód mechanik powiedział że do 30 odpaleń samochodu może jeszcze niekiedy falować.
Jakoś to nie przeszkadzało aż do zaświecenia lampki check.
Podjechałem do zanjomego i podłączyłem pod komputer.

Wyskoczyły błędy:

17559
17978

Błędy skasowałem i przez ok tydzień był spokój, aż do wczoraj.
Ponownie podłączenie pod komputer i otrzymałem błędy:

17559 (czyli ten sam co przy pierwszym razie)
16786

Znowu je skasowałem ale obawiam się że będę musiał odwiedzić mechanika.
Czy można prosić o rozkodowanie błędów i informację co może być przyczyną ?


Screeny z Polskiego VAG-a:

Pierwsze podłączenie:
http://i33.tinypic.com/qqb9m1.jpg
http://i36.tinypic.com/2vuxcb9.jpg

Drugie podłączenie:
http://i37.tinypic.com/2jflguv.jpg

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 10 sie 2010, 1:54
autor: sabled
Po zakupie wymieniałeś filtr paliwa?
Przy dolocie tlenu (m.in. filtr) nie łapie lewego powietrza?
Robiłeś coś z EGR?
Wydech masz szczelny?
Wykresy z sond lambda wyglądają prawidłowo?
Pompa paliwa nie hałasuje?

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 11 sie 2010, 11:47
autor: McGrady
zacznij od przeczyszczenia EGR'a najprawdopodobniej się zacina.

a jeśli to nie pomoże to posprawdzaj wszystkie podciśnienia. (ręcznie, czy przypadkiem gdzieś jakieś podciśnienie nie jest pęknięte)

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 14 sie 2010, 18:37
autor: pawlik2k
Od zakupu wymieniłem tylko olej i filtr oleju dlatego w następnym tygodniu oddaje samochód do mechanika aby zrobił gruntowny przegląd - wymiana rozrządu, wszystkich filtrów, świec itd.
Później się zobaczy czy będą jakieś błędy wyskakiwać ;)
Dam znać co z tego wyszło.

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 04 wrz 2010, 12:24
autor: pawlik2k
Tydzień temu wymieniłem rorząd, pompę wody, świece, wszystkie filtry. EGR także został przeczyszczony.
Miałem też problem z czujnikiem temperatury - raz pokazywało temperaturę raz nie. Wymieniłem czujnik i teraz pokazuje temperaturę cały czas.
Falowanie silnika niestety nie ustąpiło. Tak samo zapala się kontrolka check z błędem 17559.
Po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 100km znowu się pojawia.
1. Po zakupie wymieniałeś filtr paliwa?
2. Przy dolocie tlenu (m.in. filtr) nie łapie lewego powietrza?
3. Robiłeś coś z EGR?
4. Wydech masz szczelny?
5. Wykresy z sond lambda wyglądają prawidłowo?
6. Pompa paliwa nie hałasuje?
ad.1. Filtr paliwa wymieniony.
ad.2. W jaki sposób to sprawdzić ?
ad.3. Został wyczyszczony bo faktycznie się zacinał.
ad.4. Tak - tylko mechanik przy wymianie rozrządu mówił że pierwsze co wymienię w tym samochodzie to wydech.
ad.5. Jak to sprawdzić ?
ad.6. Nie zauważyłem aby hałasowała.

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 05 wrz 2010, 10:57
autor: sabled
Sprawdź czy filtr powietrza masz dobrze dokręcony, czy nie jest pęknięta obudowa, czy wszystkie przewody powietrza i podciśnienia są całe i nie pozaginane.

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 13 wrz 2010, 21:58
autor: pawlik2k
[quote="sabled"]Sprawdź czy filtr powietrza masz dobrze dokręcony, czy nie jest pęknięta obudowa, czy wszystkie przewody powietrza i podciśnienia są całe i nie pozaginane.[/quote]
Oddałem jenak Polówkę do mechanika.
Sprawdził filtr powietrza i wszyskie podciśnienia - są ok.
Sprawdził także wydech - też ok.
Powiedział tylko że sonda lambda (ta pierwsza) ma złe odczyty i że ten błąd może wyskakiwać z tego powodu.
Sonda lamba nie tania - na Allegro firmy NTK 420zł - no ale jak trzeba to kupiłem.
Mechanik wymienił - odczyty po wymianie już ok, ale niestety po 50km ten sam błąd wyskoczył 17559 (mieszanka za uboga) :(
Silnik dalej na wolnych obrotach faluje.
Dzwoniłem do mechanika - mówi że już nie ma pomysłu co może być nie tak.
Dzisiaj u znajomego sam weszłem do kanału i sprawdziłem wydech - zauważyłem że z katalizatora wydobywają się spaliny.
Jakby w tylnej części katalizatora taka "plecionka" nie jest ściśnięta obejmą i tego własnie lecą spaliny.
Tak powinno być czy coś z tym jest nie tak ? I czy to może być od tego ?
A może to od drugiej sondy lambda ?
W sumie to jeszcze mechanik mówił że jak wyskakuje ten błąd (mieszanka za uboga) to ważne jest aby przed pierwszą sondą lambda nie łapało lewego powietrza, a katalizator jest po pierwszej sondzie lambda i że to nie ma na to wpływu. Czy ma rację ?
Co jeszcze można sprawdzić ?

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 14 wrz 2010, 16:01
autor: sabled
Wypnij kostkę od 2 sondy i zobacz czy coś się zmienia.
Wydech powinien być szczelny do samego końca i spaliny nie powinny się wydostawać na łączniku elastycznym.

Re: WAG: 17559, 16786, 17978

: 14 paź 2010, 22:35
autor: pawlik2k
Miałem już dość miejscowych mechaników i wkońcu oddałem Polówke do serwisu VW.
Naprawili - na fv mam napisane: poprawne wyczyszczenie przepustnicy oraz zaworu EGR.
Wprowadzenie ustawień do komputera - myślę że tu chodzi o adaptację.
Zapłaciłem jak za zboże ale ważne że wkońcu działa :)