Poślizg sprzęgła w 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Poślizg sprzęgła w 86C2F

Post autor: kleczor »

Mam taki problem z moją polówką . Silnik AAU , skrzynia 5 biegowa . Wyjeżdżając np do pracy auto rusza z piskiem opon czasem :) , ciągnie bez problemów , jednak po przejechaniu paru kilometrów zaczyna się jakby poślizg sprzęgła . Obroty rosną do 3000 a auto nie ciągnie , po lekkim odpuszczeniu gazu obroty spadają do 1500 po czym stabilizują się na około 2000 . Czasem takie falowanie zdarza się też bez reakcji gazem. Miał ktoś taki wypadek . Gdyby sprzęgło było na wylocie myślę że kłopoty były by już na starcie.Bardziej wygląda mi to na olej na tarczy . Z góry dzięki za podpowiedź
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wrzuc 4 albo 5 bieg, zaciagnij reczny i probuj ruszyc
Obrazek
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

I jak nie zgaśnie to sprzęgło do wymiany. Tak? :)
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

Ręczny słabo trzyma na jedno koło :) To tez jest do roboty . .... Ale czy gdy są objawy jak u mnie będzie to sprzęgło . Przecież gdyby było wyświechtane problem byłby od początku jazdy
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Na moje to nie będzie wina sprzęgła, sprzęgło by od początku dawało znać o sobie, gdzieś na forum był już taki temat o tym. trzeba by było poszukać.
Pozdro.
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Moim zdaniem to sprzęgło tylko nie tarcza, docisk sprzęgła a dokładniej jego sprężyna tzw słoneczko, jak dobrze się oprze o łożysko oporowe to bierze OK, ale jak się źle ułoży to sprzęgło ślizga. Tak czy inaczej sprzęgło w komplecie do wymiany.
Prawdziwą przyczynę poznasz jak to rozbierzesz, teoretycznie to możemy sobie pogdybać wyjęcie sprzęgła i tak Cię nie minie.
Obrazek
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

A mogli byście mi podpowiedzieć na temat tego sprzęgła . Jakieś dane katalogowe wymiary itp . Może ktoś ma takie . jakieś zdjęcia . Silnik jak pisałem wyżej AAU skrzynia 5 biegów. Pasowało by się jednak jakoś przygotować .
Autko jakie jest każdy wie . Kupować na szybkiego to trochę kosztuje... Polówka z 93 r . Proszę o informację pewną kogoś kto ma taki model bo różne rzeczy tu ludzie piszą. jedni podają 180 mm drudzy 190mm ..
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Etka podaje dwa numery sprzęgła dla AAU: 052198141CX i 052198141EX. Oba to sprzęgła 190mm.
Osobiście polecam sprzęgło Sachs albo Valeo. W zaprzyjaźnionym zakładzie zakładają tylko Sachs i od 7 lat nie było reklamacji na sprzęgła. przykładowe sprzęgło: http://e-autoparts.pl/catalog/sprzeglo- ... th=400_401
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

Dzięki Lukas2305 :). A jeśli chodzi o te próby o których pisaliście . Zrobiłem jedną na zimnym i drugą po paru kilometrach. Na pierwszej zgasł na drugiej nie , więc wiem że nic nie wiem :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

kleczor, a sprzęgło łapie od samego dołu? Bo jeszcze jest taka możliwość, że linka(cięgło) jest na mocno napięta i nie sprzęga z pełnym dociskiem...
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

Linkę mam z auto regulacją . Sprzęgło bierze 5-10 cm od pełnego wciśnięcia. Linka jest ok. Kombinuję z tym jak koń pod górę bo właśnie kupiłem końcowy tłumik i amory do tyłu . Nie chcę przekroczyć granicy bólu a przy aucie o takiej wartości to jest łatwe :) Będę szukał jakiejś używki sprzęgła
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

No to jestem po wymianie tego sprzęgła :). Co się okazało : tuleja prowadząca łożysko ma poprzeczną kryzę . Dodatkowo sloneczko na wycisku jest nierównomiernie zużyte. Dodaję pare zdjęc z wyglądem tej tulei tarczy sprzęgła i docisku . Jak widać sama tarcza nie ma jeszcze odsłoniętych nitów. Dla potomnych :) . Proponuje się wcześniej zaopatrzyć w taką tuleję sn :085 1411 81.Druga sprawa jak uważacie czy łozysko zakładać na sucho czy na masci :). Nie wiem czy taki smar nie będzie łapał jakiegoś piachu itp i robił kreciej roboty .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

A jeszcze :). Sprzęglo założyłem nowe LUK-a . O symbolu 619031500 bo takie było na allu .. za 199zł :), tylko za tulejkę przepłaciłem bo była potrzebna na wczoraj :). Szrociaż chciał za nią 40 zł , ledwo ledwo utargowalem na 30 zł a z tego co znalazłem na stronie to nowa kosztuje dwadzieścia parę zł ....
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”