Strona 1 z 7

Awaryjność polówek.

: 11 lis 2008, 11:38
autor: Grzechu
W tym temacie proszę się posługiwać niżej zamieszczonym przykładem i wg tego schematu postępować. Temat ma być jasny, czytelny i przejrzysty, dlatego wszelkie posty odbiegające od poniższego wzoru, a także zbędne OT, będą natychmiast usuwane.

Model polo : (86c, 86c2f, 6n, 6n2, 9n, 9n3)
Rocznik : (wiadomo)
Silnik : (np 1.4 AEX)
Pochodzenie : (sprowadzony, kupiony w salonie itp)
Przebieg w momencie zakupu : (wiadomo)
Przebieg aktualny : (wiadomo)
Właściciel : (np. II)
Styl jazdy : (np. spokojny, oszczędny, rally mode, większość w mieście itp )
W nocy : (garażowany, pod chmurką itp)

wymienione części :
:arrow: przegub wewnętrzny - 143.000 km - cena ... w ASO (przykładowo)

Re: Awaryjność polówek.

: 14 lis 2008, 7:27
autor: ragiern
Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu : 112.217 km
Przebieg aktualny : 120.431 km
Właściciel : II
Styl jazdy : oszczędny, większość w mieście
W nocy : garażowany

wymienione części :
:arrow: termostat - 117.261 km (34 zł)
:arrow: mimośród zamka i zabierak łącznika - 120.168 km (22,69 zł)

Re: Awaryjność polówek.

: 14 lis 2008, 18:12
autor: Dziadek13
Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AKV
Wersja XXL :P
Pochodzenie : sprowadzony 2008.01.08.
Przebieg w momencie zakupu : 120.217 km
Przebieg aktualny : 130.200 km
Właściciel : II
Sposób jazdy : oszczędny z racji wieku, większość w mieście
W nocy : po chmurką ;(

Wymienione części : rozrząd,pasek,pompa wodna,rolki napinające koszt z robocizną 420zł.
filtr powietrza,pyłkowy,paliwowy,olejowy,oraz olej koszt 250zł
Awaryjność odpukać!!!!! :spoko:

Re: Awaryjność polówek.

: 14 lis 2008, 18:38
autor: rat4
Model polo : 6N
Rocznik : 1998
Silnik : 1,4 8V 60 HP, AKV
Kompresja: 15,5/14/14,5/14,5 ATM (Sierpień 2009 przy 150 tyś)
Pochodzenie : Sprowadzony z Niemiec Kwiecień 2008
Przebieg w momencie zakupu : 125 tyś km
Przebieg aktualny : 156 tyś km
Właściciel : II
Styl jazdy : zazwyczaj spokojny, normalny większość po mieście, w weekendy trasy ~700 km
W nocy : pod chmurką

Ostatnie naprawy:
:!: łożysko przednie od strony kierowcy wymiana Kwiecień 2008. 85 zł
:!: :!: simering wybieraka skrzyni biegów + dolewka oleju - wymiana.....Maj 2008 / 6 zł wybierak olej 17zł
:!: szyba czołowa wymiana.....Lipiec 2008 ;( 410 zł z montażem.....
:!: Konserwacja podwozia (preparat Boll) Sierpień 2008 /45 zł
:!: :!: :!: 3 łożyska w skrzyni biegów + simering, naprawa skrzyni, wymiana oleju Elf 80W90, Październik 2008/ 300 zł
:!: Termostat + płyn chłodnicy dzisiaj :ziew: 49 termostat + 47 płyn
:!: Przekaźnik kierunkowskazów 20 zł 10 listopad
:!: :!: simering wybieraka skrzyni 2 razy, ostani raz zmieniłem na oryginał z ASO zobaczymy ile wytrzyma Lipiec 2009(30 zł)
:!: poprawki lakiernicze, nadkola, tylna klapa, wymiana sparciałej klamki, Lipiec 2009 (1000 zł)
:!: Wymiana płynu hamulcowego DOT4 Sierpień 2009 (1L)
:!: Wymiana płynu hydraulicznego wspomagania Listopad 2009 (Febi Bilstein 6162 1L)
:!: koniec lata 2010 cylinderek hamulca tylnego,
:!: Grudzień 2010 nowy akumulator, stary umarł po 7 latach ori.
:!: Spinki szyby od pasażera
:!: malowanie klapy, nadkole lewe
:!: wymiana cylinderka tył lewy
:!: wymiana amortyzatorów tył
:!: wymiana końcówek drążka kierownicy
:!: wymiana gum wachaczy odbojów amortyzatorów
:!: wymiana cylinderka tył prawy + przewód hamulcowy + nowy płyn hamulcowy
:!: wymiana okładzin hamulcowych tył
:!: wymiana łożysko PP i TL
:!: wymiana kopułki, filtra powietrza, filtra kabinowego
:!: wymiana oleju w skrzyni biegów 75W80
:!: wymiana termostatu
:!: wymiana złącza elastycznego wydechu
:!: czujniki ABS PP LT
:!: kable zapłonowe + świece
:!: łożyska alternatora + nowe szczotki+regulator
:!: pasek wielorowkowy alternatora
:!: zawieszenie gumy amory
:!: kompletna wymiana hamulców tył i przód: linki/przewody/cylinderki/okładziny/bębny/łożyska/tarcze/klocki

do wymiany oczekują:
:!: magiel
:!: amory komplet
:!: blacharka, reperaturka tył, i inne parchy do zrobienia

Re: Awaryjność polówek.

: 14 lis 2008, 18:48
autor: madmax
Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : (np 1.4 AKV)
Pochodzenie : sprowadzony - 23.11.2006
Przebieg w momencie zakupu : 138 000 km
Przebieg aktualny : 151 000 km
Właściciel : II
Styl jazdy : oszczędny + sporo w mieście
W nocy : garażowany

wymienione części :
:arrow: przewód wspomagania - 143.000 km - cena 35 zł + 50 zł płyn Febi
:arrow: trzpień zamka w klamce drzwi kierowcy - 143.000 km - cena 12 zł
:arrow: komplet rozrządu - 150.000 km - cena 207 zł + 150 zł robocizna (z płynem chłodniczym)
oprócz tego: oleje, filtry, żarówki, powietrze w oponach ;)

teraz na uszczelnienie czeka wydech, m.in. uszczelka pod kolektor, mufa i może jeszcze tłumik środkowy, wieszaki gumowe, cieknie też z wybieraka :x

Re: Awaryjność polówek.

: 15 lis 2008, 17:55
autor: xm55
Model polo : 6N
Rocznik : 1999
Silnik : 1.4 APQ
Pochodzenie : sprowadzony w 2008
Przebieg w momencie zakupu : 140,000
Przebieg aktualny : 150,000
Właściciel : w kraju I
Styl jazdy : spokojny,
W nocy : aktualnie pod chmurką a poza granicami kraju garażowany

wymienione części :
:arrow: pasek rozrządu, napinacz + pompa wodna = 220zł (samemu) -141k km
:arrow: komplet filtrów (ceny nie pamiętam) 141k km
:arrow: konserwacja podwozia (Bitgaum) 30zł (samemu) - 148 k km


planowane naprawy:
:arrow: wymiana termostatu
:arrow: wymiana urwanej szpilki kolektora wydechowego

Awaryjność - ODPUKAĆ :!: :!: :!:

Re: Awaryjność polówek.

: 15 lis 2008, 18:24
autor: Trancer_GTR
Model polo : 9N
Rocznik : 2002
Silnik : BBY 1.4 16V 75KM
Pochodzenie : nówka z salonu
Przebieg w momencie zakupu : ok.5km
Przebieg aktualny : 89000
Właściciel : I
Styl jazdy : dynamiczny, głównie miasto
W nocy : garaż

Wymienione części : (cen nie podaje - mam kolesia w hurtowni :jee: , robocizny też bo sam wszystko robie)
amortyzatory komplet, oprawy kolumn McPhersona z łożyskami - 80k km
łączniki drążka stabilizatora + oprawy gumowe drążka stabilizatora
łożysko piasty przedniej
klocki i tarcze
cztery cewki zapłonowe
rozrząd komplet z pompą - 70k km

Zawiecha jeszcze dałaby radę, wymiana to przyczyna zboczenia zawodowego :mrgreen: .

Re: Awaryjność polówek.

: 16 lis 2008, 7:09
autor: maziunia
Model polo: 6N2
Rocznik: produkcja 2001, zakup i użytkowanie 2002
Silnik: 1.4 AUA
Pochodzenie: kupiony w salonie
Przebieg w momencie zakupu: 48000
Przebieg aktualny: ok.58000
Właściciel: II
Styl jazdy: większość w mieście, raz w miesiącu dłuższa trasa przez połowę Polski ;)
W nocy: garażowany przez pierwszego właściciela, od kwietnia '08 pod chmurką ;(

Wymienione części:
- drążek układu kierowniczego wraz z końcówką (prawe przednie koło) - 50500km - 280zł części wraz z robocizną i ustawieniem zbieżności (wiem - zdarli ze mnie całkiem sporo w pewnym autoryzowanym serwisie :? ).
- mimośród i zabierak w zamku drzwi kierowcy (totalnie wyłamane - od samości :shock:) - 57000km - 26zł części - wmontowane własnymi siłami :P.

Szykuje się:
- wymiana końcowej części tłumika - dopada go powoli "ruda".

Re: Awaryjność polówek.

: 20 lis 2008, 15:24
autor: Stawer
Model polo : 6n classic
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : kupiony od prywatnego wlasciciela
Przebieg w momencie zakupu : 187 000 km
Przebieg aktualny : 210 000 km
Właściciel : 4
Styl jazdy : oszczedny w miescie, deptany na autostradzie
W nocy : pod chmurka

wymienione części :
:arrow: pasek rozrzadu - przebieg 187 000 km
:arrow: lozysko kola prawy tyl - przebieg 188 000 km
:arrow: simmering walka rozrzadu - przebieg 190 000 km
:arrow: sprzeglo - przebieg 203 000 km
:arrow: konsola pedalow sprzegla i hamulca - przebieg 204 000 km
:arrow: linka sprzegla - przebieg 204 000 km
:arrow: mimosrod zamka drzwi prawe - kierowcy (anglik) - 205 000 km
:arrow: wlacznik termiczny wentylatora chlodnicy - przebieg 206 000 km
:arrow: termostat obiegu chlodniczego - przebieg 208 000 km

Re: Awaryjność polówek.

: 29 lis 2008, 20:11
autor: Crazy
Model polo : 86c2f
Rocznik : 1994
Silnik : 1.0 monowtrysk
Pochodzenie : kupiony w PL
Przebieg w momencie zakupu : nieznay (oryginalny licznik pokazywał max 99.999 km)
Przebieg aktualny : + ok. 20 000 km
Właściciel : kolejny
Styl jazdy : oszczedny w miescie, czasami pedał w podłodze, częste wyjazdy na długie odcinki.
W nocy : pod niebem

wymienione części :
osłona przegubu zewnętrznego (25zł)
końcowy wydech
przegub wydechu (druciane łączenie)
Zbiornik paliwa (200zł)
simering wybieraka skrzyni
pasek rozrządu (44zł)
2 zawory wydechowe + szlifowanie (150zł)
termostat (26zł)
olej+filtr (druga wymiania od kupna) (84zł+11zł)
płyn chłodnicy (30zł)
pasek alternatora (13zł)
szczotki alternatora (25zł)
łożyska alternatora (10zł)
pompa wody (90zł)
komplet uszczelek góry silnika (140zł)
akumulator
filtr powietrza (druga wymiana od kupna samochodu)
+ liczne modyfikacje i przeróbki wewnątrz samochodu: zegary w wersji z obrotomierzem, klapa schowka, półki tunelu, maty grzewcze siedzeń, alarm i centralny, mp3+głośniki (ok.500-600zł) +liczne drobnostki

Re: Awaryjność polówek.

: 30 lis 2008, 12:12
autor: mmmarcin
Model polo : 6n
Rocznik : 1999
Silnik : 1,9 d AEF
Pochodzenie : z francji
Przebieg w momencie zakupu : nie pamiętam
Przebieg aktualny : 175000
Właściciel : w Polsce pierwszy, wcześniej kto wie...
Styl jazdy : normalna, trasy po 20km + miasto
W nocy : mieszka w blaszaku

wymienione części :
po zakupie: rozrząd+olej+filtry+robocizna znajomego+płyny = 500zł
podnośnik szyby =50zł
spawanie progu (ruda) + malowanie + łatki na lakierze (4 szt) = 250 robocizna + 20 lakier
awarii brak (odpukać)

Re: Awaryjność polówek.

: 05 gru 2008, 8:48
autor: mt4d
Model polo : 86c
Rocznik : 1989
Silnik : 1.0 HZ
Pochodzenie : sprowadzony 09.06
Przebieg w momencie zakupu : 188 387
Przebieg aktualny : ok. 250 000
Właściciel : np. III
Styl jazdy : spokojny, oszczędny, większość w mieście
W nocy : pod chmurką

wymienione części:
Rok 2007
podstawa gaźnika ok. 60 zl (samemu)
poduszki silnika ok. 30 zl (samemu)
czujniki temperatury oraz termowylacznik wentylatora ok 60zl + plyn chlodniczy 30 zl (samemu)
cylinder hamulcowy tył (20zl) (samemu z pomocą znajomego)
Rok 2008
siłownik podciśnienia 55zl (samemu)
podstawa gaźnika ok. 60zl (samemu)
Olej + filtr 70zl (z pomoca Vwujka vwkas'a :))
termostat 30zl listopad 2008 (samemu) + płyn chładzący filtry paliwa, powietrza 60zl (samemu)
No i pod koniec listopada niestety w warsztacie regeneracja zaworu podcisnienia powietrza - 100zl

Re: Awaryjność polówek.

: 09 gru 2008, 16:21
autor: krasnal1123
Model polo :9n3
Rocznik :2007.12.13
Silnik :1.4tdi
Pochodzenie :polski salon
Przebieg w momencie zakupu :3km
Przebieg aktualny : ok.14500
Właściciel :1
Styl jazdy :spokojny
W nocy :w blaszaku

wymienione części:
rok 2008 I przegląd gwarancyjny
wkład filtra z uszczelka-25.65zł
filtr-50.35zł
podkładka miedziana mala-1.90zł
smar-11.40zł
zmywacz-13.30zł
płyn chłodniczy-9.82zł
ol.castrol 5w30 ll b-275.31zł
przegląd z mobilitatsgarantie-191.43zł

razem do zapłaty w aso po rabatach 579,16zł

do wymiany: włącznik świateł, wentylator nagrzewnicy -wymiana w ramach gwaranci

Re: Awaryjność polówek.

: 15 gru 2008, 11:50
autor: Greg
Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : kupiony uzywany
Przebieg w momencie zakupu : 80tys km
Przebieg aktualny : 130tys km
Właściciel : III
Styl jazdy : jezdzi zona :D wiec bardzo mieszany
W nocy :pod chmurką

Wymieniono:
- standardowe wymiany wg ksiazki: rozrzad, plyny itd
- lozyska kol tylnych (91tys)
- klocki hamulcowe (35tys, 68tys, 85tys, 110tys)
- termostat (120tys)
- tarcze hamulcowe (110tys)
- tlumik tyl (60tys)
- 2 zarowki stop
Do wymiany:
- amortyzatory przod
- tlumik przod
- przegub kierownicy

Re: Awaryjność polówek.

: 17 gru 2008, 21:23
autor: gutek
Model polo : 6n
Rocznik : 1998
Silnik : 999cm3 50km.
Pochodzenie : kupiony w salonie
Przebieg w momencie zakupu : 162000
Przebieg aktualny : 166000
Właściciel : II
Styl jazdy :przeważnie spokojny w mieście bo jeździ żona ale czasem GO DOPADNĘ ?
W nocy : pod chmurką
Kupiłem od gościa (z kasą) za marne pieniądze serwisowany cały czas w ASO w tym miesiącu wg. książki wymiana oleju i filtrów (pełny syntetyk) po przeglądzie u kolegi w ASO gdzie był serwisowany, (czego mam potwierdzenie)
z mechaniki nie mam na razie nic do zrobienia. Na tylnych nadkolach zaczynają wychodzić parchy wiec muszę znaleźć porządnego lakiernika.