Strona 1 z 1
[6n] Duży problem z brakiem mocy.
: 03 sie 2010, 21:57
autor: qqlca
Witam, mam nadzieję że mi pomożecie i wpadniecie na pomysł co może boleć moją Polówkę (silnik 1.4 APQ).
Chodzi o ewidentny brak mocy. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem:
- filtr paliwa (nowy)
- pompa paliwa (przełożona od innej połówki i bez poprawy)
- świece (nowe NGK)
- kable, kopułka i palec rozdzielacza (nowe Bosch)
- czujnik spalania stukowego (nowy Bosch)
- przepustnica (nowa, nie VDO tylko zamiennik niemiecki i tak bez żadnej poprawy)
- sonda lambda (nowa Bosch)
- oczywiście filtr powietrza (nowy)
Samochód po odpaleniu (zimny) nieraz przez chwilę (kilka minut, 5-15, różnie) działa prawidłowo, tzn. odrazu reaguje na pedał gazu. Wystarczy puknąć w pedał i wskazówka leci w górę. Po chwili jak silnik się już dobrze rozgrzeje, a nieraz nawet odrazu na zimnym po odpaleniu jak dotknę gazu to najpierw obroty spadają (tak jakby się silnik dusił) po czym idą w górę ale ewidentnie wolniej niż powinno być i do tego silnik jakby głośniej pracuje - mam wrażenie że "buczy".
Podczas jazdy to jest masakra. Nie da się w ogóle przyspieszać, na każdym biegu aż szarpie całym samochodem podczas przyspieszania, max to 100-110 na 5 biegu (i to po dobrych 2-3 minutach rozpędzania). Mogę go wkręcać na 4000-5000 obrotów i wtedy trochę lepiej jest z przyspieszaniem, no ale bez przesady spala mi 10l/100km.
Sprawdzane wielokrotnie VAG-iem i już nie ma żadnych błędów. Te co były dotyczyły czujnika spalania stukowego. Po wymianie już nie ma nic w komputerze.
Jakieś pomysły? Przyznam że ja opadłem z sił. Dwa dni temu dolałem do paliwa płynu do czyszczenia wtryskiwaczy. Przejechane już jakieś 120km i żadnej poprawy nie widzę.
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 04 sie 2010, 16:25
autor: wojtasek
przestawiony zapłon
czujnik halla
przestawione znaki na rozrządzie
napisz przede wszystkim czy te objawy wystąpily nagle czy też po jakiejś naprawie
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 04 sie 2010, 18:43
autor: cormoran
Może katalizator zapchany ?
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 04 sie 2010, 20:54
autor: Dziadek13
[quote="qqlca"]Samochód po odpaleniu (zimny) nieraz przez chwilę (kilka minut, 5-15, różnie) działa prawidłowo, tzn. odrazu reaguje na pedał gazu. Wystarczy puknąć w pedał i wskazówka leci w górę. Po chwili jak silnik się już dobrze rozgrzeje,
a nieraz nawet odrazu na zimnym po odpaleniu jak dotknę gazu to najpierw obroty spadają (tak jakby się silnik dusił) po czym idą w górę ale ewidentnie wolniej niż powinno być i do tego silnik jakby głośniej pracuje - mam wrażenie że "buczy".[/quote]
Tu postawiłbym na czujnik temperatury lub słaby kontakt na wtyku czujnika ewidentny brak paliwa -ssania-.
[quote="qqlca"]Podczas jazdy to jest masakra. Nie da się w ogóle przyspieszać, na każdym biegu aż szarpie całym samochodem podczas przyspieszania, max to 100-110 na 5 biegu (i to po dobrych 2-3 minutach rozpędzania). Mogę go wkręcać na 4000-5000 obrotów i wtedy trochę lepiej jest z przyspieszaniem[/quote]
Tu postawiłbym na czujnik halla moze on być uszkodzony i nie koniecznie od razu musi unieruchomić auto na amen. Uszkodzenie czujnika halla objawia się np. brakiem mocy w pewnym zakresie obrotów i nie tylko można poczytać na forum podmień na prube cewke.
[quote="qqlca"]Sprawdzane wielokrotnie VAG-iem i już nie ma żadnych błędów[/quote]
Podaj odczyt z waga fotki na zimnym i ciepłym silniku np.Jak tu.
viewtopic.php?f=13&t=10164&hilit=odczyt+vaga
Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny
Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie Akumulatora
4. Temperatura zasysanego powietrza
Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)
Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny
Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 08 sie 2010, 11:52
autor: qqlca
Dzięki wszystkim za rady.
Więc tak:
Dziadek13 czujnik temperatury już wielokrotnie testowałem na podłączonym kompie. Idealnie wskazuje i na desce i na VAGu (nawet dla pewności przekładałem od znajomego z jego Polo i też nic nie pomogło).
Jeśli czujnik Halla byłby uszkodzony to chyba powinienem mieć nieraz problemy z odpalaniem, a u nie nawet po 5 dniach postoju wsiadam i bez czekania przekręcam kluczyk i już. Nigdy jeszcze nie miałem żadnego problemu z odpalaniem. Cewkę przekładałem na inną i też bez zmian.
Jeszcze dziś wrzucę zrzuty z poszczególnych bloków pomiarowych.
[quote="wojtasek"]
przestawiony zapłon
czujnik halla
przestawione znaki na rozrządzie
napisz przede wszystkim czy te objawy wystąpily nagle czy też po jakiejś naprawie[/quote]
zapłon sprawdzany lampą i jest idealnie
czujnik halla - tutaj nie wiem, opisałem wyżej co o tym myślę, ale mogę się mylić
przestawione znaki na rozrządzie - ? co masz na myśli? źle założony rozrząd?
raczej odpada, jak zaczynały się te moje problemy - a to nie było z dnia na dzień odrazu do złom, tylko powoli coraz to gorzej - to w między czasie musiałem wymienić pompę wody więc odrazu jak było wszystko na wierzchu został wymieniony pasek rozrządu. A brak mocy powiększał się dalej. I tak jest do dziś.
Najgorsze jest to że normalnie podczas jazdy jak nie ma mocy i się dusi, to np. staję na światłach i jak zielone to raptem mu się poprawia na chwilę, po czym znów co raz gorzej i wraca do pracy muła (na 4 biegu wczoraj nie mogłem do 80km/h dobić).
Co do katalizatora, hmm.. tego nie brałem pod uwagę. Możliwe żeby był zapchany i przez to silnik tak działa że nie ma mocy i mam wrażenie że nieraz drży przy większych prędkościach?
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 09 sie 2010, 22:16
autor: qqlca
Dziś pomierzyłem wartości na poszczególnych blokach (używam programu Polski VAG 4.9), wyniki:
silnik zimny wyłączony
Blok 1 [0] [36] [0,09] [00000001]
Blok 2 [0] [0,00] [12,17] [33,6]
Blok 3 [0] [0,00] [4,46] [4,12]
Blok 4 [0] [0,00] [0] [01000000]
Blok 5 [0] [0] [121] [0]
silnik zimny włączony
Blok 1 [880] [39,2] [0,75]-skacze od 0,16 do 0,75 [00000001]
Blok 2 [880] [3,00] [13,53] [34,4]
Blok 3 [880] [2,1] [5,8] [4,06]
Blok 4 [880] [2,1] [0] [01000000]
Blok 5 [880] [5] [131] [10]
silnik ciepły
Blok 1 [840] [88,9] [0,73]-skacze od 0,10 do 0,73 [00000000]
Blok 2 [840] [2,30] [13,19] [40,8]
Blok 3 [840] [1,89] [4,91] [4,10]
Blok 4 [840] [1,68] [0] [01000000]
Blok 5 [840] [1] [128] [2]
silnik ciepły - 2000 obr/min (+/-10)
Blok 1 [2000] [88,9] [0,73]-skacze od 0,10 do 0,73 [00010000]
Blok 2 [2000] [2,00] [13,19] [40,8]
Blok 3 [2000] [1,47] [10,26] [3,88]
Blok 4 [2000] [1,68] [0] [01000000]
Blok 5 [2000] [2] [128] [2]
Sprawdzałem też czujnik halla, jest czysty, wydaje się że dobry.
Katalizatora nie mam jak sprawdzić, chciałem go wyjąć i może przebić, ale jak się okazało zaczyna się już przy kolektorze więc ewentualnie musiałbym go wycinać i wstawiać strumienice, tyle że jeśli jest dobry to trochę szkoda.
Co sądzicie o tych blokach pomiarowych?
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 12 sie 2010, 18:51
autor: qqlca
Możecie się coś wypowiedzieć o tych odczytanych wartościach? Nie wiem czy tu coś widać według was, czy może szukać przyczyny gdzie indziej? Może nawala coś co nie jest podłączone do komputera.
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 12 sie 2010, 22:33
autor: Dziadek13
Wstaw fotki bo nie czytelne są te opisy.
Re: Duży problem z brakiem mocy.
: 29 sie 2013, 10:58
autor: piozwi3902
Witam
Pisze, ponieważ miałem problem podobny jak kolega wyżej. Tzn po odpaleniu samochód miał moc a po zagrzaniu (czasami to było 10 minut a czasami w trasie przy większych prędkościach) tracił moc. I to tak tracił moc że na jedynce przyspieszał jak na 5 biegu. Wymieniłem kable świece profilaktycznie. Widziałem, że poprzedni właściciel wymienił kopułkę i palec i nie mógł dojść co jest grane. Znajomy, który posiada taka Polówkę akurat z tym silnikiem powiedział mi, że przy tym silniku 2 rzeczy padają: Cewka i CZUJNIK HALLA przy aparacie zapłonowym. I w moim przypadku była to ta druga część. I przestało mi wywalać bląd czujnika stukowego. Także może komuś pomogę tym postem. Pozdrawiam