Jak wymienić uszczelniacze zaworowe?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Jak wymienić uszczelniacze zaworowe?

Post autor: golfina »

Witam,
pytanie jak w temacie. Chciałbym zrobić to samodzielnie, nie zdejmując głowicy. Czy manual kolegów z Forum FiestaKlubPolska może być przydatny?
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... hp?t=23910
Jakie ewentualnie zmiany należy do tego manuala wprowadzić, abyśmy mogli wykorzystać go w naszych Polówkach?

Jeśli jednak jest to nie możliwe lub mega trudne do wykonania, to ile może krzyknąć za tą robotę mechanior???
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Zalezy jak mechanik to bedzie robil. Jesli sciagnie glowice to dolicz sobie koszta uszczelki oraz roboczogodziny aby ustawic rozrzad, do tego czas na wymiane uszczelniaczy i koszt uszczelniaczy. Moze tez uzyc techniki na kompresor albo podpierac czyms zawor, wtedy bedzie taniej oczywiscie. Wymiana uszczelki pod glowica to koszt ok 100-150 pln + koszt uszczelki. Dolicz do tego uszczelniacze oraz kolejne 50-100 pln + koszta gumek (uszczelniaczy) i wyjdzie Ci kwota jaka pewnie zaplacisz. Mozesz zrobic samemu, zawsze jesli Ci sie nie uda to mozesz samochod zacholowac do mechanika i niech on sie bawi. Pamietaj zeby dobrze zalozyc uszczelniacze bo mozna je po prostu zepsuc, zle zakladajac. Pewnie poczytales o tym, i wiesz ze uszczelniacz musi charakterystycznie zaskoczyc na taka fazke. Ludzie uzywaja do tego roznych narzedzi czesto odpowiednich rureczek o odpowiedniej dla uszczelniacza srednicy.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

W sumie to chciałbym zrobić to sam, nie zdejmując głowicy, ale przeglądałem zdjęcia i boję się że nie dosięgnę do tych gumek bo są dosyć głęboko, pod popychaczami hydraulicznymi. Obawiam się także, że ten przyrząd od fiesty http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... hp?t=23910 nie będzie pasował - trzeba dorobić do niego rurkę, aby móc nią ścisnąć sprężynę. Problem jest taki, że nie będę miał wtedy jak wyjąć klinów, bo będą zasłonięte przez tą rurkę. Jest jakieś rozwiązanie???

Właśnie coś wymyśliłem :think:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ten przyrząd musiałby wyglądać jakoś tak - tylko czy uda mi się wyjąć te nieszczęsne kliny????
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

W sumie to mozna powiedziec, ze lepiej bedzie Ci zdjac glowice, niby wiecej roboty. Ale popatrz na to z tej strony, aby wymienic uszczelniacze musisz wyjac walek rozrzadu, wiec rozpiac rozrzad. Wiec co za problem sposcic plyn, i odkrecic glowice. Niby zaplacisz wiecej za to bo dochodzi Ci koszt uszczelki ale masz o wiele mniej zabawy z tym, nie obawiasz sie o to ze zawor Ci wpadnie do komory tloka. Tylko ze musialbys pozniej dorwac klucz dynamometryczny zeby ja dobrze dokrecic. Nie robilem tego ale w sumie moglbys uzyc klucza oczkowego takiego w ksztalcie podwujnej litery L wiesz chyba o co mi chodzi. wymienialem u Siebie szklanki ale sie nie przyjzalem jak to wyglada tam.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Hehe mój stary post :)
Uszczelniacze w fofi wymieniał mi mechanik. W polo nie wiem jak tam jest
PozDrawiaM
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Sama wymiana uszczelniaczy jest prosta ,wykręcasz wałek wyjmujesz szklanki silnym magnesem najlepiej,i tu zaczną się schody, wyjmując zabezpieczenia zaworów musimy mocno nacisnąć na płytkę po czym wyjąć zabezpieczenia również magnesem ,tylko czy ,,zawory nie wpadną do cylindrów ,same uszczelniacze wyciągniesz takimi dłuższymi szczypcami powodzenia ..
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

dany G40 czym ściskałeś sprężynę? Dużo siły trzeba użyć, żeby ją ścisnąć, aby dało się wyjąć kliny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”