Strona 1 z 1
gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 12:32
autor: mk1988
niby pisze na nim 2e ale z tego co wiem to samego E nie ma
foto calego gaznika
a teraz pytanie gdzie podpiać wtyczke od automatycznego ssania?
i co to jest i dlaczego ucieka tedy paliwo?
wielkie dzieki za wszelka pomoc zwiazana z tym gaznikiem
jesli dalem temat w zlym miejscu niech moderacja go przeniesie do opowiedniego

Re: gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 12:46
autor: Bruczyk
No to tak tam gdzie cieknie paliwo to pompka przyspieszacza wymień membrane co jest pod ta pokrywa na 4 śruby i będzie ok.
Ssanie jest sterowane wodnie i za pomocą spirali bimetalicznej. Ta czerwona wtyczka to właśnie ta spirala. Ona potrzebuje tylko + po stacyjce i w wiazce silnika ten kabel napewno jest szukaj w okolicach gaznika.
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 13:04
autor: mk1988
tylko ze ja nie posiadam pod maską czegos takiego jak wiazka bo robilem swapa z 1.1 na gazniku solexa na cale 1.3 na Pierburgu i teraz mam ksiązke z zagadkami co gdzie i jak

czyli plusa do tej wtyczki moge sobie pociagnac z cewki gdzie dochodzi plus ze stacyjki

a sie jeszcze zapytam bo widze ze wiesz co gdzie i jak z tymi kablami to gdzie podpiac jeszcze kabel idacy z kolektora od tego podgrzewacza co tam jest??
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 17:47
autor: Bruczyk
Tak samo do plusa. bo minus masz na masie
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 22:34
autor: mk1988
no juz raz to podpialem pod plusa na cewce to sie zaczelo dymić z wtyczki i kabel sie ciepły zrobił wiec cos nie bardzo
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 23 lip 2010, 23:27
autor: Bruczyk
u mnie normalnie jest na plusie:) chyba jeż jest spier... a zasilanie cewki zostaw w spokoju
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 24 lip 2010, 0:01
autor: mk1988
to pociagne mu plusa centralnie z akumulatora i zobacze co sie bedzie działo

Re: gaźnik Pierburg 2E
: 03 sie 2010, 22:04
autor: Stachu
no więc...

ten czarny kabelek z czerwoną końcówką idzie do czujnika który znajduje sie na kolektorze dolotowym tak samo jak kabel który wychodzi z ... cytuje..."zaworu elektro magnetycznego biegu jałowego" to jest ta wtyczka obok tego co Ci cieknie

te dwa kabelki są wpinane w ten czujnik ... a gdzie dalej idzie ... hmm... tego nie wiem bo jest Ciemno a auto na dworze stoi ... ale jak będę w tamtym rejonie rano to rzucę okiem
z tego co na pierwszy rzut oka widać to jest chyba pierburg 2e3 ... i z własnego doświadczenia wiem że będziesz miał prawdopodobnie problem aby naprawdę dobrze wyregulować go ...
w razie czego w książce o vw polo jest ten gaźnik pokazany

taka zielona z 2f kombi na okładce

wydawnictwo WKŁ czy jakoś tak
a nie zastanawiałeś się nad górą z 3f ? duuuuuzo mniej problemów jeśli chodzi o regulacje ale z drugiej strony dobrze sie wyreguluje to na jakiś czas masz spokój :]
pozdrawiam

Re: gaźnik Pierburg 2E
: 10 lut 2011, 22:01
autor: FrankiFox
Cześć! W moim polo też mam ten gaźniczek i ogólnie kapkę z nim problemów. Odpala elegancko, ale mam wrażenie że jest za bogato ustawiony, przy mocniejszym wciśnięciu gazu strzela w wydech i krztusi się, przy tym zdecydowanie za dużo pali. Częściowo sytuację poprawiła dolewka do paliwa 100 nitro na bak oraz zmiana stacji benzynowej, Jednak przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu i tak wykazuje tą przypadłość. Może ktoś mi coś podrzuci co by mnie mogło nakierować na przyczynę tych kłopotów, ogólnie zbiera się super ale trzeba umiejętnie gazem operować, natomiast okazuje się że jazda niby oszczędna zdaje się powoduje że pali więcej. Ogólnie cieszę się jak nie wyjdzie powyżej 10 litrów, jak na taki samochód to tak ze 2 razy za dużo... Widzę że ten gaźniczek już jest stosunkowo niełatwym tematem, jednak jestem pewien że da się coś z tym zrobić, w końcu syrenkę też sprowadzałem w dół ze spalania 25 litrów a udało się swojego czasu osiągnąć w okolicach 6,5 litra nie tylko samym gaźnikiem w prawdzie ale jednak nikt wierzyć nie chciał, ale da się...
Re: gaźnik Pierburg 2E
: 13 lut 2011, 21:31
autor: Bruczyk
FrankiFox
zmierz dawke paliwa na pompce przyspieszacza. moze byc za duza skoro strzela w wydech
jak by tylko szarpalo to by byla zamala.
co do spalania to kwetsia regulacji ssania, regulacji silownika trojpozycyjnego i mieszanki.
chyba ze masz wycieki. typu nieszczelnosc gaznika lub zaworku iglicowego od plywaka.