Strona 1 z 5

Odi - Polo GT Coupe - sprzedany :(

: 15 lis 2008, 12:12
autor: Odi
Witojcie :) Swoją przygodę z Polo rozpocząłem na początku września 2007. Kupiłem Polówkę 1,3 na monowtrysku z podtlenkiem gazotu :P Taka się trafiła i było mi to bardzo na rękę. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, że kupuję wersję GT, dopiero forum wprowadziło mnie w temat. Autko było w niezłym stanie jak na swoje lata (tak sądziłem kupując), ale do zrobienia też było niemało. Całe szczęście, że ojciec wiele potrafi i wszystko robi bardzo dokładnie :D Moja rola ogranicza się do robienia drobiazgów i pomocy. Patrząc na to z perspektywy czasu i siedząc w temacie Polówek wiem, że mogłem jednak lepiej trafić z zakupem. Początkowo autko niczym się nie wyróżniało, poza kleksem (naklejką) na klapie skrywającym rdzę :P Finanse ograniczały (i nadal ograniczają) prace, poza tym na pierwszym miejscu jest stan techniczny, dopiero potem wygląd.

Silnik: AAV 1,3 z podtlenkiem gazotu
Moc: 55KM
Kolor: czarny L041

Poniżej lista przeprowadzonych prac:
- naprawa tylnego spryskiwacza i wycieraczki,
- przeciągnięcie przewodów do bagażnika pod tylne głośniki,
- założenie radia,
- założenie anteny (nie było wcale),
- poprawienie mocowania zderzaka przedniego i grilla (jakiś partacz to zakładał po tym jak poprzedniemu właścicielowi ktoś wjechał w przód hakiem holowniczym),
- naprawa boczków drzwi (ledwo się trzymały),
- wymiana klamek z wkładkami z zrobienie wszystkiego na jeden kluczyk (od stacyjki),
- wymiana stacyjki,
- nowe bębny, szczęki i linka ręcznego,
- wymiana lampki w podsufitce,
- montaż lampki w schowku (gaśnie po zamknięciu jak w lodówce :P ),
- klubowe ramki tablic,
- nowy klakson (od Safrane),
- naprawa lewego reflektora (luźny był, urwany zaczep),
- wstawienie silniczków elektrycznej regulacji świateł,
- regulacja zamka maski,
- izolowanie przewodów instalacji elektrycznej,
- drobne zaprawki (było trochę odprysków),
- wymiana filtra powietrza,
- malowanie pokrywy filtra, pokrywy zaworów, wymiana uszczelki pokrywy,
- gruntowne pucowanie całego silnika,
- założenie osłony pod silnik, dorobienie uchwytów,
- wymiana łożysk wentylatora,
- pomiar ciśnienia w cylindrach,
- dorobienie uchwytu pod akumulator,
- wymiana termostatu wraz z obudową,
- wymiana zapalniczki i popielniczki (była połamana),
- skręcenie tunelu środkowego,
- skrócenie dźwigni biegów,
- sygnał dźwiękowy przypominający o wyłączeniu świateł,
- wymiana prawego wahacza (luzy miał),
- wymiana poduszki skrzyni biegów,
- drobne poprawki lakiernicze w bagażniku,
- uszczelnienie tylnej lampy bo się woda lała do bagażnika (była kiedyś stłuczka)
- założenie tylnej półki niestety z dziurami pod głośniki, ale tania była (wcześniej nie było półki tylko kawał dechy owiniętej wykładziną),
- założenie w liczniku zielonej kontrolki świateł mijania (w miejscu wolnej diody),
- wymiana kolumny kierowniczej i maglownicy (luzy były duże),
- konserwacja szyberdachu,
- zainstalowanie podświetlania w bagażniku,
- dorobienie uchwytu koła zapasowego,
- wymiana niebieskiego czujnika,
- wymiana filtra paliwa,
- oklejenie wykładziną schowka i półeczek, co by różne drobiazgi nie brzęczały,
- nowy aku,
- zrobienie lampek tablicy rejestracyjnej,
- założenie elastycznego łącznika wydechu,
- 2 nowe opony Fulda Ecocontrol,
- wymiana uszkodzonej sondy lambda,
- wymiana oleju i filtra,
- automatyczny włącznik/wyłącznik świateł,
- wymiana klapy tylnej (pognieciona była i zgnita),
- woltomierz wstawiony w tunel środkowy,
- nowy króciec,
- nowe świece NKG,
- montaż 3-punktowych pasów z tyłu (były biodrowe).
To tyle od strony technicznej. Obecnie nic się raczej nie psuje i wszystko jest robione na bieżąco.

Wizualnie też auto znacznie się odmieniło:
- kierunki białe przednie (org. Hella),
- lampy tył dymione od GT/G40,
- grill no emblem i znaczek GT,
- klubowa wlepa na klapie i grawer na lewej szybie,
- czerwony pasek w zderzakach,
- emblemat Polo GT na klapie (pozbyłbym się go ale dziury są),
- alufelgi ATS Trous 6x13 ET13 :D ranty własnoręcznie wypolerowane ogromnym nakładem pracy, środki pomalowane na czarno, opony 165/55
- nowa gałka zmiany biegów - bila 8,
- oryginalne halogeny przeciwmgielne,
- smoked front - przyciemnione lampy i kierunki,
- tablica z przodu przynitowana, pozbyłem się ramki,
- hokej od Corsy C, trochę rzeźby z nim było, ale efekt bardzo mi się podoba, podróbek z Allegro nie polecam bo połamią się na pierwszym progu/krawężniku, lepiej kupić na szrocie gumowy oryginał,
- fabryczne stalówki zrobione na zimę w czarny mat z czerwonym rantem,
- gleba -60/-40mm, sprężyny Weitec, amory GT Cupline

I teraz niekrótka dokumentacja fotograficzna :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przymiarka kółek z Astry GSI kumpla 215/40/17 ET55, nie weszły, za duże ET :P
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

No i upragnione felgi :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I na koniec Polo z lepszym przodem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 15 lis 2008, 13:20
autor: jujor
piekne :uklon: super robota :)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 15 lis 2008, 16:48
autor: lukas85
normalnie łza w oku mi sie zakręciła, identyczną polówke miałem i żaluje ze zostałą rozbita bo bardzo fajne i wdzięczne są te autka :: jedna rada dbaj lepiej jak o kobiete :) a bedzie długo Ci służyć

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 15 lis 2008, 20:29
autor: Ralph
Tę dokładkę pod zderzakiem masz świetną :spoko:

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 16 lis 2008, 14:56
autor: Deska
:dance: dla mnie BOMBA bardzo mi się Tomaszku podoba! super a tym bardziej, że miałem okazję na bieżąco, widzieć jak to przebiega :) bardzo przemyślane z zmiany! widzę, że dążysz do perfekcji i w dodatku na co niektórych fotkach jest ładne ZIELONE Polo :) pozdro 600 odezwę się jak będę w Pile :)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 17 lis 2008, 16:53
autor: wilson
Bardzo miłe Polo, oby dalej w tym kierunku ;)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 17 lis 2008, 21:42
autor: TomekZG1
bardzo fajne polo :) chciałem kupic takie same alu jak Ty masz ale jednak sie nie przekonalem i teraz zaluje, felgi wygladaja swietnie, aluminiowe jak i czarna stal :)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 25 lis 2008, 10:34
autor: Odi
Dzięki za miłe komentarze :D To motywuje do dalszych prac :)

TomekZG1 takie felgi jeszcze można sporadycznie dorwać na Allegro. Tylko 13" do 6N to za mało według mnie.

Niedługo w aucie wyląduje oryginalny grill Hella z halogenami :) Rarytasik :) A czy będzie ładnie to się okaże po założeniu. Narazie tylko VT:
http://img367.imageshack.us/img367/6388/13338446sl7.jpg

Wczoraj przyszła paczka i cóż mogę powiedzieć... zielono mi :D Nie wiem czy wytrzymam do wiosny czy założę szybciej :)
Obrazek
Weitec -60/-40mm

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 25 lis 2008, 10:46
autor: PaY
Odi bardzo fajna polowka :) ja sie przymierzam do odbudowania swojego polusia ale czas pokaże ;)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 27 lis 2008, 6:23
autor: Goozik
[quote=""Odi""]Nie wiem czy wytrzymam do wiosny czy założę szybciej[/quote]

kiedy montiren springen ;>
w koncu bedzie to jakos wygaldac :mrgreen:

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 27 lis 2008, 20:25
autor: Deska
Już założyłeś te springi kolegen? 11go będę w Pile! I mają być na aucie! :)

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 28 lis 2008, 20:53
autor: Odi
Ze sprężynami niestety będzie trzeba jeszcze poczekać, dowiedziałem się na Polo-Squad, że jeden gościu miał takie springi i seryjne amory nie wytrzymały miesiąca. Będę chciał chociaż na przód jakieś amorki sportowe kupić.
Grill z halogenami już założony :) Pewnie niektórzy powiedzą "miód ze smalcem" :P Sam mam mieszane odczucia. No emblem chyba wyglądał lepiej. Ale takiego drugiego nie ma nikt ;) I jest jedna niepodważalna zaleta - jak się włączy halogeny to widać nawet jak myszy w polu harcują :D
Obrazek Obrazek

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 28 lis 2008, 21:02
autor: limpek
Czy ja tam widzę na zdieciu tekturę na chlodnicy :P Wydajesz na rarytasy a cię na termostat za 15żł nie stać :P

no teraz to będziesz mógł konkurowac z tirami w konkursie oswietlenia... 3 pary lamp na aucie :mrgreen: Gratuluje modu....

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 28 lis 2008, 21:03
autor: Odi
Hehe tak, jest tektura bo auto się szybciej nagrzewa. Ino będzie trzeba ją psiknąć na czarno żeby wiochy nie było :P

Re: Odi - Polo GT Coupe - historia mojego autka

: 29 lis 2008, 9:04
autor: Goozik
a gdzie springi kolega ;> :mrgreen: