Odi - Polo GT Coupe - sprzedany :(
: 15 lis 2008, 12:12
Witojcie
Swoją przygodę z Polo rozpocząłem na początku września 2007. Kupiłem Polówkę 1,3 na monowtrysku z podtlenkiem gazotu
Taka się trafiła i było mi to bardzo na rękę. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, że kupuję wersję GT, dopiero forum wprowadziło mnie w temat. Autko było w niezłym stanie jak na swoje lata (tak sądziłem kupując), ale do zrobienia też było niemało. Całe szczęście, że ojciec wiele potrafi i wszystko robi bardzo dokładnie
Moja rola ogranicza się do robienia drobiazgów i pomocy. Patrząc na to z perspektywy czasu i siedząc w temacie Polówek wiem, że mogłem jednak lepiej trafić z zakupem. Początkowo autko niczym się nie wyróżniało, poza kleksem (naklejką) na klapie skrywającym rdzę
Finanse ograniczały (i nadal ograniczają) prace, poza tym na pierwszym miejscu jest stan techniczny, dopiero potem wygląd.
Silnik: AAV 1,3 z podtlenkiem gazotu
Moc: 55KM
Kolor: czarny L041
Poniżej lista przeprowadzonych prac:
- naprawa tylnego spryskiwacza i wycieraczki,
- przeciągnięcie przewodów do bagażnika pod tylne głośniki,
- założenie radia,
- założenie anteny (nie było wcale),
- poprawienie mocowania zderzaka przedniego i grilla (jakiś partacz to zakładał po tym jak poprzedniemu właścicielowi ktoś wjechał w przód hakiem holowniczym),
- naprawa boczków drzwi (ledwo się trzymały),
- wymiana klamek z wkładkami z zrobienie wszystkiego na jeden kluczyk (od stacyjki),
- wymiana stacyjki,
- nowe bębny, szczęki i linka ręcznego,
- wymiana lampki w podsufitce,
- montaż lampki w schowku (gaśnie po zamknięciu jak w lodówce
),
- klubowe ramki tablic,
- nowy klakson (od Safrane),
- naprawa lewego reflektora (luźny był, urwany zaczep),
- wstawienie silniczków elektrycznej regulacji świateł,
- regulacja zamka maski,
- izolowanie przewodów instalacji elektrycznej,
- drobne zaprawki (było trochę odprysków),
- wymiana filtra powietrza,
- malowanie pokrywy filtra, pokrywy zaworów, wymiana uszczelki pokrywy,
- gruntowne pucowanie całego silnika,
- założenie osłony pod silnik, dorobienie uchwytów,
- wymiana łożysk wentylatora,
- pomiar ciśnienia w cylindrach,
- dorobienie uchwytu pod akumulator,
- wymiana termostatu wraz z obudową,
- wymiana zapalniczki i popielniczki (była połamana),
- skręcenie tunelu środkowego,
- skrócenie dźwigni biegów,
- sygnał dźwiękowy przypominający o wyłączeniu świateł,
- wymiana prawego wahacza (luzy miał),
- wymiana poduszki skrzyni biegów,
- drobne poprawki lakiernicze w bagażniku,
- uszczelnienie tylnej lampy bo się woda lała do bagażnika (była kiedyś stłuczka)
- założenie tylnej półki niestety z dziurami pod głośniki, ale tania była (wcześniej nie było półki tylko kawał dechy owiniętej wykładziną),
- założenie w liczniku zielonej kontrolki świateł mijania (w miejscu wolnej diody),
- wymiana kolumny kierowniczej i maglownicy (luzy były duże),
- konserwacja szyberdachu,
- zainstalowanie podświetlania w bagażniku,
- dorobienie uchwytu koła zapasowego,
- wymiana niebieskiego czujnika,
- wymiana filtra paliwa,
- oklejenie wykładziną schowka i półeczek, co by różne drobiazgi nie brzęczały,
- nowy aku,
- zrobienie lampek tablicy rejestracyjnej,
- założenie elastycznego łącznika wydechu,
- 2 nowe opony Fulda Ecocontrol,
- wymiana uszkodzonej sondy lambda,
- wymiana oleju i filtra,
- automatyczny włącznik/wyłącznik świateł,
- wymiana klapy tylnej (pognieciona była i zgnita),
- woltomierz wstawiony w tunel środkowy,
- nowy króciec,
- nowe świece NKG,
- montaż 3-punktowych pasów z tyłu (były biodrowe).
To tyle od strony technicznej. Obecnie nic się raczej nie psuje i wszystko jest robione na bieżąco.
Wizualnie też auto znacznie się odmieniło:
- kierunki białe przednie (org. Hella),
- lampy tył dymione od GT/G40,
- grill no emblem i znaczek GT,
- klubowa wlepa na klapie i grawer na lewej szybie,
- czerwony pasek w zderzakach,
- emblemat Polo GT na klapie (pozbyłbym się go ale dziury są),
- alufelgi ATS Trous 6x13 ET13
ranty własnoręcznie wypolerowane ogromnym nakładem pracy, środki pomalowane na czarno, opony 165/55
- nowa gałka zmiany biegów - bila 8,
- oryginalne halogeny przeciwmgielne,
- smoked front - przyciemnione lampy i kierunki,
- tablica z przodu przynitowana, pozbyłem się ramki,
- hokej od Corsy C, trochę rzeźby z nim było, ale efekt bardzo mi się podoba, podróbek z Allegro nie polecam bo połamią się na pierwszym progu/krawężniku, lepiej kupić na szrocie gumowy oryginał,
- fabryczne stalówki zrobione na zimę w czarny mat z czerwonym rantem,
- gleba -60/-40mm, sprężyny Weitec, amory GT Cupline
I teraz niekrótka dokumentacja fotograficzna


Przymiarka kółek z Astry GSI kumpla 215/40/17 ET55, nie weszły, za duże ET
No i upragnione felgi




I na koniec Polo z lepszym przodem:







Silnik: AAV 1,3 z podtlenkiem gazotu
Moc: 55KM
Kolor: czarny L041
Poniżej lista przeprowadzonych prac:
- naprawa tylnego spryskiwacza i wycieraczki,
- przeciągnięcie przewodów do bagażnika pod tylne głośniki,
- założenie radia,
- założenie anteny (nie było wcale),
- poprawienie mocowania zderzaka przedniego i grilla (jakiś partacz to zakładał po tym jak poprzedniemu właścicielowi ktoś wjechał w przód hakiem holowniczym),
- naprawa boczków drzwi (ledwo się trzymały),
- wymiana klamek z wkładkami z zrobienie wszystkiego na jeden kluczyk (od stacyjki),
- wymiana stacyjki,
- nowe bębny, szczęki i linka ręcznego,
- wymiana lampki w podsufitce,
- montaż lampki w schowku (gaśnie po zamknięciu jak w lodówce

- klubowe ramki tablic,
- nowy klakson (od Safrane),
- naprawa lewego reflektora (luźny był, urwany zaczep),
- wstawienie silniczków elektrycznej regulacji świateł,
- regulacja zamka maski,
- izolowanie przewodów instalacji elektrycznej,
- drobne zaprawki (było trochę odprysków),
- wymiana filtra powietrza,
- malowanie pokrywy filtra, pokrywy zaworów, wymiana uszczelki pokrywy,
- gruntowne pucowanie całego silnika,
- założenie osłony pod silnik, dorobienie uchwytów,
- wymiana łożysk wentylatora,
- pomiar ciśnienia w cylindrach,
- dorobienie uchwytu pod akumulator,
- wymiana termostatu wraz z obudową,
- wymiana zapalniczki i popielniczki (była połamana),
- skręcenie tunelu środkowego,
- skrócenie dźwigni biegów,
- sygnał dźwiękowy przypominający o wyłączeniu świateł,
- wymiana prawego wahacza (luzy miał),
- wymiana poduszki skrzyni biegów,
- drobne poprawki lakiernicze w bagażniku,
- uszczelnienie tylnej lampy bo się woda lała do bagażnika (była kiedyś stłuczka)
- założenie tylnej półki niestety z dziurami pod głośniki, ale tania była (wcześniej nie było półki tylko kawał dechy owiniętej wykładziną),
- założenie w liczniku zielonej kontrolki świateł mijania (w miejscu wolnej diody),
- wymiana kolumny kierowniczej i maglownicy (luzy były duże),
- konserwacja szyberdachu,
- zainstalowanie podświetlania w bagażniku,
- dorobienie uchwytu koła zapasowego,
- wymiana niebieskiego czujnika,
- wymiana filtra paliwa,
- oklejenie wykładziną schowka i półeczek, co by różne drobiazgi nie brzęczały,
- nowy aku,
- zrobienie lampek tablicy rejestracyjnej,
- założenie elastycznego łącznika wydechu,
- 2 nowe opony Fulda Ecocontrol,
- wymiana uszkodzonej sondy lambda,
- wymiana oleju i filtra,
- automatyczny włącznik/wyłącznik świateł,
- wymiana klapy tylnej (pognieciona była i zgnita),
- woltomierz wstawiony w tunel środkowy,
- nowy króciec,
- nowe świece NKG,
- montaż 3-punktowych pasów z tyłu (były biodrowe).
To tyle od strony technicznej. Obecnie nic się raczej nie psuje i wszystko jest robione na bieżąco.
Wizualnie też auto znacznie się odmieniło:
- kierunki białe przednie (org. Hella),
- lampy tył dymione od GT/G40,
- grill no emblem i znaczek GT,
- klubowa wlepa na klapie i grawer na lewej szybie,
- czerwony pasek w zderzakach,
- emblemat Polo GT na klapie (pozbyłbym się go ale dziury są),
- alufelgi ATS Trous 6x13 ET13

- nowa gałka zmiany biegów - bila 8,
- oryginalne halogeny przeciwmgielne,
- smoked front - przyciemnione lampy i kierunki,
- tablica z przodu przynitowana, pozbyłem się ramki,
- hokej od Corsy C, trochę rzeźby z nim było, ale efekt bardzo mi się podoba, podróbek z Allegro nie polecam bo połamią się na pierwszym progu/krawężniku, lepiej kupić na szrocie gumowy oryginał,
- fabryczne stalówki zrobione na zimę w czarny mat z czerwonym rantem,
- gleba -60/-40mm, sprężyny Weitec, amory GT Cupline
I teraz niekrótka dokumentacja fotograficzna











Przymiarka kółek z Astry GSI kumpla 215/40/17 ET55, nie weszły, za duże ET






No i upragnione felgi

























I na koniec Polo z lepszym przodem:














