Wymiana silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MKRZ
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2010, 14:29

Wymiana silnika

Post autor: MKRZ »

witam.
Posiadam polo z roku 99 1.0 AER z niedomagającym z lekka silnikiem ;) a mam okazje kupić ze 96 r silnik jednak na mono-wtrysku (bez osprzętu). Czy ktoś się orientuje czy do silnika mono jest szansa przerzucić bez większych problemów sam osprzęt ?? Bo nie jestem tego do końca pewien.


Zostaje ten wątek. pozdro
czaja
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

kolego cala wiazka elektryczna jest w tych motorach inna sterownik tez
w niektorych AER alternator jest mocowany na stale i do silnika jest przykrecona dodatkowa podstawa pod alternator i napinacz paska PK a w innych jest alternator jednoczesnie napinaczem. musial bys sprawdzic czy uciebie niema tej dodatkowej podstawy do alternatora i napinacza jak jest to czy sie ja da prtzykrecic do monowtrysku bo niejestem pewien bo w AER blok jest aluminiowy a a wmono nie.
jak w tym mono niema obudowy filtra powietrza to tez w aer jest innny
dolot tez jest inny i raczej sie go nieda przelozyc.
wiec przed decyzja o kupnie musisz dokladnie sprzwdzic te watki
mnie sie udalo dostac drugi taki sam aer przelozylem i smiga i to kupilem za 800 zl. praktycznie z osprzetem tylko bez alternatora
M
MKRZ
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2010, 14:29

Post autor: MKRZ »

[quote="krzzbi773polo"]
kolego cala wiazka elektryczna jest w tych motorach inna sterownik tez
w niektorych AER alternator jest mocowany na stale i do silnika jest przykrecona dodatkowa podstawa pod alternator i napinacz paska PK a w innych jest alternator jednoczesnie napinaczem. musial bys sprawdzic czy uciebie niema tej dodatkowej podstawy do alternatora i napinacza jak jest to czy sie ja da prtzykrecic do monowtrysku bo niejestem pewien bo w AER blok jest aluminiowy a a wmono nie.
[/quote]
To jutro sprawdzę


[quote="krzzbi773polo"]
jak w tym mono niema obudowy filtra powietrza to tez w aer jest innny
[/quote]
a obudowa to do kolektora jest przykręcana?


[quote="krzzbi773polo"]
dolot tez jest inny i raczej sie go nieda przelozyc.
[/quote]

a jak się da dolot (a raczej powinno się dać) to i obudowa filtra będzie

Obawiam się tez jakies czujniki czy mono ma wszystkie co wielo.
Jak na razie nie wygląda to zbyt zachęcająco,chociaż cena jest atrakcyjna...
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

to zalezy jaki to jest silnik 1.6 :?:
jest to prosty temat i do ogarmniecia jak najbardziej
troche roboty jest ,no a le nie ma nic za darmo ;)

poztym cały osprzet od AER włozysz do kazdego silnika od polo tj 1.0 1,3 1.4 1.6 (8v oczywiscie ;) ) niewazne jaki to bedzie silnik
potrzebujesz jakies rady wal smialo ;)
M
MKRZ
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2010, 14:29

Post autor: MKRZ »

[quote="Goozik"]to zalezy jaki to jest silnik 1.6 :?:
jest to prosty temat i do ogarmniecia jak najbardziej
troche roboty jest ,no a le nie ma nic za darmo ;)

poztym cały osprzet od AER włozysz do kazdego silnika od polo tj 1.0 1,3 1.4 1.6 (8v oczywiscie ;) ) niewazne jaki to bedzie silnik
potrzebujesz jakies rady wal smialo ;)[/quote]


Nie silnik jest 1.0 na mono-wtrysku, a obecny jest jednak ALL nie AER.
a rada jakiej narzazie potrzebuje to taka czy wystarczy przerzucić osprzęt z jednego do drugiego gołego powinno być bez żadnych większych komplikacji ?
Chodzi o mocowania alternatora, jakieś czujniki, czy z zamocowaniem skrzyni nie będzie problemu (bloki są inne, tu żeliwny a tam alu ) i inne podobne historie.
W zasadzie to większość rzeczy powinna pasować, jednak nie chciał bym przecierać szlaku na własnej skórze :bomb:
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

najlepiej to kolego zebys mail mozliwosc stanac obok drugiego samochodu i poorownac przynajmniej wzrokowo oba silniki

mialem oba te silniki w dwoch polowkach aer i all tyko terza ciezko mi przypomniec sobie dokladnie
tak jak piszesz dokladnie sprawdz czy ta przystawka pod alternator podejdzie do all wiazka napewno ma inne polaczenia miedzy silnikiem a reszta auta.filtr powietrza jest inny a aer kolektor ssacy jest paltik tak chyba nie .
prawda jest taka ze niewielu ma 100 % pewnosci czy to, podejdzie nawet w warsztach nieweidza co mowia
silnik kupisz taniej a potem moga cie przerobki dobic.
M
MKRZ
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2010, 14:29

Post autor: MKRZ »

Napiszę krótko.
Okazało się że jest to niemożliwe.
W AEV jest w ogóle inna głowica nie pasuje kolektor.
Chociaż pewnie znalazło by się jeszcze parę innych różnic...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”