Strona 1 z 1

Wyciek oleju

: 14 lip 2010, 20:45
autor: emo
Witam. Niedawno byłem zmuszony do wymiany sprzęgła bo niestety padło. Gdy odebrałem samochód od mechanika (po 1 dniu jazdy) zauważyłem ze wycieka mi olej ze skrzyni biegów. Zawiozłem znów samochód do tego samego mechanika, gdy odbierałem go, mechanik powiedział że naprawił wszystko. Nie wytłumaczył mi co zrobił, czego użył do naprawy. Gdy wracałem od niego biegi wchodziły idealnie bez zarzutu. Po kilku dniach wybrałem się w troszkę dłuższą trasę i po powrocie zauważyłem przez okno ze są ślady oleju dokładnie na drodze mojego cofania. Zajrzałem pod maskę i zobaczyłem że kilka części jest ubrudzonych olejem. Teraz przy zmianie biegów jest wyczuwalny bardzo delikatne "chrupnięcie".
Tutaj dołączam zdjęcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Może ktoś mi podpowie skąd może być ten wyciek ? I moje drugie pytanie która śrubkę muszę odkręcić żeby sprawdzi stan oleju w skrzyni? Szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć dokładnie która to śrubka. Dodam ze to Polo Classic 1,4 99r, anglik. Z góry dzięki

Re: Wyciek oleju

: 15 lip 2010, 23:04
autor: rat4
z tego co sądzę po zdjęciach śrubka od dolewki oleju jest przy jednym z przegubów, na imbus,
jeśli to jest niższy poziom to wlewaj przez czujnik wstecznego.
Wyciek prawdopobably :-D z uszczelnienia przegubu wewnętrznego lub z miski olejowej, spróbuj ją dokręcić z wyczuciem kluczem imbusowym.
A na początek kuknij z tyłu skrzynki wybierak czy czasem nie puszcza bo to on jest zazwyczaj winowajcą w takiej sytuacji...
ja średnio wymieniam simeringa co kilka lat...bo najpierw się poci a potem już sączy olejem

Re: Wyciek oleju

: 16 lip 2010, 18:27
autor: Dziadek13
[quote="emo"]Może ktoś mi podpowie skąd może być ten wyciek ? [/quote]
Możliwy wyciek z nieszczelnego uszczelniacza wału korbowego silnika od strony sprzęgła lub ze skrzyni biegów od strony sprzęgła, miska według mnie jest git ale widze dużo spieczonego oleju na skrzyni czyli skrzynka była gorąca jak patelnia, sprawdż poziom oleju i to jak najszybciej.sprawdż czy czasem nie cieknie ci spod aparatu zapłonowego potem na dół na miske.No i ten nieszczęśliwy uszczelniacz walka wybieraka jak pisze @rat4.