Problem z silnikiem 1.9 SDI - nie działający tłok?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI - nie działający tłok?

Post autor: wiktors »

Witam,

Mam problem z silnikiem 1.9 SDI rok 96,

na wolnych obrotach silnik dziwnie (nie głośno) "dudni", przy większych obrotach silnik poprawnie pracuje.

Nie dymi, zbiera się bardzo dobrze na obroty, wszystko działa w porządku, oprócz tego że dziwnie dudni, tak jakby jeden tłok nie chciał pracować.

Żadna kontrolka ostrzegawcza nie miga.

Tankowany był na orlenie, olej Castrol 10w40

Przy wydechu też słychać tak jakby dudniało (tłumik cały nowy)

Wtryskiwacze raczej w porządku, ponieważ by z tłumika wydobywały się dymy, lub też by było słychać "metaliczny" odgłos stukania

Proszę o pomoc w znalezieniu usterki

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Sprawdz kompresje. Nie przegrzewa Ci sie? Sprawdz takze poziom oleju i plynu chlodzacego. Jesli ktoregos z nich przybylo to masz do roboty uszczelke pod glowica.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Post autor: wiktors »

Silnik się nie przegrzewa, olej i płyn chłodniczy w porządku. Jutro nagram film i wrzucę na youtube, bo mnie jedna rzecz zastanawia
Awatar użytkownika
maly293
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maly293 »

Może świeca konczy żywot
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm nie rozumiem co ma dudnienie do uszkodzonego tloka ? skoro cos dudni to cos z wyciszeniem ewentualnie ktoras poduszka pod silnikiem padała.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Moze tak byc ze na wolnych wteysk nie podaje paliwa a na podwyzszonych juz jest okej. Na CR mozna cos tekiego zaobserwowac ale czy na zwyklej pompie to nie wiem.
w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Post autor: wiktors »

Dopiero dziś miałem chwile czasu to nagrałem filmik, sam nie wiem czy słychać to stukanie na tym filmie, ale bardziej chodzi mi o ten przwód (chyba od wyrównania ciśnienia w pompie), po odłączeniu silnik zwiększa obroty, a jak wpinam spowrotem to się zmniejszają, czy tak ma być?

http://www.youtube.com/watch?v=M_CcgUnONYk
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Oj kolego z tego co widze to Twoj silnik ma z SDi tylko wspolne to ze jest to klekot. Masz zapewne AEF, chyba dobrze pamietam symbol silnika, czyli posiadasz zwyklego diesla. Na moj gust silnik chodzi normalnie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

SDI ma gaz na potencjometrze nie na lince ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Post autor: wiktors »

No ale co jest przyczyną tego, że po zdjęciu tego przewodu (węża) obroty się zwiększają? Chyba, że tak ma być
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Tzn pompe z nastawnikiem potencjometrycznym. Podjedz do jakiegos mechanika niech popatrzy fachowym okiem. Za taka ekspertyze raczej Cie skasuje. A powiedz mi, drgania przenosza sie na bude?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Post autor: wiktors »

są normalne jak przy dieslu, ale nic nie trzeszczy, nic nie strzela. Gumy pod silnikiem są dobre. Dudni tak jakby w środku silnika, ponadto z tłumika wydobywają się ciche dźwięki dudnienia
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Silnik na bank AEF... niestety albo stety też taki mam... Chodzi raczej normalnie, nie wiem czy to wina mikrofonu ale słychać jakby metaliczny szum raczej niż dudnienie.

Ten wężyk to od "ssania". to ustrojstwo działa na podciśnienie. Jak jest zimny to ma normalne ciśnienie i masz około 1000rpm a jak jest ciepły to ma "wysysane" powietrze i wciąga tłoczek czym zmniejsza obroty do około 9600rpm.
sprawdź jak będziesz miał zimne autko, nie będzie zmieniać obrotów :P
w
wiktors
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:16
Lokalizacja: Biecz
Kontakt:

Post autor: wiktors »

[quote="nigol_jom"]Silnik na bank AEF... niestety albo stety też taki mam... [/quote]

Dlaczego niestety?

Byłem dziś u jeszcze jednego mechanika co naprawia pompy, powiedział że pompa jest ok. A to dudnienie jest winą tego że na wale jest jakieś koło, które jest chyba klinem mocowane czy coś takiego, ono powoduje że się korbowód przestawia i jeden tłok nie pracuje na wolnych obrotach.

Twierdzi, że to normalna usterka przy silnikach 1.9 w VW, oraz że wystarczy wymienić to koło.

Proszę o podanie dokładnie, jak to się nazywa i ile mniej więcej taka część kosztuje (chodź to już mogę sprawdzić, jak będę wiedział jak się to dokładnie nazywa)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

podobno sdi nie maja klina wale tylko maja tdi wiec cos jest nie tak. Z reszta nie kapuje dlaczego mialby ci tylko jeden tlok nie działac he ? skoro wał napedza wszystkie tłoki. Wiesz na jakiej zasadzie działa diesel ? predzej stawail bym na: problem z wtryskiem, problem z zaworami, pekniety pierscien na tloku. Kiedy sprawdzales cisnienie na tym tłoku ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”