Strona 1 z 1

Kalibracja obrotomierza

: 02 lip 2010, 22:48
autor: sebatec
Jak w temacie - czy trzeba i jest jakaś możliwość kalibracji obrotka. Nadmieniam że dotychczas miałem zwykły licznik z zegarkiem analogowym i dodatkowy obrotomierz. Pokazywał obroty zdaje mi się właściwie ponieważ odcięcie paliwa następowało zaraz po prekroczeniu 6000 obrotów - tak ok 6200. Gdy założyłem licznik z obrotkiem okazało się że pokazuje jakieś 500 obr/min więcej niż ten dodatkowy a odcina dopływ benzyny prawie przy 7000 obr/min. Co może być przyczyną i ewentualnie co dałoby się zrobić, czy jakaś kalibracja ewentualnie wchodzi w rachubę?

Re: Kalibracja obrotomierza

: 05 lip 2010, 16:50
autor: kolunio21
Siemka hmm.. nie wiem czy kalibruję się jakoś obrotek ale chyba nie ja u siebie też nie miałem obrotka założyłem licznk z obrotkiem nic tam nie kombinowalem a obroty pokazuję dobrze, co do odcinki to nie wykręcałem auta aż tak drastycznie ;)
Ale niech inni się wypowiedzą
Pozdro.

Re: Kalibracja obrotomierza

: 06 lip 2010, 23:05
autor: Mkapec
ja do odcięcia nie jeżdżę, ale czasami zdarza mi się że obrotomierz podchodzi pod 7tys. :grin:
na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys, więc uważam że kalibracja obrotka jest właściwa

Re: Kalibracja obrotomierza

: 07 lip 2010, 9:52
autor: sebatec
Generalnie też nie jeżdżę do odcięcia, tak do ok 4-4,5 max, ale sprawdzałem różnicę między obrotomierzami bo pokazują inne obroty w danym momencie.

Re: Kalibracja obrotomierza

: 07 lip 2010, 10:42
autor: lukas2305
[quote="sebatec"]na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys[/quote]
raczej 0,95 tyś ;-) Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min. Licznika fabrycznego nie trzeba z reguły kalibrować, bo przecież został przystosowany do montażu w polo (choć po tylu latach pewnie się rozregulował). Inaczej ma się sprawa z dodatkowymi obrotomierzami. Spotkałem się już z kilkoma, które z tyłu obudowy miały gumowy kapturek, a po jego zdjęciu była szczelina potencjometru do kalibracji (nie wszystkie samochody mają jednakowy sygnał na obrotomierz-jedne dostają szpilki, inne prostokąt o zmieniającym wypełnieniu). Fabrycznego obrotka nie rozbierałem, ale możliwe że coś takiego też tam występuje.

PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500

Re: Kalibracja obrotomierza

: 07 lip 2010, 10:57
autor: sebatec
[quote="lukas2305"]PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500

[/quote]

Z tego wynika że ori pokazuje właściwie. Dzięki Panowie, temat do zamknięcia.

Re: Kalibracja obrotomierza

: 07 lip 2010, 16:07
autor: adam
[quote="lukas2305"]Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min[/quote]
odcina paliwem, a iskra nontoper jest, bo by kata uszkodziło

Re: Kalibracja obrotomierza

: 07 lip 2010, 16:12
autor: lukas2305
[quote="adam"]odcina paliwem[/quote]
ooo, no to i ja się czegoś nauczyłem :piwo: