Strona 1 z 1
Kalibracja obrotomierza
: 02 lip 2010, 22:48
autor: sebatec
Jak w temacie - czy trzeba i jest jakaś możliwość kalibracji obrotka. Nadmieniam że dotychczas miałem zwykły licznik z zegarkiem analogowym i dodatkowy obrotomierz. Pokazywał obroty zdaje mi się właściwie ponieważ odcięcie paliwa następowało zaraz po prekroczeniu 6000 obrotów - tak ok 6200. Gdy założyłem licznik z obrotkiem okazało się że pokazuje jakieś 500 obr/min więcej niż ten dodatkowy a odcina dopływ benzyny prawie przy 7000 obr/min. Co może być przyczyną i ewentualnie co dałoby się zrobić, czy jakaś kalibracja ewentualnie wchodzi w rachubę?
Re: Kalibracja obrotomierza
: 05 lip 2010, 16:50
autor: kolunio21
Siemka hmm.. nie wiem czy kalibruję się jakoś obrotek ale chyba nie ja u siebie też nie miałem obrotka założyłem licznk z obrotkiem nic tam nie kombinowalem a obroty pokazuję dobrze, co do odcinki to nie wykręcałem auta aż tak drastycznie

Ale niech inni się wypowiedzą
Pozdro.
Re: Kalibracja obrotomierza
: 06 lip 2010, 23:05
autor: Mkapec
ja do odcięcia nie jeżdżę, ale czasami zdarza mi się że obrotomierz podchodzi pod 7tys.
na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys, więc uważam że kalibracja obrotka jest właściwa
Re: Kalibracja obrotomierza
: 07 lip 2010, 9:52
autor: sebatec
Generalnie też nie jeżdżę do odcięcia, tak do ok 4-4,5 max, ale sprawdzałem różnicę między obrotomierzami bo pokazują inne obroty w danym momencie.
Re: Kalibracja obrotomierza
: 07 lip 2010, 10:42
autor: lukas2305
[quote="sebatec"]na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys[/quote]
raczej 0,95 tyś ;-) Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min. Licznika fabrycznego nie trzeba z reguły kalibrować, bo przecież został przystosowany do montażu w polo (choć po tylu latach pewnie się rozregulował). Inaczej ma się sprawa z dodatkowymi obrotomierzami. Spotkałem się już z kilkoma, które z tyłu obudowy miały gumowy kapturek, a po jego zdjęciu była szczelina potencjometru do kalibracji (nie wszystkie samochody mają jednakowy sygnał na obrotomierz-jedne dostają szpilki, inne prostokąt o zmieniającym wypełnieniu). Fabrycznego obrotka nie rozbierałem, ale możliwe że coś takiego też tam występuje.
PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500
Re: Kalibracja obrotomierza
: 07 lip 2010, 10:57
autor: sebatec
[quote="lukas2305"]PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500
[/quote]
Z tego wynika że ori pokazuje właściwie. Dzięki Panowie, temat do zamknięcia.
Re: Kalibracja obrotomierza
: 07 lip 2010, 16:07
autor: adam
[quote="lukas2305"]Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min[/quote]
odcina paliwem, a iskra nontoper jest, bo by kata uszkodziło
Re: Kalibracja obrotomierza
: 07 lip 2010, 16:12
autor: lukas2305
[quote="adam"]odcina paliwem[/quote]
ooo, no to i ja się czegoś nauczyłem :piwo: