Strona 1 z 1

Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

: 01 lip 2010, 9:47
autor: horyzont
Witam,

Panowie mam pytanie do użytkowników polówek. Posiadam polo N6, które pod masą ma silnik o małej pojemności, a co za tym idzie o małej mocy - 1.0 45KM. Jestem 3 właścicielem tego samochodu, oryginalny udokumentowany przebieg to 117 000km, stan silnika jak na rocznik 1996 jest naprawdę badzo dobry.

Zastanawiam się czy stylem jazdy nie katuje mojej polóweczki, ponieważ prędkośc max wynosi zaledwie 140km/h. W ostatnim czasie robie dłuższe trasy i utrzymuje silnik na obrotach powyżej 4tys obrotów ok 120km/h, dlatego moje pytanie brzmi - czy przy takiej jeździe silnik mocno dostaje w du... :?:

Re: Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

: 01 lip 2010, 11:25
autor: rat4
obroty 4 tyś nie są czymś strasznym dla silnika, wszystkie jednostki polo 8 zaworowe są nisko wysilonymi co za tym idzie nie żłopią prawie w ogóle oleju, nie generują dużo mocy za to są długotrwałe jak się o nie dba, silnik też potrzebuje odżyć i przegonienie go to nie jakaś tragedia,
nie przejmuj się za bardzo gaz do dechy i sru...
Porównaj do tego, że w niemczech są autostrady i tam standardowa prędkość przelotowa to 160 km/h a tak 120 to grzecznie popylają ciężarówki i słabsze samochody na prawym pasie.
Zapytaj kolegi sidewinder on ma już prawie 300 tyś w swojej polóweczce nastukane i dalej hula bez problemu.

Re: Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

: 01 lip 2010, 11:32
autor: JuStIcE
Polać temu przede mną :D Dobrze chłopak prawi. Optymalny zakres obrotów do dynamicznej i w miarę oszczędnej jazdy to około 2500 - 4500 rpm. Silnik, jeżeli jest użytkowany w większości w mieście, nie rozwija wielkich prędkości obrotowych. Czsami więc warto trochę mocniej "przegonić" autko :)

Re: Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

: 01 lip 2010, 11:42
autor: suff
ja mam ten sam silnik w drugiej polówce i rocznie robiłem nią 40k km na trasie jeżdząc prędkościami 120-130km/h. Spokojna głowa, nic mu nie będzie :-)

Re: Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

: 01 lip 2010, 23:06
autor: Jacoo
Ja z kolei wyczytałem w jakims piśmie motoryzacyjnym, ze najbardziej optymalne obroty dla silnika to zakres od max momentu do max mocy. Nie chodzi tu oczywiście o super niskie spalanie tylko o obroty w których silnik "czuje się" najlepiej.
Pozdrawiam