Strona 1 z 1
[6n2] GINĄCY PŁYN
: 30 cze 2010, 12:42
autor: komar
WITAJCIE
prosze o pomoc

w sprawie płynu który wywalany jest przez zbiorniczek wyrównawczy
powiem wam że,termostat wymieniłem " WAHLER" i dalej jest to samo czy to pompa wody niedomaga :shock: czy mam inny problem bo gdy tylko autko przegnam powyżej 3-tys obrotów to płynu ubywa i zapala się kontrolka wody,a na to wszystko to nie słyszałem wentylatora przewód do chłodnicy jest ciepły ale nie tak samo jak inne .
czy aby zalac cały układ płynem trza zalac chłodnice osobno bo już zaczynam tracić cierpliwość :angry2:
jesli macie jakies pomysły dajcie znać
pozdrawiam komar
Re: GINĄCY PŁYN
: 30 cze 2010, 15:03
autor: madxmad
Witam
Ewidentnie uszczelka pod głowicą - moja pani miała to samo w cieniasie. Woda ginęła w oczach z zbiorniczka. Po demontażu głowicy okazało się, że puściła na jednym cylindrze - dosłownie niewielka kreska.
Tak więc będziesz się musiał przejechać do mechanika, ale musi uważać, aby nie zgubić wody do końca i nie przegrzać silnika.
Pozdrawiam
Re: GINĄCY PŁYN
: 30 cze 2010, 17:22
autor: krzysiekkrgu
niekoniecznie głowica, objawy takie jak Twoje mogą byc skutkiem zapowietrzenia układu chłodzenia, ale jeśli tyczy sie tego silnika to nie mam pojęcia jak by to tu zrobić, w moim poprzednim poprostu dmuchałem przez rurkę w układ a bąble wychodziły przez odkręcony zawór;) ile masz przebiegu?? jezeli poniżej 200000km to uszczelka powinna być przy normalnym uzytkowaniu w dobrym stanie;) pozdrawiam i powodzenia;)
Aha głowice czasem można sprawdzic w łatwy sposób ale nie wiem czy poskutkuje w polo w innych działa, a mianowicie odpal auto oraz odkręc korek ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy pojawiają sie tam bąbelki... jesli tak to uszczelka na 100%;/
Re: GINĄCY PŁYN
: 30 cze 2010, 19:58
autor: komar
przy odkręconym korku bombluje i to zdrowo
poza tym termostat wyjąłem i dalej jest to samo
na postoju przy 3,5 tys obr wywala cały płyn mocno spieniony a płyn jakis dziwny bo mocno
przybrudzony ale nalotem w kolorze jasnego brązu
dziekuje za rady
jutro jestem w warsztacie zobaczymy co dalej pozdrawiam narka :beg: :bye:
Re: GINĄCY PŁYN
: 30 cze 2010, 23:29
autor: madxmad
To olej w płynie - nic innego. W warsztacie sprawdź jeszcze olej, czy nie jest go więcej niż potrzeba.
Re: GINĄCY PŁYN
: 01 lip 2010, 13:29
autor: krzysiekkrgu
Ewidentnie uszczelka puściła;/ pewnie Ci sie przegrzał z powodu niesprawnego termostatu i uszczelka poszła;/ jest jeszcze możliwość że pękła na skutek przegrzania głowica;/ tego Ci nie zycze ale w mojej cytrynce tak własnie skonczyło się przegrzanie silnika z powodu termostatu;/ Znajdz jakiegoś dobrego mechanika który robi więcej niż jedną uszczelke na miesiąc no i daj głowice do sprawdzenia na szczelność bo jeśli wymienisz uszczelke a głowica bedzię pęknięta to nic Ci to nie da, bo poprawa pewnie bedzie ale krótkotrwała, albo wymień uszczelkę i znajdz jakiegoś łosia....
Powodzenia:) 3mam kciuki zeby glowica była cała;)
Re: GINĄCY PŁYN
: 02 lip 2010, 22:59
autor: gallus
[quote=""krzysiekkrgu""]Ewidentnie uszczelka puściła;/ pewnie Ci sie przegrzał z powodu niesprawnego termostatu i uszczelka poszła;/ jest jeszcze możliwość że pękła na skutek przegrzania głowica;/ tego Ci nie zycze ale w mojej cytrynce tak własnie skonczyło się przegrzanie silnika z powodu termostatu;/ Znajdz jakiegoś dobrego mechanika który robi więcej niż jedną uszczelke na miesiąc no i daj głowice do sprawdzenia na szczelność bo jeśli wymienisz uszczelke a głowica bedzię pęknięta to nic Ci to nie da, bo poprawa pewnie bedzie ale krótkotrwała, albo wymień uszczelkę i znajdz jakiegoś łosia....[/quote]
Kolega ma racje. Ja miałem w 100 % TO SAMO głowica przegrzana i się wykrzywiła albo uszczelka poszła i olej dostaje się do układu chłodzenia. Przygotuj się na koszty w okolicach 500-700 zł. Jeśli chcesz coś jeszcze dowiedzieć to służę radą bo 2 miesiące borykałem się z tą bolączką. Ale głowice splanowali(sfrezowali,wyrównali) odrazu wymiana wszystkich uszczelek w głowicy. Nowa uszczelka nio i teraz chodzi wszystko cacy od 5 miesięcy.
P.s Znajdź dobrego mechanika nie partacza. A najlepiej znajdź fachowca od głowic. ja miałem to szczęście że mam w okolicy takiego. co ma wiedze i sprzęt do planowania.
Re: GINĄCY PŁYN
: 09 lip 2010, 12:40
autor: komar
witajcie
dziekuje za odpowiedzi i pomocne rady
byłem u kilku speców i każdy miał podobne ale nie jednakowe opinie
i znalazłem kolesia co podszedł do sprawy :oki: od innej strony a mianowicie od korka z zbiorniczka jak sie okazało uszczelka
była lekko wywinieta i to powodowało wywalanie płynu .
czytałem na naszym forum pare razy o korku ale nie myslałem ze to bedzie ta dolegliwość
co do syfu który pływał w płynie to rdza z chłodnicy :banghead: podczas wymiany na nowy termostat i potem jazda bez termostatu sprawiła ze poruszyło chłodnice i wywaliła z siebie cała rdze :shock: sam potem zalewałem ja gorocą wodą i przedmuchiwałem :bb: leciał taki syf szkoda gadać , kiedy woda po przepłukaniu stawała sie czystsza to dopiero wtedy założyłem nowy tremostat i zalałem płynem :-D jak na razie jest ok :amen: małe pojecie o autkach posiadam ale powiem wam ze na głowice to nie wyglądało pola smiga i smigała tak samo nie kopciła i nie brała oleju ani go tez nie przybywało płyn gubiła ale przez korek . koszt to zjedzone nerwy , :angry2: łep pełen wizjonerskich pomysłów fachmamów :banghead: co zjedli by cie i z butami {specjalisci i psełdo warsztaty samochodowe}.
a wina tez moja bo sam powinienem popatrzec gdzie leci a le tego nie zauważyłem :butcher:
pozdrawiam i czasem nie warto sie denerwować
jeszcze raz dziekuje za wasze opinie

a pola rwie tylko kucy mało
