Strona 1 z 2
Buczy / wyje w kabinie
: 11 cze 2010, 22:37
autor: bakoma320
witam . Ostatnio zauważyłem że buczy / wyje w kabinie od 80 km/h i ustaje przy jakiś 100 . dźwięk dochodzi wg mnie z prawego przedniego koła . pomyślałem że to coś od opony / felgi więc zamieniłem koła , ale to nic nie dało. Ostatnio zauważyłem że przy skręcie w lewo buczenie ustaje . Chyba żadnej zmiany nie widzę przy różnicy ilości pasażerów .
Czy ktoś miał może coś podobnego i mógłby się podzielić informacjami bo ten dźwięk jest uciążliwy :/
Pozdrawiam
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 11 cze 2010, 22:38
autor: Larson
moze lozyszko?
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 11 cze 2010, 23:23
autor: bakoma320
Dużo może kosztować wymiana ? Czy może da się to samemu ogarnać ?
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 11 cze 2010, 23:24
autor: Larson
wszystko jest na forum
wystarczy
dobrze poszukac
pozdro

Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 0:19
autor: cage009
Ja zapłaciłem 80zł za tylne z częściami.
Pozdro. Nie drogo, ale warto, ja się z uwalonym łożyskiem ponad miesiąc męczyłem bo nigdy nie miałem czasu tego zrobić
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 1:35
autor: bakoma320
O tylnich to ja wiem że jest na forum

ale nigdzie nie widziałem tematu o przednich ....chyba że to z tyłu tak buczy ? ...ale nie wydaje mi sie

Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 6:46
autor: Rafałbb
ja za łożysko ruvilla czy jakoś tak z wymianą i geometrią i zbieżnościa zapłaciłem chyba ok 300zł
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 15:26
autor: poly1977
[quote=""Rafałbb""]ja za łożysko ruvilla czy jakoś tak z wymianą i geometrią i zbieżnościa zapłaciłem chyba ok 300zł[/quote]
hmm, a po co ustawiac zbieżność/geometrię po wymianie łożyska? nic sie nie zmienia w geometrii, chyba, że sie coś przekombinuje..
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 16:44
autor: lotos 66
Wymiana przedniego łożyska kosztuje [robocizna] od 40-60 zł.Samemu można je wymienić ale pod warunkiem ze ma się prasę do wciskania bo inaczej zamontowane łożyska będą miały krótką żywotność.
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 12 cze 2010, 17:20
autor: poly1977
można poradzić sobie bez prasy i wcisnąć za pomocą śruby.. sposób przydatny też przy tulejach wahacza i tylnej belki.
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 13 cze 2010, 2:36
autor: Mlody
A jako ciekawostke podam moj przepadek z Polo

Wylo mi lozysko w przednim lewym kole, kupilem wtedy bodajze Optimal za okolo 50 zeta.
Pojechalem na warsztat, mechanik dobre pol godziny meczyl sie prasa zeby wybic lozysko z piasty tak było zapieczone.
W końcu nie wyrzymał nerwowo, wsadził piaste w imadło, wziął trzpień i młot, pare szybkich i łożyska nie było

A co do jazdy na uszkodzonym lozysku to nie polecam, jak sie kolo zablokuje powiedzmy przy 110kmh to moze byc nieciekawie

Re: Buczy / wyje w kabinie
: 08 lip 2010, 15:57
autor: bakoma320
http://allegro.pl/item1090916023_lozysk ... _lupo.html
http://allegro.pl/item1090695839_lozysk ... _polo.html
http://allegro.pl/item1086826515_lozysk ... _polo.html
Wydaje mi się że wszystkie pasują . A czy byłby ktoś tak dobry i powiedział mi które będzie najlepsze w stosunku cena/jakość ?;> Bo wiecie że z kasą coraz kruszej

Re: Buczy / wyje w kabinie
: 08 lip 2010, 19:34
autor: Matelko
A może masz opony nie wyważone ?? u mnie tak było. A jak nie to faktycznie łożysko.
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 08 lip 2010, 20:38
autor: bakoma320
Ale wtedy by chyba buczało przy skręcie ?
Re: Buczy / wyje w kabinie
: 08 lip 2010, 21:21
autor: bialas313
[quote=""poly1977""]hmm, a po co ustawiac zbieżność/geometrię po wymianie łożyska? nic sie nie zmienia w geometrii, chyba, że sie coś przekombinuje..[/quote]
I tutaj się z Tobą nie zgodzę, dwie śruby mocujące wachacz z kolumną musisz odkręcić a wystarczy, że o milimetr przesuniesz co do pierwotnego ustawienia i gotowe... Trzeba to bardzo dokładnie odrysować i tak samo dokładnie założyć.
[quote=""lotos 66""]Samemu można je wymienić ale pod warunkiem ze ma się prasę do wciskania bo inaczej zamontowane łożyska będą miały krótką żywotność.
[/quote]
Dokładnie jak piszę kolega! Można to zrobić oczywiście samemu ale jest to nie takie proste, Czasami wydaje Ci się, że dobrze nabiłeś ale po krótkim czasie wyjdą wszystkie niedociągnięcia, dlatego nie ma manuala. Przy nabijaniu można uszkodzić nowe łożysko. Każdy przypadek wymaga improwizacji i kreatywności. Ja robiłem sam w garażu przód, lewą i prawą stronę, ale miałem wsparcie! Jedna osoba będzie miała ciężko, bakoma320 jeżeli masz trochę pojęcia i będziesz bardzo dokładny i ostrożny to powinieneś dać sobie radę :bb:
bakoma320 Tylko łożysko SKF, nie warto oszczędzać tutaj. Za dużo zachodu, żebyś za kilka miesięcy powtarzał zabieg bo z tymi tanimi często tak bywa
[quote=""bakoma320""]Ale wtedy by chyba buczało przy skręcie ?[/quote] Nie, jak jest źle wyważone koło to najczęściej w pewnych przedziałach prędkości będzie Ci drgało, np. od 100 do 120, czyli u Ciebie na pewno nie to. Natomiast niektóre opony mają taki bieżnik, że zawsze będę wyły. Jeżeli masz dwie pary opon to zamień z tyłu na przód.Co do łożyska najpierw się upewnij, najprościej podnieść auto i zakręcić kółkiem