Posiadam Polo III (97)
Samochód zaczął sie przegrzewac i okazało sie że czujnik wiatraka chłodnicy sie zepsul i wymienilem przedwczoraj.
Wczoraj wracajac z pracy włączyłem klime (temp na zew 30 stopni) - normalnie bez klimy temperatura trzyma stały poziom 90 i wczesniej przed wymiana czujnika (jak byl jeszcze dobry) równiez z klima trzymal 90, wczoraj po wlaczeniu klimy wskazówka zaczela isc w kieunku 100 po dojsciu do 100 wylaczylem klime i wlczylem nawiew na goracy i wskazowka znow wrocila do 90, jednak 2 lata temu po dojsciu do 110 zagotowalo sie i samochod zgasl - okazalo sie ze termostat - (nie zaglebiajac sie jezdzilem przez rok bez termostatu) pare miesiecy temu termostat zostal wstawiony (wyjasniam jakby ktos podejrzewal usterke, ze to termostat).
Dzis rano bez klimy jechalem 30 km i wskazowka utrzymuje sie na 90 stopniach, bez włącznia klimy - dzwonilem do mechanikow, to opinie sa tak rozjechane ze az strach oddac samochod, dlatego do madrych ludzi sie zwracam - co robic ?.
Dodam ze jedna z opinii brzmi ze spokojnie 100 to jeszcze luz przy takiej pogodzie i jak wiatrak sie wlacza, jak dojdzie z klima do 110 to bedziem sie martwic. Sam juz nie wiem, mechanikow mam dosc
Mechanik umówiony za tydzień.
Niestety nic sie nie zmieniło, ostatnie spostrzezenia na trasie 120 km
Klima chodzi przez 20 min i temperatura utrzymuje sie na 90 stopniach, nastepnie zaczyna rosnac do 110 przy 110 ratuje sytuacje i wyłączam klime i wlaczam goracy nawiew aby zbic temp.
Niestety dodatkowy minus który sie pojawił to, że temperatura czasami rosnie do ponad 100 gdy nawet klimy nie włączam tzn. im szybciej jade tym wieksze narazenie na zwiekszenie temperatury.
Czy nikt tutaj nie spotkał się z taka usterką ?
hiptv szkoda, że nie napisałeś jaki silnik.
Temperatura w sprawnym układzie benzynowym powinna wynosić 90*C bez względu na to czy jest -20*C czy + 40*C.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
[quote=""hiptv""](wyjasniam jakby ktos podejrzewal usterke, ze to termostat)[/quote]
czyli po co ktoś miał pisać że to termostat :mrgreen: i troszeczkę dalej
[quote=""hiptv""]Usterką jest na 90% uszkodzony termostat[/quote]
Pytanie dodatkowe - Czy jak włączasz klime to włącza się od razu wentylator (bo tak to powinno wyglądać). Ale tak jak sobie odpowiedziałeś. Kiedyś zagotowałeś auto, potem jeździłeś bez termostatu, a na koniec wymieniłeś prawdopodobnie sam termostat. Wymień termostat razem z obudową. Termostat firmy Wahler, żaden inny.
dodatkowo pojechałbym na VAGa i sprawdził czy nie siadł Ci także czujnik C2, który odpowiada za wyświetlanie poprawnej temperatury na zegarach (w wersji poliftowej)
1. Jak pisałem to nie przypuszczałem, że termostataty to tak wadliwe urządzenia , więc skoro nie tak dawno wymieniałem to myślałem, że to nie może być termostat.
2. Dzięki za podanie nazwy dobrego termostatu, bo wole zapłacic wiecej ale miec pewnosc ze nir bedzie co 3 miesiace do wymiany
3. Włącza sie od razu wentylator
4 Czujnik jest sprawny
[quote=""savic""][quote=""hiptv""](wyjasniam jakby ktos podejrzewal usterke, ze to termostat)[/quote]
czyli po co ktoś miał pisać że to termostat :mrgreen: i troszeczkę dalej
[quote=""hiptv""]Usterką jest na 90% uszkodzony termostat[/quote][/quote]
a ja bym powiedzial że uszczelka pod glowicą, jesli termostat byl zmieniony na dobrej firmy np. wahler to nawet bym powiedzial ze na 90% winę ponosi uszczelka.