[86c/2f] Diagnostyka silnika
: 06 cze 2010, 12:04
Witam. Z uwagi na to, że coraz więcej tematów dotyczy pytań o diagnostyke postanowiłem zrobić mały tutorial. Z góry przepraszam za pewne niedomówienia lub błędy, temat będzie na bieżąco poprawiany i uzupełniany. No to do dzieła.
Na początek proponuje poszukać złączy diagnostycznych w samochodzie. Powinny się znajdować nad półeczką przy nogach kierowcy(po lewej stronie).


Najlepiej jest ją odkręcić. Na klipsach powinny się znajdować dwa złącz diagnostyczne-czarne i żółte bądź białe. Ja niestety znalazłem tylko żółtą, ale to właśnie ona jest najważniejsza-zawiera pin diagnostyczny. Drugą(czarną) wykorzystuje się jako źródło zasilania.
Kiedy złącza są już zlokalizowane zabieramy się za zrobienie "czytnika".

Potrzebna będzie dioda LED na 12V bądź zwykła z przylutowanym opornikiem 300-1000 Ohm, przełącznik typu włącz-wyłącz, przewód jednożyłowy, coś do połączenia kabla ze złączem(ja użyłem listwy goldpin o 3 pinach z jednym pinem ułamanym


i jeśli ktoś nie znalazł czarnego złącza dodatkowo wtyczkę do zapalniczki i kawałek przewodu dwużyłowego.

Łączymy wszystko razem zgodnie z rysunkiem 5 na 374 stronie pliku Diagnostyka.pdf. http://www.4shared.com/document/KkyZmE7 ... styka.html Na tej samej stronie jest także podany opis przebiegu odczytu kodów błyskowych.
Diagnostyka wykonywana była w polówce z silnikem:
1.3 o oznaczeniu AAV, monowtrysk, sterownik Mono-Motronic 1.2.3.
1.3, ozn. 3f, wielopunkt, sterownik Digifant.
1.0, ozn. AAU, monowtrysk, sterownik Mono-Motronic 1.2.1 i 1.2.3
Pozdrawiam i życzę jak najmniej kodów błędów
Na początek proponuje poszukać złączy diagnostycznych w samochodzie. Powinny się znajdować nad półeczką przy nogach kierowcy(po lewej stronie).


Najlepiej jest ją odkręcić. Na klipsach powinny się znajdować dwa złącz diagnostyczne-czarne i żółte bądź białe. Ja niestety znalazłem tylko żółtą, ale to właśnie ona jest najważniejsza-zawiera pin diagnostyczny. Drugą(czarną) wykorzystuje się jako źródło zasilania.
Kiedy złącza są już zlokalizowane zabieramy się za zrobienie "czytnika".

Potrzebna będzie dioda LED na 12V bądź zwykła z przylutowanym opornikiem 300-1000 Ohm, przełącznik typu włącz-wyłącz, przewód jednożyłowy, coś do połączenia kabla ze złączem(ja użyłem listwy goldpin o 3 pinach z jednym pinem ułamanym


i jeśli ktoś nie znalazł czarnego złącza dodatkowo wtyczkę do zapalniczki i kawałek przewodu dwużyłowego.

Łączymy wszystko razem zgodnie z rysunkiem 5 na 374 stronie pliku Diagnostyka.pdf. http://www.4shared.com/document/KkyZmE7 ... styka.html Na tej samej stronie jest także podany opis przebiegu odczytu kodów błyskowych.
Diagnostyka wykonywana była w polówce z silnikem:
1.3 o oznaczeniu AAV, monowtrysk, sterownik Mono-Motronic 1.2.3.
1.3, ozn. 3f, wielopunkt, sterownik Digifant.
1.0, ozn. AAU, monowtrysk, sterownik Mono-Motronic 1.2.1 i 1.2.3
Pozdrawiam i życzę jak najmniej kodów błędów
