1.4 problem z temperaturą i duże spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kruger
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2009, 12:57

1.4 problem z temperaturą i duże spalanie

Post autor: kruger »

Witam.
Mam taki mały problem z temperaturą w polo 6n 1.4 8v '98.

Temat zapewne był wałkowany setki razy, ale ja postanowiłem przedstawić swój problem oddzielnie, bo przejrzałem kilka tematów podobnych, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi. W sumie temat powinienem zamieścić w usterkach chyba, wiec w razie czego proszę moda o przeniesienie tematu do usterek.


W polówce była niedawno wymieniana :
- sonda lambda, gdyż była walnięta.
-przepustnica była czyszczona ponieważ autko gasło
-termostat gdyż nie do końca łapała swoją temperaturę. ( jakieś pół roku temu wymieniałem termostat z całą obudową, bo po przegrzaniu wyszedł gwint razem ze śrubami mocującymi)

Po tej wymianie przy pierwszym tankowaniu spalanie było ok 7l, ale kolejne to już 10-12l/100km .

Polo bardzo długo się grzeje, potrafię przejechać 10km a temperatura wskoczy dopiero na 70'C. Przy wyłączonym ogrzewaniu osiąga swoją temp. (90'C), ale wystarczy, że włączę 1 bieg i temp. spada.

Termostat który wymieniałem wyglądał na dobry, ale jak już kupiłem nowy to go założyłem. A problem z temperaturą jest nadal. Mam dwa termostaty jeden 2 tygodnie drugi jakieś 6 m-cy i oby dwa wyglądają na dobre.


Teraz po podłączeniu pod komputer nie ma żadnych błędów. Ktoś mi powiedział, że wina może leżeć po stronie samego dekielka który jest przykręcony do obudowy termostatu, na który nachodzi wąż. Obudowę kupowałem nie oryginalną tylko jakiś zamiennik.

I w związku z tym chciałem się skonsultować z Wami gdyż im więcej opinii tym więcej dróg wyjścia.

Będę wdzięczny za kilka mądrych słów jak rozwiązać ten problem.
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

[quote=""kruger""]Termostat który wymieniałem wyglądał na dobry, ale jak już kupiłem nowy to go założyłem. A problem z temperaturą jest nadal. Mam dwa termostaty jeden 2 tygodnie drugi jakieś 6 m-cy i oby dwa wyglądają na dobre.[/quote]
wyciągając stary termostat wygląda jakby był nowy nigdy nie używany więc na oko nie stwierdzisz czy jest dobry, jedyny sposób to go ugotować
kupowałeś jakiś tani zamiennik czy ori lub dobrej jakości zamiennik
wychodzi na to że jednak termostat padł
zdarza się że najtańszy badziew potrafi być do niczego zanim się go założy
Mam wszystko w tyle...Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ten króciec do termostatu co kupiłeś jest coś nie teges możliwe że przepuszcza wodę
lub druga sprawa: termostat który wymieniłeś niekoniecznie musi być sprawny
przy sprawnym termostacie silnik powinien się nagrzać do 90st po ~5 km jazdy
U ciebie w takim razie wogóle termostat nie trzyma wody i od momentu odpalenia masz włączony duży obieg silnik się nie dogrzewa dlatego taka niska temperatura chłodziwa.
Prawdopodobnie musisz zmienić ten króciec/obudowę na inną.
Rozumiem że masz termostat w kształcie walca wchodzący w plastikową obudowę.
Ja zmieniałem tej zimy na termostat WAHLER i super trzyma 90 stopni jak w pysk.

-jeśli masz możliwość to zrób test termostatu wrzucając go do naczynia z gotującą się wodą zmierz jego wielkość przed i po.Jeśli się zmieni jego wielkość to wtedy będzie na 100% wina króćca.
-nie wiem czy w tym walcowym też ale ważne jest którą stroną wkładasz ten termostat do króćca
jeśli jest to zła strona objawy by na to wskazywały.Spróbuj to zmienić i sprawdzić.

pozdrawiam
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Mika""]ten króciec do termostatu co kupiłeś jest coś nie teges możliwe że przepuszcza wodę [/quote]

termostat zawsze sie wymienia z krućcem zapobiegawczo,a przewaznie wywala go razem z termostatem
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Niektórzy na tym forum często wspominają o jakimś czujniku temperatury.
Nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia, ale może warto przyjrzeć się temu bliżej.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

witam.warto by bylo sprawdzic sam czujnik temperatury umnie wystapilo duze spalanie okazalo sie ze po podlaczeniu komputera wskaznik temperatury w kabinie pokazywal 90 stopni ana kompie jednostka dostala informacje ze temperatura silnika wynosi 56 stopni.wymienilem czujnik i sprawdzam teraz spalanie jedno jest zauwazalne ze obroty silnika na posczegolnych temperaturach pokazywanych przez wskaznik sa owiele plynniejsze.
k
kruger
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2009, 12:57

Post autor: kruger »

dzięki za tak aktywny odzew.

dodam kilka faktów :

po podłączeniu pod kompa na komputerze podobno temperatura jest stała (teraz nie wiem jaka dokładnie, bo już zgłupiałem :) ) , a na wskaźniku w aucie podobno świruje, tzn spada, wzrasta itd.

co do termostatu to : w okolicach września zmieniałem termostat, bo stary się rozleciał i zagotowało auto, przy wymienianiu termostatu (samego) na nowy podczas dokręcania tego króćca do obudowy wyszedł z niej gwint i byłem zmuszony wymienić cały komplet i tak zrobiłem. Było wsio ok.

Ostatnio sonda padła i jak pisałem przepustnica była do czyszczenia no i jak przyszły mrozy, to temp. nie była do końca tak jak powinna, więc postawiłem na termostat, ale po włożeniu nowego tym razem już samego termostatu jest jeszcze gorzej :(. tak jak opisałem to wcześniej.

Mechanik, u którego stoi auto powiedział mi, że ktoś z VW mu powiedział o tym króćcu.

Sprawdzę ten stary (jak widać lepszy termostat) bo mam go pod ręką.

Czujnik chyba by wyszedł na kompie.

Termostat tak jest taki który się wkłada do środka obudowy, ale z tego co pamiętam to nie ma możliwości włożyć go na odwrót ( wiadomo, Polak potrafi, ale ja taki zdolny na szczęście nie jestem :D ).

Komplet ( obudowę, termostat i króciec) kupowałem jakiś zamiennik, chyba za 120zł komplet, więc nie wiem czy to shit czy 50/50...

Wiem, że w VW temp. jak stanie to ma stać jak.... no bez ruchu, kilka lat temu miałem Golfa więc co nieco o tego typu bolączkach już wiem, dlatego teraz muszę się uporać z tym "matkowozem"

pozdrawiam
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No cóż, sytuacja jest trudna.
Wiele się naczytałem na tym forum, że ludzie co chwile wymieniali termostaty, a temperatura i tak była nieodpowiednia. Przyczyną były wadliwe zamienniki. Czyżby jednak tak było i u Ciebie?
Ludzie najbardziej chwalą są termostaty firm "Wahler" (oryginał stosowany przez VW) i "Vernet" (ja na taki wymieniłem i jestem bardzo zadowolony).
Na Twoim miejscu wykonałbym test termostatu szczegółowo opisany w książce "Sam naprawiam VW Polo 1994 - 2001".
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""ragiern""]Na Twoim miejscu wykonałbym test termostatu szczegółowo opisany w książce "Sam naprawiam VW Polo 1994 - 2001".
[/quote]
niestety nie zawsze ten test jest miarodajny "ugotujesz" termostat i on się otworzy i człowiek myśli że jest git , a przyczyną niedogrzania jest niedomknięty i to już ciężej sprawdzić - po otwarciu nie wraca na swoje miejsce - przynajmniej nie do końca
Obrazek
r
ronin_20
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: ronin_20 »

[quote=""ragiern""]Ludzie najbardziej chwalą są termostaty firm "Wahler" (oryginał stosowany przez VW) i "Vernet" (ja na taki wymieniłem i jestem bardzo zadowolony).[/quote]

Ragiern dobrze mówi.
Ja miałem podobnie u siebie. Padł termostat, wymieniłem na pierwszy lepszy jaki w sklepie był i po dwóch tygodniach było to samo(nie domykał się). Kupiłem termostat Wahlera z Allegro i do dzisiaj (ponad 2 miesiące) mam spokój. Silnik nagrzewa się do 90 po przejechaniu ok 5 km. temperatura trzyma równo na 90.
Czasem nie warto przyoszczędzić paru złotych na zamienniku, bo później koszta są dwa razy takie. A o czasie na wymianę już nie mówię.
k
kruger
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2009, 12:57

Post autor: kruger »

Zagotowałem stary termostat i w sumie to nic się nie stało. Ostygł i dalej bez zmian. Bolec wystaje na długość ok 2cm.

Termostat mam taki plastikowy, który się wkłada w taką obudowę :
http://www.moto.allegro.pl/item56833003 ... _nowy.html

W związku z tym wymienię ten termostat na jakiś firmowy tak jak pisaliście i zobaczymy co się będzie działo.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No dobrze, ale sprawdziłeś wymiar termostatu przed i po zagotowaniu :?: Różnica powinna wynosić około 7 mm.
Jak mój termostat był uszkodzony, to wysunął się o wiele bardziej niż powinien.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Witam. Miałem podobny problem jak kolega. Termostat w ASO + oring to koszt 80 zł , slyszałem że jeśli ktoś wymienia termostat to trzeba też kupić ten króciec plastikowy bo on się wyrabia i mimo iż termostat jest wymieniony to auto nie bd trzymało temperatury. Ja przy odkręcaniu dolnej śruby urwałem "główkę" i musiałem kupić całą obudowę (koszt w aso 230 zł) , kupilem na allegro zamiennik za 90 zł z przesyłką i teraz moment łapie temperature, wszystko działa jak należy :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”