Strona 1 z 2
wystajace kolo
: 03 cze 2010, 21:02
autor: bodos88
Witam , mam takie pytanie co moze byc powodem ze z lewej strony z przodu wystaje kolo bardziej niz z zprawej ??
a drugie , ze gdy krece kierownica w prawo to mam 1,5 obortu do pelnego skretu a w lewo mam 2,5 obrotu do pelnego skretu;/ co jest tego powodem ?? Z góry dzieki za odpowiedz
Re: wystajace kolo
: 03 cze 2010, 21:10
autor: vwkas18
zbierzność
zobacz czy nie ściąga ci auto i czy opony nie są bardziej zużyte na brzegach
Re: wystajace kolo
: 03 cze 2010, 21:12
autor: dziembik
jedz najlepiej na stacje diagnostyczna i sprawdz pełną geometrię samochodu... Prawdopodobnie masz zle ustawioną lub auto jest po wypadku i jest przesunięty przód...
Re: wystajace kolo
: 03 cze 2010, 21:17
autor: bodos88
no wlasnie ze auta mi nie sciaga w zadna strone ;/ przejade sie zobaczymy co mi powiedza
Re: wystajace kolo
: 03 cze 2010, 22:31
autor: Bodziok2
Są różne długości drążka kierowniczego lewego, może masz założony dłuższy, jest on stały nie regulowany jego nadmierna długość została zrekompensowana wkręceniem prawej gałki i stąd ta różnica, przy sprawdzaniu zbieżności wszystko będzie OK. Co do wystającego koła zobacz, czy masz jednakowe obręcze kół, jeśli się różnią, to mogą mieć różne ET - odsadzenie od piasty.
Re: wystajace kolo
: 03 lip 2010, 23:49
autor: relay
[quote="Bodziok2"]Są różne długości drążka kierowniczego lewego, może masz założony dłuższy, jest on stały nie regulowany jego nadmierna długość została zrekompensowana wkręceniem prawej gałki i stąd ta różnica, przy sprawdzaniu zbieżności wszystko będzie OK. Co do wystającego koła zobacz, czy masz jednakowe obręcze kół, jeśli się różnią, to mogą mieć różne ET - odsadzenie od piasty.[/quote]
dość ciekawa teoria z tymi "gałkami" ja raczej bym obstawiał ze ktoś wyciągał przekładnie i nie wsadził jej tak jak była i zbieżność raczej nie wiele tutaj pomoże. co do ET to może faktycznie jest to powód.
Re: wystajace kolo
: 04 lip 2010, 21:48
autor: kolunio21
A może była maglownica regenerowa? miałem kiedyś coś takiego w busie:/ po regeneracji było 1.5 obrotu w lewo musiałem zawieść spowrotem żeby to ustawili.
Re: wystajace kolo
: 04 lip 2010, 23:10
autor: Brzeziak_
Jak ja miałem wymieniane drążki kierownicze to przestawiła mi się tylko kierownica, nie miało to żadnego wpływu na wystające koło. Tak samo mam mój tata w Mercedesie, miał wymieniany drążek i przestawiła się tylko kiera.
Re: wystajace kolo
: 04 lip 2010, 23:56
autor: bodos88
Tak wiec, wymienialem cale zawieszenie nowe wachacze , drazki , lozyska i ustawiana byla zbierznosc nawet mcpersony byly inne wkladane i dalej kolo wystaje i obroty kierownica sa po staremu;/ Et jest takie same. Maglownica niewiem czy byla robiona w kazdym razie ja jej nieruszalem. Juz niewiem co moze byc powodem
Re: wystajace kolo
: 05 lip 2010, 1:51
autor: relay
[quote="bodos88"]Tak wiec, wymienialem cale zawieszenie nowe wachacze , drazki , lozyska i ustawiana byla zbierznosc nawet mcpersony byly inne wkladane i dalej kolo wystaje i obroty kierownica sa po staremu;/ Et jest takie same. Maglownica niewiem czy byla robiona w kazdym razie ja jej nieruszalem. Juz niewiem co moze byc powodem[/quote]
tak jak pisalem cos z przekladnia musialo byc robione. a z tym kolem hmmm byles na komputerowej zbieznosci? jak tak to powinni Ci powiedziec czy geometria calosci jest ok, a wystaje Ci cale kolo czy jest np przechylone ze gora jest glebiej a dol bardziej do zewnatrz?
Re: wystajace kolo
: 05 lip 2010, 18:09
autor: kolunio21
A powiedź jeszcze kolego czy tak wcześniej było czy niedawno się zrobiło, ta informacja może się przydać
Re: wystajace kolo
: 05 lip 2010, 19:23
autor: bodos88
zauwarzylem to dopiero niedawno jak obnizylem auto i zaczelo mi obcierac z jedej strony kolo o nadkole;/ i tez zauwazylem ze z tej wlasnie strony co obciera auto stoi nizej o jakis 1cm ;/
Re: wystajace kolo
: 05 lip 2010, 21:46
autor: kolunio21
Ja bym przebadał jak wygląda sprawa maglownicy może ktoś coś robił i źle poskładał, albo masz krzywego mc persona?
Re: wystajace kolo
: 05 lip 2010, 22:09
autor: lukas2305
[quote="kolunio21"]Ja bym przebadał jak wygląda sprawa maglownicy[/quote]
luudzie...od kiedy to maglownica ma wpływ na wystawanie całego koła...jeśli ktoś ją źle poskładał to zbieżności się nie będzie dało ustawić bo może gwintu na końcówce drążka braknąć. Dlaczego koło wystaje bardziej z jednej strony? Pewnie dłuższy wahacz masz założony...ciekawe tylko z czego. Powinny być z obu stron jednakowej długości. A jak tam sprawa z półośką wygląda? Nie jest jakaś "modzona"? Znaczy dłuższa niż powinna być? Tarcze hamulcowe z obu stron identyczne? Piasty takie same? Łożyska dobrze zamontowane? Przyjrzyj się stabilizatorowi...czy jest symetrycznie umocowany. Może zahaczyłeś o jakieś coś na drodze i się mocowanie wahacza przesunęło? Byłeś pod autem? Są jakieś ślady? Wrzuć jakieś foto jak to wygląda od przodu z jednej i drugiej strony. Podwozia może też (jak masz taką możliwość).
Sory, ale zestresowany jestem trochę :agresyw: , dlatego tyle pytań :oki: ...
Tak apropo tego wystawania...Za wystawanie odpowiada tylko i wyłącznie mocowania z dwóch stron (jeśli reszta jest poprawnie zmontowana): z jednej jest mocowanie amortyzatora, a z drugiej wahacz...i nie wiem jak bardzo by się trzeba namęczyć żeby wyciągnąć koło bardziej niż pozwalają na to te dwa elementy przy użyciu drążków kierowniczych.
Re: wystajace kolo
: 06 lip 2010, 10:43
autor: Bogusz1989
Witam. Domyślam się, że koło wystaje inaczej po pełnym skręcie. Jak skręcisz w prawo to wystaje bardziej o jakieś 3-4 cm od nadkola a jak w lewo to jest równo z nadkolem. Mam tak samo. Nic strasznego i nie jest to chyba wada techniczna. Koledzy myślą chyba w kierunku " jak masz koła na prosto ustawione to z lewej i prawej inaczej koła chowają się pod nadkolami". Więc nie masz się co martwić. U kolegi w nissanie primerze i renault clio jest tak samo. Myślę, że niemiecka myśl techniczna przewidziała i ułatwiła skręcanie w prawo np. na wąskim skrzyżowaniu bo w lewo tak dużego skrętu nie musi być. Pozdrawiam