Dane techniczne silnika 1.6 - proszę o pomoc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
osom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:57

Dane techniczne silnika 1.6 - proszę o pomoc

Post autor: osom »

Witam Wszystkich serdecznie.
Zamierzam w najbliższym czasie zakupić VW Polo Classic 1.6, 1997 rok z silnikiem o pojemności 1595 cm³, 74 kW, 100 KM. Czy może mi ktoś pomóc w uzyskaniu danych technicznych tego silnika? Chodzi mi o pełną charakterystykę (liczba zaworów, tłoków, wtrysk itd.).
Szukałem sporo na ten temat na necie, ale ciężko coś znaleźć o tym silniku.

Proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki za odpowiedź. :beg:

Krzysiek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

napisz jaki kod silnika to będzie wiadomo co to pod maską siedzi,
bo w etechu silniki 1,6 74 kW w polo nie występują, dopiero w golfie IV występują takie silniki pod kodami: AKL,AEH,APF w Seacie AFT, w polo nie było takich wg tego programu.
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
o
osom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:57

Post autor: osom »

W karcie pojazdu i na osłonie paska zębatego jest symbol AFT i dalej nr silnika. Niestety, nie mogę podać kody z wklejki w bagażniku, ponieważ jest ona nieczytelna (mocno pobrudzona czerwonym lakierem)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Jeszcze dodajcie
Polo III 1.6 1F 1595cc 55KW na pewno montowany do maja 1997r. Polo classic, seat cordoba, cady, golf III
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Krzycho AFT znaleziony, wcześniej nie popatrzyłem na to że jest zakładka z polo classikiem eheheh :banghead: :rotfl:
nie chce mi się robić screenów więc napiszę to o co poprosiwszy:
1995-1999
74 kilowaty 101 koni, moment obrotowy max 140 Nm przy 3500 rpm

wtrysk wielopunktowy siemensa:SIMOS 4S2
świece: NGK BKUR5ET odstęp elektrod 0,7-0,9 mm
ciśnienie sprężania 10-13 atm. minimalne 7,5
olej 5W30/5W40 lub 10W40 zależnie co miałeś wcześniej zalane to się tego trzymasz, wymiana co rok lub 15 tyś.
Miska olejowa: 3,8 L
Pojemność skrzyni biegów: 1,9 L (olej 75W90)
Układ chłodzenia: 5,5 L
Akumulator 36-44 Ah, alternator 90A
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""rat4""]olej 5W30/5W40 lub 10W40 zależnie [/quote]
tak sie zastanawiam czy do benzyniaka w 6N jest w ogole przewidziane zastosowanie 10w40. Instrukcja zaleca olej z normą 500.00 ktora została zastapiona 502.00 a zaden chyba 10w40 nie spelnia tych norm. Jedynie 5w40 i 0w40.
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

ja leje 10w40 i nic sie nie dzieje
zreszta jak wiekszosc z tego co czytam na forum

pozdro:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wiesz masz bazi racje nie zaprzeczam tylko jak już fabryka lała 10W40 to wiele użytkowników boi się przejść z półsyntetyka na syntetyk po znacznym przebiegu...
ja stosuje olej 10W40 petronasa ma on normę 505, też nic się nie dzieje, śmiga pięknie. Na opakowaniu napisane że baza synetyczna ale to pewnie olej hydrokrakowany ale mniejsza o to olej jest OK.
Bazi kuknij na ten post:
viewtopic.php?f=20&t=10504
screen z eTecha z tego co widzę to można wszystkie oleje do takich zwykłych benzyniaków niewysilonych stosować,
zależnie też od klimatu, w polsce powinno się stosować wyłącznie syntetyki bo w zimie nie zamarzną nawet przy -45
półsyntetyki na granicy rozsądku -25 a mineralne w zimie zamieniają się w masło już przy -15 stopniach także duże ryzyko.
civic r18a2/407 1,6 HDi
o
osom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:57

Post autor: osom »

Panowie - SZACUNEK i WIELKIE DZIĘKI za pomoc. :bow:

Pozdro dla Wszystkich :piwo:
o
osom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 27 maja 2010, 10:57

Post autor: osom »

[quote=""rat4""]Krzycho AFT znaleziony, wcześniej nie popatrzyłem na to że jest zakładka z polo classikiem eheheh :banghead: :rotfl:
nie chce mi się robić screenów więc napiszę to o co poprosiwszy:
1995-1999
74 kilowaty 101 koni, moment obrotowy max 140 Nm przy 3500 rpm

wtrysk wielopunktowy siemensa:SIMOS 4S2
świece: NGK BKUR5ET odstęp elektrod 0,7-0,9 mm
ciśnienie sprężania 10-13 atm. minimalne 7,5
olej 5W30/5W40 lub 10W40 zależnie co miałeś wcześniej zalane to się tego trzymasz, wymiana co rok lub 15 tyś.
Miska olejowa: 3,8 L
Pojemność skrzyni biegów: 1,9 L (olej 75W90)
Układ chłodzenia: 5,5 L
Akumulator 36-44 Ah, alternator 90A[/quote]
rat4, Mam takie pytanie: skąd masz te dane silnika? Jeśli masz coś na ten temat więcej to może mógłbyś mi przesłać na maila: osom@wp.pl
Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”