[6N] Adaptacja Zegarów po Lifcie

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

[6N] Adaptacja Zegarów po Lifcie

Post autor: bzyku777 »

Opis Adaptacji Zegarów Po Lifcie (silnik beznzynowy)


Obrazek
Obrazek

Co zyskujemy:
-w pełni funkcjonalna kontrolka rezerwy(z dżwiękiem ostrzegawczym)
-przebieg dzienny i całkowity razem wyświetlane
-nowocześniejszy wygląd i lepsza czytelność(choc gusta moga byc różne)
-jeśli zdobędziemy zegary z gti(niebieskie podświetlenie ala golf 4)

Potrzebne materiały:

1.-Zegary-(przy wyborze kierujemy się tym aby zakres obrotów i skala prędkościomierza były takie same jak starych zegarach) przebieg jest rzeczą mniej istotna ponieważ jest do skorygowania
2.-Wtyczka t32 (NIEBIESKA) nr (8L0 972 977 D) koszt w aso 32 zeta
3.-czujnik ciśnienia oleju(tu musimy dobrac odpowiedni do danego silnika)wg ETKI w roku modelowym po lifcie
wymiana czujnika jest niezbedna w przeciwnym razie bedzie włączał sie brzęczyk ostrzegawczy o za duzym ciśnieniu oleju lub jego braku
4.-czujnik paliwa do samochodów po lifcie (niestety producent zmienił rezystancję czujnika w samochodach po lifcie)dlatego musimy zdobyć nowy czujnik paliwa (lub cała pompę) inaczej wskażnik będzie pokazywał odwrotnie.
5.nowa blenda (osłona licznika) nr(6N1 857 243 A) nowy licznik ma odwrotny skos szyby daltego potrzebujemy nowej maskownicy licznika

wykonanie:
1.Demontujemy stare zegary
2.Nowa wtyczka (najbardziej czasochłonne zajęcie) możemy zrobić to na rózne sposoby:
-lutujemy bezpośrednio kabelki do nowej wtyczki(najbardziej estetyczne jak orginał)niestety lutowac musimy w aucie
- robimy przejściówkę ze starej na nową(wtedy mozęmy użyć gniazda ze starych zegarów-niestety już ich nie odsprzedamy no chyba ze na cześci
-lutujemy nową wtyczkę t32 z kawałkami przewodów obcinamy starą wtyczke t28 i skrecamy po koleji kabelki izolując

piny strego licznika wtyczka T28 ----łączymy z wtyczką nowego T32 według schematu:
(uwaga!!! pominięte wolne piny np..t28/1,T32/4 itd...)

1. t28/2 (czerwono- biały) -------------------------- >T32/22
2. t28/3 (brązowy)31masa -------------------------- >T32/6,9,19,24
3. t28/5 (brązowo-biały)31masa elektronika ----- >T32/7
4. t28/7 (fioletowy) -------------------------------- >T32/3
5. t28/9 (czerwno-biały) -------------------------- >T32/10
6. t28/10 (zielony) ---------------------------------- >T32/11
7. t28/11 (czerwony) 30 +12v akumulator---------- >T32/23
8. t28/12 (szary)58b ---------------------------------->T32/20
9. t28/13 (czarny)15 ogólnie-------------------------->T32/1
10. t28/16 (niebieski)61---------------------------------->T32/12
11. t28/18 (szary) --------------------------------------->T32/29
12 .t28/21 (niebieski)----------------------------------- >T32/5
13. t28/22 (czarno- biały)------------------------------ >T32/18
14. t28/23 (żółt-czerw) -------------------------------->T32/8
15. t28/24 (czarno-zielony)----------------------------->T32/2
16. t28/25 (niebiesko-biały)56a------------------------>T3217
17. t28/27 (biały)----------------------------------------->T32/28
18. t28/28 (szaro-biały)--------------------------------->T32/14

diagnoza licznika przewód " k "do wtyczki diagnozy---------------------------------------->t32/25
Obrazek


3. wymieniamy czujnik cisnienia oleju(ja wymieniłem czujnik silnik AEX: 028 919 081 D; 0,15-0,35 bar(0,25BAR M10X1 niebieski -ETKA) na taki z silnika AJV: 036 919 081 A (0,3-0,6BAR zielony) z racji ze montowane zegary z modelu gti
4. wyciagamy pompę paliwa(uwaga na szkodliwe opary i wybuchową mieszankę) i zmieniamy na nową lub rzeżbimy sam czujnik
róznica pomiędzy pompami sprzed i po lifcie widac ze czujniki paliwa z pływakami sa odwrotnie usadowione
inna jest tez wtyczka podłaczeniowa i oczywiście rezystancja płytki
stara pompa Obrazek nowa pompa Obrazek



istnieje alternatywa(choc w górnym zakresie mało dokładna) możemy wylac całkowicie paliwo- wlac 5-7 litrów do zbiornika i podgiąc odwrotnie tak pływak by nam włączał się dzwięk o rezerwie potem ewentualne błedy mozemy skorygowac vagiem:licznik; kanał 30 ;dopasowywanie zmieniając wartość pomiędzy 120 a 136
5.pozostaje sprawdzić czy wszystko działa zmontować wszystko do porzadku.
pozostaje korekcja przebiegu do stanu wcześniejszego
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”