[6N] Zimny silnik = brak mocy ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

[6N] Zimny silnik = brak mocy ?

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

Witam , autko stało dwa dni nieużywane, dzisiaj wsiadłem , wciskam gaz ,a auto zaczęło się dławić.. niezależnie czy to na dwójce czy trójce , wciśnięcie gazu powodowało że auto nie chciało wchodzić na obroty i co chwilę się ''dławiło'' . Nawet na 1 przy ruszaniu na skrzyżowaniu mi zgasło mimo że dałem więcej gazu to autko stanęło. Dopiero po ok. 15 minutach sytuacja się uspokoiła i problem ustał. Jednak następnego dnia rano, znowu miałem podobny objaw . Jakieś propozycję co może być przyczyną ? Wiadomo aura pogodowa ostatnio nie sprzyja, auto stoi na dworzu , pada deszcz... Jakieś przebicia na kablach ? Wilgoć ? Świece ? Sprawę paliwa raczej na 100% odrzucam...
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

obadaj cały zapłon, a najważniejszą rzeczą która może robić takie jaja to może być czujnik temperatury,
spróbuj przed odpaleniem z rana wypiąć wtyczkę z czujnika, jeśli będzie normalnie się wkręcał i nie będzie dławił, to znaczy, że czujnik masz do wymiany
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :grin:
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Wybaczcie, że trochę odkopię...
Też mam objawy w 6KV5 AFT, że z rana zimny jak dam mu ognia to wkręci się do 2-2.3tys. później muł do 3.5 i dalej już jako tako idzie ale nie tak jak na ciepłym (chociaż i ciepły nie idzie tak jak 2-3 lata temu ale przyczyną tego podejrzewam kata (prawie 240tys. przelotu Polcia ma).
[quote="rat4"]najważniejszą rzeczą która może robić takie jaja to może być czujnik temperatury, spróbuj przed odpaleniem z rana wypiąć wtyczkę z czujnika, jeśli będzie normalnie się wkręcał i nie będzie dławił, to znaczy, że czujnik masz do wymiany[/quote]
Masz na myśli czujnik w chłodnicy?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

nie w chłodnicy, w chłodnicy jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora chłodnicy, czujnik w króćcu termostatu pod aparatem zapłonowym.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Ten 4-pin?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

tak
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Niestety odpięcie nie powoduje poprawy na zimnym silniku :(
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Zobacz kopułkę rozdzielacza może w tym tkwi problem.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

last_chance a spróbuj odłączyć sondę lambdę z takim szukaniem na odległość będziemy strzelać :grin: ale ktoś pewnie trafi, tak jaki już mówiłeś wcześniej kat też mógł się już rozsypać.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

[quote="rat4"]obadaj cały zapłon, a najważniejszą rzeczą która może robić takie jaja to może być czujnik temperatury,
spróbuj przed odpaleniem z rana wypiąć wtyczkę z czujnika, jeśli będzie normalnie się wkręcał i nie będzie dławił, to znaczy, że czujnik masz do wymiany[/quote]

rat4 ma racje. to jest wina czujnika temperatury. sam mi polecił wymiane i od razu pomoglo. mialem indentyczny problem

viewtopic.php?f=176&t=38886
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Lambda wymieniana 2 lata temu, kopułka w zeszłym roku.

Chciałem kata wywalić i strumiennice włożyć ale ojciec rozmawiał z mechanikiem a on powiedział że to bez sensu...a mnie już drażni to że na zimnym brak mocy, a na ciepłym się nie wkręca tak jak kilka lat temu :/

Sprawdzę jeszcze raz w weekend ten czujnik...a jak nie to profilaktycznie się wymieni :P
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Od razu powiem to że lambda była wymieniona to nie znaczy że jest ok, można zrobić orientacyjny pomiar, a kata to nie wiem dlaczego bez sensu może być przytkany.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
last_chance
Początkujący
Początkujący
Posty: 169
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:16
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: last_chance »

Tak też o tym mówiłem już że może być zawalony a bez sensu w sensie że strumienica to słabe jest i jakby było dobre to od razu by wkładali.

No a jak sprawdzić lambde?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

szukajcie aż znajdziecie wszystko jest u nas :crazy:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”