choinka po zmianie licznika
: 18 maja 2010, 23:22
Miałem zwykły licznik VDO z ssaniem i zegarkiem analogowym. Postanowiłem zmienić na taki sam z obrotkiem.
Miał być plug&play a niestety okazało się że nie jest.
Po zmianie lampka od ssania się nie świeci. Kontrolka od smarowania nie zapala się przy uruchamiania samochodu a mryga gdy wyciągne ssanie. Wszystko inne działa jak trzeba.
Wyczytałem że były dwie wersje liczników - na jeden i dwa czujniki oleju. Stary był na jeden a nowy jest na dwa.
Rozpiska na gnieździe wygląda tak (kilka nawet przetłumaczyłem):
LP | stary licznik | nowy licznik | po PL
----------------------------------------------------
1 | INNENBEL | <--- | oświetlenie
2 | MASSE 31 | <--- | masa
3 | TANK | <--- | paliwo
4 | TEMP | <--- | temperatura
5 | KL.1 | <--- |
6 | UHR | <--- | zegarek
7 | FERNLICHT 56A | <--- | długie światła
8 | BREMSK.K | <--- |
9 | OEL | OEL1 | olej na wskaźnik (bo ten mi działa)
10 | CAT EGR | O-C-D-CH | <--- ten pin mam pusty w instalacji samochodu
11 | CHOKE | OEL2 | zawór powietrza gaźnika / olej na kontrolkę
12 | LADEK | <--- |
13 | BLINK 49A | <--- | kierunkowskazy
14 | PLUS 15 | <--- | prąd
Teraz pytanie jak przełożyć piny w kostce aby wszystko działało.
Który pin to jest ssanie w nowym liczniku??
Czy jeżeli zmostkuje oba wejścia na olej to będzie wszystko działało?
Miał być plug&play a niestety okazało się że nie jest.
Po zmianie lampka od ssania się nie świeci. Kontrolka od smarowania nie zapala się przy uruchamiania samochodu a mryga gdy wyciągne ssanie. Wszystko inne działa jak trzeba.
Wyczytałem że były dwie wersje liczników - na jeden i dwa czujniki oleju. Stary był na jeden a nowy jest na dwa.
Rozpiska na gnieździe wygląda tak (kilka nawet przetłumaczyłem):
LP | stary licznik | nowy licznik | po PL
----------------------------------------------------
1 | INNENBEL | <--- | oświetlenie
2 | MASSE 31 | <--- | masa
3 | TANK | <--- | paliwo
4 | TEMP | <--- | temperatura
5 | KL.1 | <--- |
6 | UHR | <--- | zegarek
7 | FERNLICHT 56A | <--- | długie światła
8 | BREMSK.K | <--- |
9 | OEL | OEL1 | olej na wskaźnik (bo ten mi działa)
10 | CAT EGR | O-C-D-CH | <--- ten pin mam pusty w instalacji samochodu
11 | CHOKE | OEL2 | zawór powietrza gaźnika / olej na kontrolkę
12 | LADEK | <--- |
13 | BLINK 49A | <--- | kierunkowskazy
14 | PLUS 15 | <--- | prąd
Teraz pytanie jak przełożyć piny w kostce aby wszystko działało.
Który pin to jest ssanie w nowym liczniku??
Czy jeżeli zmostkuje oba wejścia na olej to będzie wszystko działało?