[6n2] Czy zmienić olej z 5W40 na 10W40???

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

[6n2] Czy zmienić olej z 5W40 na 10W40???

Post autor: mariusz86 »

Witam

Moje pytanie brzmi czy już czas wymienić olej z 5w40 na 10W40 dodam tylko że przejechane mam 160.000km i nadchodzi czas wymiany oleju i filtrów i zastanawiam się czy już czas zminić olej na inny,
do tej pory lałem 5W40 Castrol EDGE teraz chciałem zmienić na 10W40 bo autko zaczyna trochę kopcić na niebiesko a nie chce pakować sie w większe remonty silnika!!! a z tego co wiem 10W jest gęściejszy niż 5W :) czy przestanie kopcić po zmienieniu na 10W40 i jakie beda plusy i minusy tego oleju??

czekam na wasze opinie na ten temat....fajnie by bylo gdybyście napisali jeszcze jakiej firmy byście mi olej teraz polecili :D

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 13:40 przez mariusz86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

viewtopic.php?f=14&t=861&hilit=olej

Proponuję najpierw szukać, później zakładać nowe tematy :)
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

tylko że ja pytam czy powinienem wymienić olej na 10W40 bo kopci! :!: a nie jaki olej mam wlać do swojego auta bo to akurat wiem ze mogę nadal lać 5W40 tylko chce żeby sie poprawiło i nie kopcił :grin:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

No to dopisz swoje pytanie do podanego topica.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

Teoretycznie powinno być tak jak piszesz, silnik powinien się troszkę uszczelnic i przestać kopcić. Jeśli nie pomoże napewno nie zaszkodzi :-) Działaj!
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

nic nie zmieniaj, mam 175 tys, jezdze na 5w40 i dolewam 100ml po 10000tys. czyli norma dla diesla, kazdy diesel musi puszczac dymek, wtedy jest wszystko ok
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

tak tylko że ja dolałem ponad litr na 10.000km
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

to moze zamiast wymieniac olej na gestszy, sprawdz czy cos nie bierze oleju ci, np turbo, bo gestszy tez bedzie bralo
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Kumpel w leonie tdi mial syntetyk 5w40 i dolewal litr na 10tys km. Zmienil na 10w40 i tez mu bralo 1l na 10tys km. Wrocil do 5w40 i zalozyl nowa odme, teraz przy niej sie nie syfi jak wtedy i leje 500ml na 10tys km
[size=12px][/size]
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

a jak sprawdzić tą odmę..gdzie ona jest? i jak sprawdzić czy to nie turbo??
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Odma pewnie tak jak wszedzie na samej górze silnika na pokrywie zaworow pewnie bedzie. Zobacz czy nie jest upaćkana w oleju. A turbo sprawdzisz zdejmując wąż który do nniego idzie i patrzysz czy nie jest zaolejone
[size=12px][/size]
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

a może macie jakieś zdjęcia bo za bardzo nie znam sie na mechanice i jeszcze nie wiem gdzie co jest, a zwłaszcza ze auto mam od niedawna :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”