Strona 1 z 1

[6n2] trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 07 maja 2010, 12:12
autor: mariusz86
Witam

Wczoraj po krótkiej podróży ok 6km moim autkiem gasząc go zauważyłem dziwny objaw tzn.: po przekręceniu kluczyka aby wyłączyć silnik przy tak jakby ,,ostatniej fazie jego zgaszenia" występuję charakterystyczne bujnięci czego nie było wcześniej?? zastanawia mnie czy to poduszka pod silnikiem(jeśli tak to która?? i co da się z tym zrobić??) czy może tłumik??

Dodam tylko że podczas odpalanie nie ma zadnych szarpań tylko jak gaszę, a może to problem z wężykiem koło EGR który steruje i odpowiada za bezszrpaniowe gaszenie tylko jak rozróżnić który to wężyk bo jest tam ich kilka :niewiem:
no i przedewszystkim czego to wina?? :(

czekam na jakieś propozycje będę bardzo wdzięczny :)

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 08 maja 2010, 12:17
autor: ZbysheK

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 08 maja 2010, 15:35
autor: mariusz86
Dzieki za te linki już trochę sie poduczyłem jak to działa :)

Teara już jestem pewin że to nie tłumik ani żadna z poduszek tyl;ko będe maił problem z ta klapka gaszącą silnik :(

U mnie to wygląga następująco:
http://yfrog.com/58sssstfp
na zdjęciu zaznaczyłem strzałką w którym miejscu mam luz koło siłownika i nie wiem czy to casem nie od niego tak się dzieje!!! A do tego mam tak jakby rozwarstwiony ,,poszarpany" wężyk który też zaznaczyłem :( Czy można go wymienić lub zastąpić i ile taki wężyk kosztuje??

oprócz tego mam pękniętą gumę w miejscu gdzie się łaczy z pompą Vacum i idzie do servo (jak zrobie zdjęcie to załącze o które miejsce mi chodzi) czy to też może mieć jakieś znaczenie??

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 12 maja 2010, 10:50
autor: ZbysheK
[quote="mariusz86"]oprócz tego mam pękniętą gumę w miejscu gdzie się łaczy z pompą Vacum i idzie do servo (jak zrobie zdjęcie to załącze o które miejsce mi chodzi) czy to też może mieć jakieś znaczenie??[/quote]
Może mieć znaczenie, ponieważ pompa vaccum zasysa "lewe" powietrze a tym samym nie jest wytworzone odpowiednie podciśnienie aby wysterować tłoczek od klapy, co powoduje, że klapa gasząca nie zamyka się do końca.
Jeżeli po wymianie wężyków, problem nie ustąpi trzeba się przyjrzeć elektrozaworowi, który steruje siłownikiem.
[quote="mariusz86"]Czy można go wymienić lub zastąpić i ile taki wężyk kosztuje?? [/quote]
Na pewno się da wymienić pojedź do sklepu motoryzacyjnego i spytaj się o cenę.

Tak, sobie myślałem, że można zrobić sobie zabezpieczenie antykradzieżowe poprzez sterowanie elektrozaworem od siłownika klapy, np. 5 sekund od włączenia silnika zamykana jest klapa i silnik kaput, oczywiście jeżeli nie wyłączymy jej za pomocą ukrytego przełącznika. Takie wyłączenie wyglądało by że immo, wyłącza silnik :grin:

Pozdrawiam

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 12 maja 2010, 20:35
autor: mariusz86
wymieniłem dzisiaj ten przewód i ta gumę koło pompy vacum i narazie jest ok.. :-D .a co do tego zabezpieczenia to byłby dobry pomysł jak będziesz robił i się uda to daj znac :grin:

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 12 maja 2010, 21:04
autor: ZbysheK
[quote="mariusz86"]wymieniłem dzisiaj ten przewód i ta gumę koło pompy vacum i narazie jest ok.. :-D .a co do tego zabezpieczenia to byłby dobry pomysł jak będziesz robił i się uda to daj znac :grin:
[/quote]

ile zapłaciłeś ze przewody?

Re: trzęsie silnikiem podczas gaszenia!

: 13 maja 2010, 11:45
autor: mariusz86
4 zł za pół metra