Strona 1 z 1

[9n] 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

: 23 mar 2009, 9:11
autor: musta_farai
Witam serdecznie. Problem z moim autkiem przedstawia się następująco: Na początku (miesiąc temu) miałem problem z odpalaniem silnika, sprawdziłem świece, jedna z nich spalona, wymienione i po kłopocie. Teraz sytuacja wygląda już trochę gorzej, nastał dzień że probuje odpalić przez 15 min i nic, akumulator cały czas ciągnie, i nie słabnie, ale dla pewności wymieniłem też i jego. No i dalej sytuacja stoi w miejscu. Po jakimś czasie prób odpalił, ale chodził strasznie nie równo, strasznie nim rzucało, po jakimś czasie było już lepiej, ale na wolnych obrotach, bo przy dodawaniu gazu to w ogóle jakby nie miał mocy, wciskasz gaz i nic. Bardzo proszę o pomoc. Podejrzewam że bedzie to element który dla przykładu pokażę z aukcji, nosi on nazwe sterownika turbiny, podciśnienia:

http://allegro.pl/item571875968_vw_polo ... _2007.html

teraz pytanie czy ten moj stary można w jakiś sposób przeczyścić, bo widzę że jest trochę 'zapchany', czy kupić nowy, naprawdę po prostu nie wiem, jeżeli w ogóle to jest przyczyną amarii. Pozdrawiam

http://img11.imageshack.us/img11/6536/p3220004l.jpg

Re: 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

: 24 mar 2009, 17:32
autor: Trancer_GTR
Odczytywałeś kody błędów i czy kontrolka silnika zapala się??

Re: 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

: 26 mar 2009, 20:58
autor: musta_farai
nie, kody błędów nie były odczytywane, autem nie mogę się poruszać, poza tym najpierw pytam tutaj, żeby zaoszczędzić na serwisach jeśli to możliwe, nie kontrolka się nie zapala.

Re: 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

: 09 cze 2009, 11:18
autor: oko84
Może siadł pompowtryskiwacz bo ja miałem podobnie :( na wolnych chodził a na wyższe obroty nic

Re: 1.4 TDI 75KM 2002r. zapalanie/praca silnika

: 11 cze 2009, 21:20
autor: HaNsiN
pierwsze co musisz zrobić to podpiąć do auta VAGa. Zobaczysz czy pokazuje jakieś błędy. Jak chcesz sprawdzić czy pompowtryski całe i zdrowe to wchodzisz w blok 023 i patrzysz jakie są wartości. badasz na wolnych obrotach - wskazania powinny nie przekraczać +/-30. Jeśli są błędy wtrysków to badasz je dynamicznie <czyli w jeździe>. Po nagrzaniu jak silnik pracuje? Równo czy nie? ma moc? Jak po nagrzaniu wszystko jest ok, a problem jest tylko z odpalaniem <uwzględniając nowe świece> to może dawka rozruchowa za mała :idea: Podepnij VAG i obadaj najpierw ;)