Strona 1 z 1

[6n2] Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 03 maja 2010, 18:06
autor: rf1gegu
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie swap w moim 6N2 z 1.4 16V AUA na jakiś 1.8T :) Czy ktoś z Was szanowni koledzy miał z takim projektem coś do czynienia? Z czym to się w praktyce wiąże? Co do wymiany itd? Tylko jak ktoś nie wie to proszę nie pisać tak żeby sobie tylko popisać hehe. Pewnie silnik się jakoś zmieści, tylko jak z mocowaniami? Co z intercoolerem? Czy cały osprzęt silnika do wymiany? Wszystko? No i druga sprawa to zawieszenie i hamulce. Duży problem z tylu założyć tarcze? i z przodu większe. Do tego ABS? Jeśli się to okaże zbyt skomplikowane lub drogie i nic mi z tego nie wyjdzie to i tak warto przygotować taki projekt, czyż nie? :)

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 06 maja 2010, 15:06
autor: JuStIcE
[quote="rf1gegu"]Pewnie silnik się jakoś zmieści[/quote]
Bez cięcia się nie obejdzie. AJV, czy też AVY (1.6 16V) to największe silniki benzynowe jakie montowano seryjnie w 6N/6N2 (nie licząc 1.9D w 6N i 1.9 SDI w 6N2). Przy wstawianiu takiego silnika trzeba ciąć podłużnice i Bóg wie co jeszcze - spytaj Cyprysa jak wygląda sprawa, on ma wstawiany 1.8T.
[quote="rf1gegu"]cały osprzęt silnika do wymiany?[/quote]
Tak.
[quote="rf1gegu"]Duży problem z tylu założyć tarcze? [/quote]
Przeszczepiasz belkę z tarczami z GTI, bądź też Ibizy (są takie same). Gdzieś na forum był manual do tego.
[quote="rf1gegu"]i z przodu większe[/quote]
Tak, ale same tarcze to nie wszystko. Trzeba też wymienić zaciski, jarzma itd. No i licz się z tym że jak wsadzisz większe heble, to nie założysz już małych kółek - 13" odpadają, a jak zechcesz heble z GTI, to minimum 15".
[quote="rf1gegu"]Do tego ABS?[/quote]
Można i nie trzeba, ale dobrze by było mieć.
[quote="rf1gegu"]Co do wymiany itd?[/quote]
No, rzecz jasna silnik, skrzynia i cały osprzęt. I jak już napisałeś, heble, ale oprócz tego przydałby się też twardszy zawias i stabilizator (jeśli nie masz).

To by było chyba tyle. Najlepiej będzie jak pogadasz z Cyprysem czy Turzolem, są lepszymi specami niż taki laik jak ja.

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 06 maja 2010, 15:15
autor: elja
[quote="JuStIcE"]Przeszczepiasz belkę z tarczami z GTI, bądź też Ibizy (są takie same).[/quote]
nie wiem napewno ale chyba mowisz o 6n, a kolega ma 6n2, a to robi roznice

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 06 maja 2010, 15:18
autor: Skfarek
[quote="JuStIcE"]a jak zechcesz heble z GTI, to minimum 15".[/quote]

bzdura, tarcze 256 mm spokojnie wchodzą pod 14kę felgę, patrz auto łyszyka.

rf1gegu wystarczyło poszukać:
viewtopic.php?f=57&t=421

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 06 maja 2010, 15:38
autor: JuStIcE
[quote="elja"]nie wiem napewno ale chyba mowisz o 6n, a kolega ma 6n2, a to robi roznice[/quote]
Hmm, może i tak, ale wydaje mi się że od Ibizy z rocznika takiego, w jakich były produkowane 6N2, czyli 1999-2001 by podeszła.
[quote="Skfarek"]bzdura, tarcze 256 mm spokojnie wchodzą pod 14kę felgę, patrz auto łyszyka.[/quote]
Fakt, może trochę się zapędziłem :agree:

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 07 maja 2010, 15:54
autor: rf1gegu
[quote="Skfarek"]rf1gegu wystarczyło poszukać:
viewtopic.php?f=57&t=421[/quote]

wyskoczylo mi że nie mam wystarczających uprawnień by oglądać ten dział :/

Re: Jak to jest z tym swap'em silnika?

: 07 maja 2010, 17:08
autor: Wojciechu
rf1gegu jak masz drugie auto do jazdy i zbywajace 13-15 000 to swapuj. Jak to dla ciebie astronomiczna kwota to znaczy ze cie na swapa nie stac i po prostu sobie odpusc, albo sprzedaj tego i kup oryginalne GTI. Dolozysz 5-7 000 i masz fabrycznie przygotowane auto. Popatrz sobie na kazdy projekt typu gruby swap ile te auta spedzaja w garazu a ile realnie na drodze. ZAWSZE cos nie dziala jak powinno