Strona 1 z 1
VW Polo 87r.
: 23 kwie 2010, 12:17
autor: Azonic
Witam, mam VW Polo z 87r.
Gdy go odpale silnik pracuję bardzo ładnie ale bardzo pachnie benzyną.
Pojeżdze około 15 minut i gdy puszcze noge z gazu samochód gaśnie.
Więc mam ogromny problem bo gdy jest jakaś górka i chce gdzieś wyjechać na skrzyżowaniu to muszę trzymać sprzęgło hamulec i pulsować gazem bo gdy zabiorę noge z gazu zaraz zgaśnie. Oraz problem mam jeszcze jeden ponieważ bardzo szybko się grzeje silnik także po około 25 minutach włącza się już wentylator i silnik jest bardzo gorący.
Oraz samochód bardzo dużo pali, jeszcze wolno i go nie katuje czasami się zdaży dać mu więcej gazu ale to bardzo żadko.
Pali około 14l/100. a ma silnik 1.0 45 koni mechanicznych.
To mój kumpel ma BMW 2.5 silnik i ze spokojną jazdą pali mu 15l...
Re: VW Polo 87r.
: 24 kwie 2010, 12:47
autor: kolunio21
1 pytanie wtrysk czy gaźnik?
Re: VW Polo 87r.
: 24 kwie 2010, 15:49
autor: adam
To że dużo pali to może go zalewać, a grzać się może również od złego ustawienia zapłonu i i jeszcze dużo pali na złym zapłonie
Re: VW Polo 87r.
: 24 kwie 2010, 20:15
autor: wladzik44
Witam,jeśli się nie mylę silnik HZ na gaźniku.Sprawdzić gaźnik czy nie zasyfiony,miałem tak w tamtym roku,kupiłem nowego pierburga i chodzi elegancko.Sprawdź również przewody paliwowe czy nie ma gdieś pęknięcia i paliwo sobie płynie nie tam gdzie trzeba. Po kolei cały obieg chłodzenia silnika,poziom płynu.Mam 86rok polówki z tym silnikiem i nigdy wentylator się nie włącza.
Re: VW Polo 87r.
: 24 kwie 2010, 22:21
autor: Azonic
Gaźnik.
Gasł gasł i już jest nowy kłopot i chyba samochód skończył swoją żywotność.
Dowiedziałem się od poprzedniego własciciela że niedawno był wymieniany filtr powietrza. Wszystko było ok, wczoraj bawiłem się trochę w silniku i szukałem przyczyny, sprawdzilem filtr powietrza, był zalany cały olejem oraz benzyną. Wyczyściłem go, teraz gdy chce go odpalić to pluje z rury wydechowej olejem (Czarne kępki dymu i strzela). Próbowałem też spychu i to samo, po czasie zaczeły lecieć nawet iskry z rury.
Czy to juz jest jego koniec? Czy da rade to jakoś zrobić?
ofc Dziękuje za powyższe odpowiedzi.
Pozdrawiam
Re: VW Polo 87r.
: 26 kwie 2010, 19:51
autor: wladzik44
A płyn chłodzący nie zniknął?Ciężko coś napisać po tym opisie,uszczelka pod głowicą.jak silnik się grzał szybko,to prawdopodobnie uszczelka poszła,sprawdź poziom oleju i nie próbuj uruchomić go na siłę bo rzeczywiście będzie zgon silnika,a szkoda.A tak jak piszesz,silnik jak się przegrzewa to gaśnie,musiałeś mu dać dobrze w d,,,,,,.albo poprzedni właściciel go zajechał i się go pozbył.
Najlepiej by go dobry mechanik obadał,napisz co wyszło,pozdrawiam
Re: VW Polo 87r.
: 27 kwie 2010, 14:41
autor: NeVWille
jeśli ogien idzie z wydechu moze być takze zapłon przestawiony i mieszanka spala sie w wydechu
Re: VW Polo 87r.
: 03 maja 2010, 17:58
autor: boczek
Miałem podobny problem jak kupiłem polinę.Zobacz czy pompa paliwa się nie poci.W mojej był olej heh.Nową kupiłem z aledrogo,wymieniłem olej,gaźnik wyczyszczony,ustawiony zapłon,nowe kable i kopółka.Moja mała zaczęła działać jak gdyby nic jej wcześniej nie dolegało.