[6n2] Szum powyżej 80km/h!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

O
Owczar
Newbie
Newbie

[6n2] Szum powyżej 80km/h!

Post autor: Owczar »

Witam. Mam takie pytanko przy prędkości powyżej 80km/h zaczyna mi coś szumieć ale nie wiem co. Myślałem że na zimówkach ten szum tylko jest ale jak zmieniłem opony na letnie szersze to nadal występuje ten szum. Ogólnie mi to nie przeszkadza bo jeżdżę tylko po mieście. Tylko czy nie psuje mi się silnik czy coś?
Awatar użytkownika
piotrom87
Raczkujący
Raczkujący

Post autor: piotrom87 »

Ale kiedy ten szum występuje? Jak przyspieszasz, zwalniasz, jedziesz na luzie, ze wciśniętym sprzęgłem, na którym biegu wtedy jedziesz itp?
U mnie coś takiego występuje też przy prędkości od 80km/h w górę przy wciskaniu pedału gazu, jadąc na 5 biegu. Dźwięk ten podobny jest do dźwięku turbiny i to jest taki świst. Z tego co wiem to zaczyna mi się sypać 5 bieg ale póki co dźwięk jest słabo słyszalny (jeżdżę tak od ponad roku) i z tego co czytałem na forum to można z tym żyć i nierzadko nawet 100tyś km zrobić ;)
Awatar użytkownika
rower215
Raczkujący
Raczkujący

Post autor: rower215 »

sadze ze to moze byc skrzynia na piatym biegu. u mnie tez tak jest.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant

Post autor: noname »

Z tego co pamiętam to jak szum to możliwe, że skrzynia, szczególnie jeśli słychać przy hamowaniu silnikiem. Jeśli buczenie to wskazywałoby na łożysko.
O
Owczar
Newbie
Newbie

Post autor: Owczar »

tak jak to napisał "piotrom87" szum jest taki jakby z turbiny taki świst. U mnie występuje powyżej prędkości 80km/h i na 4 i 5 biegu jest to samo. Gdy powyżej prędkości 80km/h zaczynam przyśpieszać to ten świst jest głośniejszy, a gdy puszczę nogę z gazu to świst dalej występuje ale nie tak głośny jak przy przyśpieszaniu i po osiągnięciu prędkości poniżej 80km/h świstu wogóle nie słychać. Świst występuje od 80km/h w górę.
Awatar użytkownika
rower215
Raczkujący
Raczkujący

Post autor: rower215 »