[86c2f] Brak mocy w akumulatorze.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

[86c2f] Brak mocy w akumulatorze.

Post autor: zar3k »

Witam. Wczoraj podczas jazdy lekko migala mi dioda akumulatora. Dzis po wylaczeniu silnika, kiedy chcialem z porotem odpalic auto rozrusznik ledwo co drygał. Po odczekaniu 10 min odpalil ale po przejechaniu 100m, wylaczylem silnik, sprowalem znow odpalic i to samo-ledwo zipał. Co jest nie tak? Na chlopski rozum brak ładowania ale czy ktos moze powiedziec cos wiecej? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bufur »

przebiegunował sie pewnie juz, najlepiej bedzie jak wymienisz aku !
sproboj ruszyc na popych z 2 wtedy bedziesz wiedzial o co kaman czy rozrusznik czy co.
Miałem w swoim podobnie, niby naładowany był, światła świeciły wszytsko grało, ale gdy jechalem i stanołem to kaplica. Wymieniłem aku i teraz mam swiety spokoj.
ZIMA zrobiła swoje, przed nastepna dobrze naładuj aku i trzeba jezdzic jak najczęściej, unikac sytuacji gdy auto stoi po kilka, kilkanascie dni, wtedy wytrzyma kilka lat :)
Wiem ze aku to wydatek ale nic nie poradzisz, pewnie i tak juz jest stary i ma kilka lat
Pozdro
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

dzieki za odp ale jednego nie rozumiem, czego sie dowiem kiedy bede go odpalal na pych?
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote="zar3k"]czego sie dowiem kiedy bede go odpalal na pych?
[/quote]


czy pali Ci na "pych"


a tak poważnie...

[quote="zar3k"]Wczoraj podczas jazdy lekko migala mi dioda akumulatora.[/quote]


znaczy się kontrolka ładowania ma się rozumieć ...

Sprawdź ładowanie,popatrz na stan elektrolitu i poczekaj z wymianą aku, bo to nie mały koszt
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Jak sprawdzic ladowanie i stan elektrolitu?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="zar3k"]stan elektrolitu?[/quote]

masz takie 4 śrubki plastikowe na górze akumulatora, elektrlit to woda destylowana. Odkręć każdą i zobacz jaki jest stan wody. No chyba ze masz bezobsługowy aku.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

bezobsługowy też da radę sprawdzić, trzeba tylko zdjąć osłonę która zasłania kapselki.
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

jest tam moze zaznaczone jakas miarka jaki powinien byc stan elektrolitu?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

taki zeby plyty byly zalane
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Elektrolit jest. Sprawdzilem napiecie, przy wylaczonym silniku 12v. Po odpaleniu kolo 9 po czym gdy zgasze silnik, akumulator nie ma juz 12v tylko kolo 9,10v. Samochod mi kradnie napiecie! ;) Co jest nie tak? ;P
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote="zar3k"]Po odpaleniu kolo 9[/quote]


to ma mało, po odpaleniu prawidlowa wartosc napiecia to pomiedzy 13,8V a 14,4V wlasciwie to 14,2V +/- 0,2V.
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

wlasnie wiem ze malo... dobrze rozumiem, ze nie ma ladowania? co pojdzie do wymiany?
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Na dzień dobry wyciągnij regulator napięcia z altka i zobacz stan szczotek pewnie są już zeszlifowane do zera.Można wymienić same szczotki tylko trochę z tym rzeźby.
Obrazek
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Akumulator ladowany cala noc, przy pracy silnika napiecie 12V-nie laduje ;/ Sam szczotek raczej nie wymienie wiec wymienilbym caly regulator napiecia. Orientuje sie ktos czy mozna to kupic w zwyklym sklepie z czesciami samochodowymi?
Awatar użytkownika
Jak87
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Jak87 »

Na 99% powinni mieć, około 50zł w sklad czego wchodzi:
regulator, szczotko-trzymacz + nowe szczotki

tutaj masz foto+opis:
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=6888
.,; Polo 86c 1,3NZ rocznik 88\' ;,.
viewtopic.php?f=56&t=30903
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”