[9n] Świecąca kontrolka zużycia okładzin hamulców

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kamil
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Wadowice

[9n] Świecąca kontrolka zużycia okładzin hamulców

Post autor: Kamil »

Od pewnego czasu mam problem ze świecącą kontrolką zużycia okładzin hamulców. Zapala się albo po przekręceniu kluczyka lub po jakimś czasie jazdy. Wymienione zostały klocki hamulcowe, łącznie z tarczami więc przyczyna musi być inna. Z tego co się dowiedziałem przyczyną może być zwarcie w wiązce kabli która wchodzi do komory silnika. Miał ktoś podobny przypadek bo zupełnie nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu???
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

użyj Vag-a i usuń ten problem . albo tak jak mowisz gdzies kabel sie przetarł i jest zwarcie :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
Kamil
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Kamil »

błąd został usunięty i ponownie się pojawił wiec przyczyna będzie w przewodzie!!! Pytanie gdzie go szukać bo wszystko w peszlach leci i ciężko cokolwiek zlokalizować...
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Posprawdzaj miernikiem przewodnictwo przewodów, ale ja bym zaczał od sprwadzenia czujników hamulcy...
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
rege24
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:13
Lokalizacja: Edynburg

Post autor: rege24 »

Da się z tym żyć 8-) Trzeba mieć tylko czasami oko na okładziny, a w moim przypadku musiał bym rozpruwać podwozie! a jakoś mi się nie chce. Pozdrawiam i szerokiej drogi
Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno :D
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam. Mam podobny problem od jakiegoś czasu. Kontrolka zapala się albo po przekręceniu kluczyka albo po kilku km jazdy. Nie wymieniałem nic jeszcze, ale powiedzcie, czy przy takim stanie okładzin jak na zdjęciu trzeba je wymieniać? Wydają mi się wystarczająco "grube". Fakt, tarcze mam już trochę wyjechane, ale czy przy zużyciu tarcz też zapala się kontrolka? Też tam jest jakiś czujnik?
Popatrzcie i pomóżcie :beg: :)
Obrazek
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dla mnie klocki wyglądają nie dużo gorzej niż nowe. Sprawdź kostke elektryczną przy klocku a jak to nie ona to masz tą samą akcje co i my wyrzej podpisani tzn. gdzies ugnił pewnie kabel ale weź i się do nigo dobież jak on idzie pod błotnikiem.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

sprawdzę, jeszcze ten kabelek, ale muszę zdjąć koła, bo tak bez zdejmowania to kij widać... Raczej coś się odłączyło, bo ostatnio naprawiałem złamaną końcówkę wężyka od spryskiwaczy. Być może jak zdejmowałem nadkole coś przypadkiem odłączyłem... mam nadzieję, że to tylko to, bo kontrolka mnie wnerwia.

A czy przy zbyt zużytych tarczach hamulcowych istnieje opcja, żeby kontrolka się też zapalała? W instrukcji nic takiego nie piszą, ale kto ich tam wie... :)

Kurczę, teraz ta kontrolka zapala mi się juz stale po przekręceniu kluczyka... wcześniej z jakies 10km mogłem nacieszyć się nieświecącą kontrolką... teraz, powiem szczerze, jak odpalam auto od razu mi pogarsza sie humor... najpierw piiiik i kontrolka hamulców, potem po 3s piiiik i zapala się rezerwa i do tego od jakiegoś czasu check engine.. :/ Za żółto na desce, za żółto :/
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Też tak miałem najpierw zapalała się kontrolka po 10 15 km a teraz to już na stałe się zapala od razu po przekręceniu kluczyka. Jedynie czasami jak przejadę ze 100 km (w komorze się rozgrzeje ) to zgaśnie albo jak samochód stoi na słońcu to się też nie zapali po przekręceniu kluczyka i dlatego sądzę że to przez ugnity mokry kabel takie akcje. Sprawdz to sobie postaw przodem do słońca samochód na parę godzin i się nie zapali a i jak znajdziesz rozwiązanie to napisz koniecznie jak naprawiłeś.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Zajrzałem dzisiaj do tego... Zdjąłem oba koła i przyjrzałem się kablom.
Z racji, ze ostatnio zdejmowałem lewe nadkole to i teraz je zdjąłem - wcześniej jak je zakładałem nie zwróciłem uwagi, ze ten kabelek leci tuż pod nim i mogłem przez przypadek go uszkodzić... Pierwsze co: Kabelek podłączony, twardo osadzony - tak mocno, że nie mogłem go zdjąć...

Sprawdziłem dokładnie izolację kabelka - w miejscach gdzie miałem go dostępnego. Nidzie nie znalazłem śladu przetarcia, przetopienia itp... Wszystko wygląda dobrze... Poruszałem trochę nimi i... efektu brak... Kontrolka cały czas się świeci...
Co do Słońca: Dzisiaj był u mnie w ZG dość słoneczny dzień, auto cały czas stało na parkingu w nasłonecznionym miejscu... Kontrolka się dalej świeci :/ Zostawianie samochodu na Słońcu nie wydaje mi się rozwiązaniem :)
Mam nadzieję, ze to coś jest nie tak z kawałkiem kabelka przy klocku i że problem zniknie za X czasu, gdy wymienię okładziny albo tarcze - może wtedy sprawa się wyjaśni.. Póki co pozostaje mi się z tym pogodzić.. Nie widzę rozwiązania... :/ Nie chcę samochodu oddawać do jakiegoś speca, co to zrobi lub nie i mnie skasuje... Jakby ktoś coś wykombinował i podzielił się sposobem rozwiązania, byłbym wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 22:04 przez Witek6935, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Jest też opcja by wyłączyć tą kontrolkę za pomocą komputera i nie będzie po oczach razić, ale nie będziesz wiedział kiedy wymienić klocki bo info nie będzie odczytywane przez komputer o stanie klocków
[size=12px][/size]
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Kolego możesz napisać jak to zrobić za pomocą Vaga bo mam kabelek i bardzo chętnie bym się tego pozbył. A tak poza tym ja mam kabelek tylko z przodu z lewej strony.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

jak masz kabelek to wejdz w 17-instruments (wskazniki/zegary) tam bedziesz mial pokazane kodowanie (software coding) i od tego numeru odejmujesz 01. Tzn masz codowanie nr 012345 to przestawiasz na 002345; jesli masz 042345 to ustawiasz na 032345.
Zeby zmienic ten nr to jak siedzisz w grupie 17 po prawej stronie masz przycisk recode, wchodzisz w niego i przestawiasz.
Chyba że moze nie byc tak latwo bo nie wiem czy nie masz juz szyny CAN i moze tam dlugie kodowanie masz.
To lepiej na poczatek nie przestawiaj nic tylko wejdzw 17-instruments i podaj jakie masz tam kodowanie, a ja zobacze
[size=12px][/size]
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

jak sie skonczyla sprawa z kontrolka?
mam podobny problem
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

jeżeli masz hamulce tarczowe z tyłu, to czujnik tez jest przy prawym tylnym kole... Bardzo często jest tak, że zamontowane są klocki od Polo 6N (też pasują), bez czujnika, natomiast kabelki, które podłącza się do czujnika w klocku, są zwarte... W związku z tym zdarza się, że kabelki się rozłączą i zapala się kontrolka... Nie dziwię się, że spora część kierowców nowszych Polo montuje klocki bez czujnika, bo różnica w cenie jest dość spora... Na alledrogo komplet kloców z czujnikiem kosztuje coś ok. 120zł, a bez czujnika, coś koło 40-50... Jeżeli masz tarcze z tyłu, zobacz przy prawym tylnym kole czy czasem nie masz luźnych kabelków, lub czy nie wyleciał jakiś drucik z odłączonej wtyczki, który miał na celu zewrzeć piny we wtyczce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”