jakie problemy można napotkać przy ewentualnym swapie AEF na 1Y?
Dowiedziałem się, że:
- silnik AEF był stosowany w VW Polo III (6N) w okresie X.1994 - III.1996 (według jednego źródła) lub w okresie XI.1995 - X.2001 roku według katalogu VW Polo; w VW Caddy Pickup od VI.1996 roku; w Skodzie Felicia od I.1998 roku;
- silnik 1Y był stosowany w VW Golf/Vento w okresie I.1991 - VII.1994, VW Passat w okresie V.1989 - X.1993 roku; Audi 80 w okresie VIII.1989 - XII.1991; Seat Ibiza/Cordoba/Inca od XI.1995; Seat Toledo od III.1991 - X.1998.
Czy dokonanie swapu z AEF na 1Y wiąże się z dodatkowymi problemami (mocowanie obudowy sprzęgła i skrzyni biegów, podłączenie do chłodnicy, zbiornika wyrównawczego, itp.) - jeśli ktoś wie proszę o podpowiedzi.
Z tego co na pierwszy rzut oka dało się zauważyć to wejście bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w silniku 1Y jest od strony pompy wtryskowej, w silniku AEF z drugiej strony silnika. Czy przełożenie rurki bagnetu na drugą stronę silnika stanowi duży problem - czy też jest to "plug and play"?
Po drugie - inne jest podłączenie do zbiornika wyrównawczego - w 1Y od przodu patrząc od strony maski, w AEF z tyłu głowicy.
tu widok na AEF

a tu 1Y
