[6n2] bebny hamulcowe 6n2 wymiana linek i szczęk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

[6n2] bebny hamulcowe 6n2 wymiana linek i szczęk

Post autor: stanley2000 »

witam! nie mogłem odnaleźć nigdzie tego tematu co do 6n2,wiec zaczynam nowy wątek.
niedługo jutro chce wymienic linki hamulcowe w swojej polówce, a nie bardzo wiem jak ściągnąć beben hamulcowy- beben wygląda inaczej niż w opisywanym modelu 6n.wiec jesli mógłby mi ktoś pomóc i poodpowiedzieć jak to zrobić to będe wdzieczny. pozdrawiam!
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

widzac ze nikt widocznie zbyt w temacie nie może i pomóc postanowiłem improwizowac...
wymiana linek zakończona sukacesem
przy okazji musiałem wymienić szczęki bo orginalne mimo nie duzego zużycia popękały na nitach(okładziny popękały)
niestety dla użytkowników podobnej jak moja polówek mam smutną wiadomość,bowiem łożyska w tylnych kołach są wbudowane w piaste, mimo szczerych checi nie stać mnie było na wymiane tego elementu(piasta dobrej firmy dla modeli bez abs=230zł, dla moodeli z abs około350z)ł - niestety pierscieńia abs-u nie da sie przełozyć-jest za luźny o jakiś 1mm na piaste bez abs, normalnie masakra nie życze nikomu takich kosztów.
linki kosztowały mnie 60zł obie,a komplet szczęk 70zł, w gruncie rzeczy spodziewałem sie wiecej :)
pozatym rozmontowanie i zamontowanie bębna i pasty prawie jak w starszych modelach-opisane w innym wątku.
jeśli ktoś bedzie potrzebował pomocy to mam kilka zdjęć i chętnie podpowiem.
pozdrawiam!
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
B
Baru
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Baru »

Witam.Wlaśnie czeka mnie wymiana szczęk i zastanawiam sie czy trzeba odkręcać piastę zeby wyjąć szczęki?
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

nie musisz odkręcać piasty żeby wyjąć szczęki-jednak bardzo to ułatwia składanie i zakładanie nowego kompletu :)
żeby ściągnąć bęben trzeba odkręcić tylko tą małą śrubkie wkrętakiem (krzyrzak) i zdjąć bęben (schodzi różnie-zazwyczaj bardzo ciężko. (aha jeśli bedziesz używał ściągacza to uważaj bo śróby mocujące koło (te 4) są wkręcane właśnie w piaste.

osobiście po ja po rozebraniu pierwszego koła (nieśwadomie ściągnełem z piastą) drugie już świadomie rozebrałem w ten sam sposób- jest dużo łatwiej.
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
A
Adas1987
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2010, 13:28
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie(Węgorzewo)

Post autor: Adas1987 »

Taka moja uwaga, choc nikomu może to się nie przydarzyło :D

Wziąłem się za wymiane szczęk. Oczywiście zrobiłem wszystko książkowo zrobiłem. Przy zakupie szczęk miałem stare ze sobą(zeby nie było, wymiar 180 mm). Stare były "nieruchome" i nie hamowały.

Pozłożeniu hamulec reczny "bierze słabo" albo w ogóle, za to roboczy hamuje tyłem w miare.
Miałem dośc tego, rozebrałem wszystko jeszcze raz, mierze średnicę bębna, a tu zonk, metrówka jak byk pokazuje dobre 200 mm :D

Więc mój poprzednik wstawił takowe 180 mm. No i tak jezdził. Ja wstawiłem takie same i kasa w błoto. Wię jeśli już sami naprawiacie auto, oprócz części wymontowanej, którą bierzecie na wzór, wezcie metrówke i sprawdzcie wymiar.

Mniej nerwów, wydanych pieniędzy...wiecej przyjemnej, bezawaryjnej jazdy.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Poloo 6n2!!!!
Love VW!!
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj. Czy w 6n2 występują różne rodzaje bębnów tzn. z ABS i bez ABS? Z tego co przeglądam części w sklepie internetowym to występuje 180 mm i 200 mm. Nie mam u siebie ABS, a moje bębny mają 200 mm. Czy może poprzedni właściciel wsadził złe bębny?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
drifter
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 06 paź 2012, 22:17
Lokalizacja: Bytom

Post autor: drifter »

polo 6n2 maja bębny 200x40 i nie jest możliwością aby wsadzić inny rozmiar
a jak chcesz wiedzieć dokładnie to wystarczy podać nr VIN i będziesz wiedział dokładnie jakie bębny, jakie szczęki, cylinderki i cała reszta mają być w twojej polówce

ja niedawno wymieniałem całość
viewtopic.php?f=78&t=46652&start=40
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""tomsson""]Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj. Czy w 6n2 występują różne rodzaje bębnów tzn. z ABS i bez ABS? Z tego co przeglądam części w sklepie internetowym to występuje 180 mm i 200 mm. Nie mam u siebie ABS, a moje bębny mają 200 mm. Czy może poprzedni właściciel wsadził złe bębny?[/quote]


http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
wybieramy " CarProg2" i dalej chyba juz wiadomo :) Jesteś pewny wszystkiego w Twoim aucie. Pozdrawiam :piwo:
F
Filipovic
Swój
Swój
Posty: 750
Rejestracja: 19 lut 2013, 2:14
Lokalizacja: GDA

Post autor: Filipovic »

By nie zakładać nowego tematu ...

Ktoś miał kiedyś do czynienia z bębnami zimmermana? Może ktoś jakieś opinie tutaj zapodać, może ktoś ma takowe na polówce. ;)
r
ru-dy
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2012, 15:00

Post autor: ru-dy »

cześć,

co może być przyczyną takiego stanu rzeczy (szczęka przesunięta na krawędź tłoczka, w stronę blaszanej obudowy)? Pomijam że wszystko jest skorodowane i do wymiany, ale to nie powinno być powodem złego ułożenia szczęki.

Obrazek

pozdr.
LL
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na nowym tłoczku zawsze jest wycięcie aby szczęka otrzymywała się na swojej pozycji
jak na obrazku http://zssplus.pl/publikacje/publikacje ... ulce_5.jpg

u ciebie widać brak już tego wycięcia bo skorodowało albo pękło więc trzeba go wymienić
r
ru-dy
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2012, 15:00

Post autor: ru-dy »

możliwe że to jeden z problemów, ale druga szczęka na tym samym kole jest ustawiona prawidłowo, a zaczepów na tłoczku również brak. Druga szczęka siedzi sztywno na środku, a ta nie za bardzo. Wygląda to raczej tak że jakaś prowadnica szczęki jest uszkodzona lub są wykrzywione mocowania szczęki lub cylinderka. Miał ktoś już taki problem?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

myślę że jeżeli wymienisz komplet sprężynek, mocowań itd to problem zniknie
Awatar użytkownika
batmen20
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2010, 23:05

Post autor: batmen20 »

[/quote][quote=""stanley2000""]nie musisz odkręcać piasty żeby wyjąć szczęki-jednak bardzo to ułatwia składanie i zakładanie nowego kompletu :)[/quote]

Dzisiaj wziąłem się za wymianę szczęk w 6n2 i wydaje mi się, że nie jest możliwe (albo naprawdę jest trudne) założenie szczęk bez ściągania piasty lub cylinderka. Przynajmniej mi się nie udało. Jak poskładałem szczęki i sprężyny, to w miejscu między cylinderkiem a piastą jest za mało miejsca, żeby je włożyć. Natomiast składając całość w bębnie jest problem złożyć taki zestaw. I jeszcze linka z ręcznego do założenia. Może przesadzam, nie jestem mechanikiem i ciągle się uczę przy swoim autku, ale ściągnięcie piasty to chyba będzie najprostsze rozwiązanie. Jutro idę do kolegi po klucz i ściągam piastę ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Przepraszam za odkop.

A może jakiś manual z obrazkami jest aby to wykonać ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”