Drgania na kierownicy - większośc sprawdzona

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PES34
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:59

Drgania na kierownicy - większośc sprawdzona

Post autor: PES34 »

Siema, mam nadzieję , że będę czynnie uczestniczyć na forum a nie tylko jeden post , ale do rzeczy.

Wymieniłem opony na letnie , razem z alufelgami. Wulkanizator powyważał, stwierdził , że felgi były bardzo proste. Tymczasem pomiędzy 90-110 są odczuwalne duże drgania na kierownicy. Wróciłem do wulkanizatora, ten sprawdził koła, czy mam jakieś luzy , stwierdził , że wszystko jest ok ale do pewności jeszcze raz wyważył koła, założył odważniki ale problem nie ustąpił . Jakieś pomysły??
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Witam, jaki jest rozmiar otworu centrującego w tych felgach ? może większy i daltego sa takie drgania. Rozmiar otworu centrującego w polo to 57,1 mm, jeśli rozmiar w alu jest większy to musisz kupić pierścienie centrujące.
P
PES34
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:59

Post autor: PES34 »

Sprawdzę , dzieki. W sumie teraz mam większy rozmiar niż na zimówkach
Awatar użytkownika
crazy6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:01
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: crazy6n »

mialem takie same problemy... brakowalo pierscieni centrujacych... jak zamontowalem pierscienie centrujaca to przestalo drgac
SPRZEDAM zderzak!!! viewtopic.php?f=6&t=44237
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

raz też tak miałem, ale ponowne odwiedzenie wulkanizatora pomogło, za 1wszym razem tata był i wyważył mi gościu do prędkosci 120,:/ jak ja byłem to mówił mi że są 3 progi wyważania do 120, 40<albo160> i powyżej ;) nastawił mi na 160 i dopiero przy 170 mi trzepie kierownicom, ;) jeżeli to nie wina braku pierscieni<jeśli masz> i jesteś pewny wyważenia kół, to wina może być w oponach, miałem taką sytuację w Unie od rodziców, nie umieli mi na stacji wykryć dlaczego, dopiero na rolkach go rozpędzili i przy predkosci wychodziły wybulenia na oponach,

pozdraVWiam serdecznie
P
PES34
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:59

Post autor: PES34 »

Nie miałem teraz narzędzia do dokładnego zmierzenia otworu( jutro zmierzę dokładnie) w środku felgi ale wg mojej linijki :D rozmiary są te same a jeżeli już to różnica wyniesie 1 lub 2 mm czyli pewnie to samo bo chyba nie ma różnic na 1mm?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie no, nie byłby aż takim baranem wulkanizator, zakładając koła nie wyczuć że są luzy i nie ma pierscienia centr, jak coś to mogły się już wytrzeć jeżeli sa aluminiowe,
Awatar użytkownika
ediada
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 14 mar 2010, 6:48
Lokalizacja: WGR

Post autor: ediada »

damianese
Kilka lat pracy w koncernie motoryzacyjnym na stanowisku technologa ale o progach prędkosci podczas wyważania koła to nie słyszałem :)
Koło albo jest dobrze wyważone albo nie.
Sądzę, że Twój wulkanizator tak powiedział, ponieważ nie chciał się przyzanac do skopanej roboty :)
[size=12px]
P
PES34
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:59

Post autor: PES34 »

2 raz przy mnie wyważał jak już napisałem i ciągle to samo ;/
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Może być jeszcze inna przyczyna. Mówię to na swoim przykładzie. Dwa razy wyważałem koła raz w jednym zakładzie później w drugim. W obu obsługa powiedział ze koła sa wyważone, ale w drugim gość powiedział jeszcze jedno :] "ma pan jajowate opony, na maszynie ustawimy zero, ale kierownica i tak będzie dygać"

Tak było u mnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

jeżeli masz luz wg twojej linijki to odkręć jeszcze raz koła i przykręć śruby na krzyż
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ja bym proponował skontrolować zawieszenie, drążki kierownicze. Jak masz luzy na drążkach, albo coś nie tak z zawieszeniem, to może być taki efekt.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
P
PES34
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:59

Post autor: PES34 »

Wg wulkanizatora drążki ok nie ma luzów. Dokładny rozmiar otworu centrującego w tych felgach to 58 a w polo jest 57.1 jak już kolega wcześniej wspomniał . Także prawdopodobnie to powoduje drgania. Koła odkręciłem i poprzykręcałem śruby na krzyż z i drgania są mniejsze więc pewnie tu jest problem. Gdzie wyczytałem , że ludzie niwelują taką małą różnicę puszką od piwa :D co wy na to?

Ja pomyślałem że owinę parę razy szkotem ,różnica jest tak niewielka , że nie powinno to zaszkodzić
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="PES34"]Ja pomyślałem że owinę parę razy szkotem ,różnica jest tak niewielka , że nie powinno to zaszkodzić[/quote]

Kolego , pierścienie centrujące to koszt ok 40-50 zł. Kupisz raz i będziesz miał spokój a nie kombinowanie z owijaniem czegoś wokół piasty.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

dokładnie jak bleach pisze. Pierścienie to koszt ~15PLN za sztukę (w zależności gdzie kupujesz). Poza tym nawet milimetrowa szparka jest niekorzystna. Osobiście miałem tak, że dzięki za małym pierścieniom (o około 0.6mm) pokrzywiłem sobie delikatnie alumki. Powodowało to niemiłosierne drżenie kierownicy w zakresie 90-110km/h. Po zmianie pierścieni i wyprostowaniu felg oczywiście drżenie zniknęło.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”